hmm..

wat zouden jullie doen als je gevoelens hebt voor twee personen? een vriendin van me heeft een vriend, ze is niet meer zo gelukkig met hem, maar ze houdt wel veel van hem. en die andere jongen waar ze gevoelens voor heeft, is wel heel lief naar haar, maakt haar aan het lachen etc. geeft haar een goed gevoel. ik heb tegen haar gezegd dat ze goed moet nadenken, en niet overhaaste beslissing van de een naar de ander moet gaan, maar heb ook gezegd dat ze niet vreemd moet gaan of iets… ik wil haar helpen, en ze zit er zelf erg mee, maar ik weet niet hoe. wat kan ze volgens jullie het beste doen?

misschien een tijdje afstand nemen van haar vriend? Het kan zijn dat ze haar vriend gaat missen en dat ze beseft dat die andere jongen hem niet zomaar kan vervangen. Als ze haar vriend niet (erg) mist, dan zegt dat wat mij betreft al genoeg

Ik ben van mening dat je niet dezelfde gevoelens voor twee personen kunt hebben. Je vriendin is niet meer zo gelukkig met haar ex en heeft gevoelens voor een ander, dat zegt mij al genoeg.

Ze moet voor haar eigen geluk kiezen en dat is in dit geval de relatie met haar vriend beëindigen omdat dit haar niet zo gelukkig meer maakt. Als ze na een tijdje nog dezelfde gevoelens heeft voor die andere jongen kan ze proberen of er tussen hen iets op kan bloeien.

Het kan ook zijn dat ze ‘denkt’ dat ze gevoelens voor een ander heeft, maar dat deze gevoelens ontstaan doordat zij niet gelukkig meer is in haar relatie en het dus prettig vind dat die andere jongen haar aan het lachen maakt, lief voor haar is, etc.

Ik las ooit een quote van Johnny Depp geloof ik: als je verliefd bent op twee mensen, kies dan de tweede. Als je nog zo verliefd zou zijn op de eerste zou je niet verliefd op de ander worden…

Jij leest mijn gedachtes haha.
Ik ben het hier ook mee eens.
Blijkbaar mist ze iets bij haar vriend wat ze bij die andere jongen wel kan vinden.
Ik zeg niet dat ze haar vriend gelijk moet dumpen, maar het is wel belangrijk dat ze goed gaat nadenken wat ze mist en wat ze er samen aan kunnen veranderen.

dankjewel allemaal haha. ik weet wel dat zij en haar vriend het al een hele tijd moeilijk hebben, en het leek mij ook een logisch iets dat ze gewoon aandacht zocht bij andere die ze bij haar vriend niet kreeg. toen ik daar naar vroeg zei ze dat het heel anders lag, want die ene jongen kent ze al 5 jaar en voordat ze met haar vriend was had ze ook al wel gevoelens voor hem. maar ik zal haar deze dingen eens voorleggen! misschien heeft ze er wat aan.

Ik heb dit ook een keer mee gemaakt
Ze moet inderdaad eerst goed er overnadenken , als ze dan tóch met die andere jongen wil. Zou ik eerst uitmaken daarrna even wachten met een relatie met hem aan te gaan. anders kom je als een ‘‘overloper’’ over…
Maar als die jongen haar niet vrolijk maakt meer en die andere wel en ze heeft geen gevoelens meer voor hem dan zal ik toch naar de jongen gaan die haar vrolijk maakt

2 things
If it makes you happy, do it
If it doesn’t , then don’t

Oh god, ik wist dat die Johnny Depp quote zou komen… ik vind het zo’n oppervlakkige onzin. Dan moet je dus altijd vreemdgaan als je je tot iemand anders aangetrokken voelt? Nee, gewoon nee. Zo houdt geen enkele relatie langer dan een jaar stand.

Wat mij het beste lijkt in haar positie is even afstand nemen van haar huidige vriend, geen ‘pauze’ met dat het tijdelijk uit is ofzo, maar gewoon even goed nadenken en alles van een afstandje bekijken. Je zegt namelijk dat ze nog wel van hem houdt. Misschien is het ‘verliefde’ gevoel er gewoon een beetje af en voelt ze dat wél bij die nieuwe jongen (gewoon omdat het nieuw is), maar dat betekent niet dat ze dan per definitie voor die nieuwe moet gaan, want zie boven. Als ze van hem houdt is de relatie het mischien waard om voor te vechten, of misschien kan ze met haar huidige vriend een gesprek aangaan over wat haar minder gelukkig maakt en hoe ze dat kunnen verhelpen.

Wauw… Ik ben het zo 100% eens met Ninaux…!
Ik zat aan ongeveer hetzelfde te denken…
Ik zou het zelf ook nog kunnen proberen te verwoorden, maar niet zo goed als zij, dus doe ik dat maar niet.
Goed gesproken!!

Succes met beslissen Avanu!!

precies dit.

Dat zegt toch niet meteen dat je moet vreemdgaan? Beetje kort door de bocht om te zeggen dat je dan gelijk vreemd moet gaan :")

Haha ja die kan ik me ook herinneren! Maar ik weet niet… Stel dat die de twee desbetreffende jongens in een andere volgorde zou leren kennen, zou je dan alsnog voor de tweede moeten kiezen?

Behalve dat vreemdgaan vind ik dit kloppen! Wanneer het eerst over is met je vriend voordat je wat met een ander doet/krijgt is geen vreemdgaan.

Maar verder precies wat Ninaux zegt (:

Als ik haar was zou ik gewoon bij haar vriend blijven en die jongen negeren.

Ze heeft tegen die jongen verteld dat ze gevoelens voor hem begint te krijgen, en dat ze dit niet wilt. Die jongen wist dat zij een vriend had, en begreep dat. Hij wist zelf niet zo goed wat hij er mee moest, want hij had ook wel een beetje gevoelens voor haar. Zij praat nu nog wel met hem, als “vrienden” en ze heeft ook een gesprek gehad haar vriend. Tegen haar vriend heeft ze gezegd dat hij haar op DIT MOMENT niet gelukkig maakt, maar dat hij dat wel zou kunnen en dat zijn gedrag moet veranderen.

Ik heb tegen haar gezegd dat ze sowieso maar is moet nadenken over haar vriendje, want die jongen spoort niet helemaal. Hij wordt zonder redenen boos op haar, en hij vertrouwt haar niet, en als je elkaar niet vertrouwt, heb je meteen al een slechte relatie… Ook heeft ze me wel eens verteld dat hij haar wel eens pijn doet, maar zij denkt dat dat voor de grap is. Ik vertrouw die kerel niet.