Hobby gezocht!

Ik ben dus een meisje van 14 jaar en ik heb niet echt een hobby… Ik verveel me erg vaak en heb dan geeeen idee wat ik kan doen. Ik wil ook ergens goed in zijn! Ik hoef heus niet de beste te zijn maar nouja gewoon goed. Ik zoek een hobby die ook een beetje handig is en gewoon makkelijk thuis kan (en niet te duur, heb niet zoveel geld xD) Weten jullie misschien wat leuke, maar toch een beetje abnormale hobby’s? Iets dat je altijd kan doen, een beetje nuttig is en waar toch wel aardig wat tijd in zit. Ik hou er btw van om creatief bezig te zijn, misschien dat jullie daar wat aan hebben?

en nee ik wil niet dat je een hobby voor mij uitzoekt, ik wil gewoon tips! Van sommige dingen die mensen al hebben geplaatst heb ik bijvoorbeeld nog nooit gehoord…

-xxx- :upside_down_face:

Nou… Het lijkt mij niet zo nodig dat wij hobby’s voor jou gaan verzinnen :’)
Maar we kunnen misschien wel ideeën geven:

• Scrapbook
  • Verhalen schrijven
  • Oude meubels pimpen
  • Lucky paper stars maken
  • Collages maken
  • Kleurboeken voor volwassenen
  • Tekenen

Enz.

haha jaa ben gewoon op zoek naar tips :grin: maar wat is een scrapbook? en een lucky paper star? xD

Haken/breien is heel handig, kan makkelijk thuis, je kan er leuke dingen mee maken (plaides, sjalen, mutsen, wildbreien, onderzetters, kledingm enz) Gebruik leuke kleurtjes! Haken/breien is weer helemaal in en niet alleen voor oudjes :wink: je kan het zo duur maken als je wil en je kan het op elk moment doen (onder de les :sunglasses: ) Misschien is het wel helemaal niks voor je, maar ik dacht ik zeg het toch maar even :slightly_smiling_face:

Ohja en postcrossing is ook heel leuk (is ook een topic van hier)
Ik hoop dat ik je een beetje heb geholpen! x

Google is je beste vriend

miss iets met muziek? een instrument bespelen

Weet je hoe je ergens goed in wordt? Door sowieso met iets te beginnen en daarmee door te gaan :wink:

Waarom zouden wij een hobby voor je moeten zoeken? Want eigenlijk kunnen we niet zeggen wat JIJ leuk moet vinden, omdat dit een kwestie van smaak is.

voor een scrapbook heb je op zicht best veel nodig en het is niet heel goedkoop.
Foto’s, frutseltjes, potloden, stempels en bladen voor achtergrond etc.
Ik heb een kennis die dat doet, ze heeft echt veel en superleuke spulletjes ervoor maar heel goedkoop is het niet.
(google voor spullen die je nodig hebt;))

Misschien is een Wreck this journal iets voor jou!

dat wil ik super graag maar mag niet van mijn ouders =/

ik wil ook niet dat je een hobby voor me gaat zoeken ik wil gewoon tips… ik had bijvoorbeeld nog nooit van van die star dingetjes gehoord maar ik ga het zeker proberen!

DIY’s? Is vaak ook leuk om te doen. En bakken, daar hou ik ook echt van, taarten bakken ed. Verder kun je natuurlijk gaan schilderen, tekenen, schrijven etcetera. Sporten vind ik ook altijd erg fijn/leuk om te doen, maar ik weet niet of dat is wat je zoekt.

Photoshop!
Als je een beetje creatief bent, kijk eens rond op deviantart.com op inspiratie op te doen

http://lmgtfy.com/?q=Lijst+met+hobbys

Postcrossing :upside_down_face: :upside_down_face:

• borduren
    • breien
    • schilderen
    • schrijven
    • tekenen
    • scrapbooken
    • lezen

The list goes on and on…

Kijk eens op het board “CreaBea”.
Staan hele leuke topics tussen!