HMS,Hypermobiliteitssyndroom Topic

[i]Hee iedereen,
Ik heb dit topic gemaakt omdat ik vorig jaar de diagnose ernstige HMS kreeg.
Ik ken zelf bijna niemand die ook HMS heeft,en dacht zal er een topic over maken.

voor de mensen die niet weten wat dit is;
HMS is een aandoening waarbij je heel flexibele gewrichten hebt,
waardoor ze snel uit de kom kunnen gaan of kunnen verspringen.

ikzelf draag duimspalken en silversplintringen omdat mijn duimen en vingers snel uit de kom gaan.
in mijn omgeving snappen veel mensen ook niet dat k vaak pijn heb bij lange afstanden lopen & dat het langer duurt voor een blessure genezen is.
[/i]

1 like

Kan in het algemeen mobieltjes topic! Staat bij media dacht ik.

Dit kan ook hier.

http://forum.girlscene.nl/forum/media-film-muziek/

En er is een algemeen mobieltjes topic, voor meer vragen even ernaar toe. :grinning:

Niet vervelend bedoelt, maar misschien is het overbodig om een heel topic te maken over 1 type telefoon. Maar dat is mijn mening.

Wauw dat is van mobieltjes naar iets hèèl anders gegaan.

Hihi ja dat klopt, wist niet hoe ik het moest verwijderen en had geen zin in nog meer discussies.
wilde deze al beginnen, dusdacht bewerk hem en maak er die ik wilde van :wink:

:flushed:

Haha ik vond de eerste reacties al zo raar… :’)

Dit heb ik. Ik heb er niet echt last van ofzo, maar ik kan niet altijd alles meedoen bij gym omdat ik snel door m’n pols zak en mijn enkels snel omklinken etc. Bij andere gewrichten merk ik er niet veel van

4 jaar geleden (toen ik 15 was) heb ik deze diagnose gekregen.
Zelf draag ik zilver splints om al mijn vingers, knuckle bender splints en pols en enkel braces.

In eens van een ‘samsung galaxy s4’ topic naar een ‘hms’ topic, hmm oke.

ik heb het ook. er zijn dagen bij dat ik wakker word met pijn en de rest van de dag niets meer kan, maar er zijn ook dagen dat ik er niets van voel.
als ik een dag naar de stad ga of naar het pretpark dan weet ik van te voren al dat ik voor de volgende dag niets moet afspreken, dan kan ik bijna niet meer lopen van de pijn.

HMS is een afwijking aan de gewrichtsbanden en pezen waardoor als gevolg je gewrichten overbeweeglijk worden.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hypermobiliteitssyndroom

Ik heb het ook, maar niet zo gek veel last van. Enkel dat ik vaak door mn enkel ga (vooral als ik wat heb gedronken).

Ik heb een lichte vorm, waardoor ik vooral last krijg van mijn rug. En het zit in mijn vingers en pols.

Heel herkenbaar heb ik ook helaas…