Hm. Stel ik me aan of hoe zit dit?

Mijn vriend en ik zijn nu ruim 6 maanden officieel samen.
Hij hoort hier echt bij de familie, ik daar helemaal niet. Het is niet dat ze me niet aardig vinden, maar ja, ik hoor er niet bepaald bij.

Als mijn opa jarig is, is het; ‘gaat je ook mee naar opa’s verjaardag?’
Als zijn opa jarig is, is het; ‘ik ga vanmiddag naar m’n opa, hij is jarig.’

Nu vier ik bijv. kerst bij hem, en hij wordt compleet overspoelt met cadeautjes, en ik krijg niks. Mijn ouders hadden wel een cadeautje voor hem, terwijl hij niet eens bij ons rond kerst. Nu is het wel zo dat mijn ouders rijker zijn dan het zijne, maar zij zijn niet dus danig arm dat ze niets over kunnen hebben voor een extra lid van de familie. Ik vind het gewoon normaal dat vriendjes/vriendinnetjes beschouwd worden als een soort extra kinderen, want dat is bij ons wel zo.

Door dit hele gedoe vind ik het ook niet bepaald leuk om daar thuis te zijn, en volgens mij maakt dit het allemaal erger. Sowieso vind ik het niet chill om daar te zijn, maar oke. Ik heb gewoon het gevoel dat ik daar niet thuis hoor, terwijl mijn vriend zich compleet thuis voelt bij mij.

Hebben meer van jullie dit met jullie schoonfamilie, of worden jullie vriendjes ook niet echt als familie behandeld? Ik vraag me dit gewoon af, en wilde het even van me afschrijven…

ik snap het, heb je het er al met je vriend over gehad?

Nooit echt over gehad, altijd kleine opmerkingen die hij snel weg wuift…

Ik had dit zelf niet, maar snap wat je bedoeld.
Heb je ooit iets gedaan waar ze het niet mee eens zijn, of waren ze het er in het begin al niet mee eens dat jullie iets met elkaar zouden nemen?
Ik zou eens goed met je vriend praten of wat je voelt en het ook zeker een keer aankaarten wanneer je bij hem bent met zijn ouders.
Je moet hier gewoon normaal over kunnen praten vind ik.
Ik denk dat je schoonouders er best iets aan willen doen als je het heel redelijk bent en verder geen grote dingen fout hebt gedaan.
Misschien dat ze het vervelend vinden dat hij zo veel bij jou is ofzo?
Je kan dus maar op 1 manier achter de goede reden komen, en dat is door met ze te praten!

Ik heb nooit iets verkeerds gedaan! Ze waren juist zo blij dat ik iets met hem nam, omdat hij al verliefd op me was toen hij 12 was…

Daarom vind ik het ook zo gek.

dat is raar. ik bedoel, jullie zijn toch allebei (figuurlijk) gelijk? Misschien moet je het gewoon zeggen.

Bij mij was het juist andersom (bij mijn ex), zijn familie vond mij hartstikke leuk, en mijn familie vond hem helemaal niks…
Maar ik vind het inderdaad raar dat ze niks voor je hebben gekocht! Het is toch logisch dat als jij erbij bent dat ze dan iets kopen? Maar dan snap ik ook niet waarom je vriend niet tegen z’n ouders zegt dat ze ook iets voor jou moeten kopen… Misschien kan je het er eens met hem over hebben waarom zijn ouders jou niet bij de familie willen?

hmm, dus je voelt je een beetje ongemakkelijk daar ? - wat als ik joun verhaal hoor, ik me ook zou voelen hoor. dus daar niet van -

kan je het op zn minst niet met je vriend over praten? hij hoort tenslotte bij jou, snapje? en zijn ouders enzo, zijn dan van ’ verdere’ .

en misschien heb jij een verkeerde indruk bij hun? misschien zien zij jou als onbeschoft, terwijl jij heel netjes doet voor joun doen. - dat heb ik namelijk wel bij een vriendin van me… Dan ben ik heel spontaan, en dat vatten hun op als onbeleefd. maar daar kan jij ookniks aan doen…

dus wat ik zou doen ; kijken of je zelf misschien in hun ogen iets verkeerd doet, en het er met je vriend over hebben. (:

Ik wil het er wel met hem over hebben, maar ik ben bang dat hij dan boos wordt ofzo. Dat ik ‘hun familie tradities’ moet waarderen. Maar dan denk ik, ja hallo! Moeten we dan 5 jaar getrouwd zijn voordat ik uitgenodigd wordt voor iets?

Ik ga het er wel met hem over hebben, denk ik. Maar pas na kerst, dan. Ik ga het niet voor morgen verpesten. :’)

Ik weet zeker dat ik niks verkeerds doen. Mijn vriend is zelf een hyperactieve achterlijke mongool, en in vergelijking met hem ben ik gewoon heel rustig, maar verder wel heel spontaan. Terwijl mijn vriend er op los scheld, doe ik dat haast nooit. Ik zou echt niet weten wat ik in hun ogen verkeerd kan doen…

Misschien omdat ik daar zo weinig ben ofzo. Maarja, als zij zo blijven doen voel ik me niet op m’n gemak en wil ik daar ook niet graag zijn. Dat is gewoon zo. Ik doe wel m’n best om daar te zijn, maar het is nooit dat m’n vriend me uitnodigd, ofzo.

Daarom moet je dus met ze praten (:

haha verstandige keuze !
en hij zal misschien eerst wel boos zijn, en als die dat blijft is het misschien niet 'de ware? ’ want hij zal jou toch ook wel moeten begrijpen, haha.

succes !

Ach, mss vinden ze dat je relatie nog te priel is om zo uitbundig je in hun familie te nemen? ik had hetzelfde vorig jaar, ik had ook een half jaar met mijn vriend en ging bij hem Kerst vieren en ik vond het juist vreemd dat ze mij zoveel cadeaus gaven! Ik denk dat je het niet persoonlijk moet nemen, mss ligt het ook aan je relatie met zijn ouders. Als ze nog niet het gevoel hebben dat je ‘deel bent van de familie’ dan lijkt het me lastig voor ze om zomaar veel geld voor je uit te geven.

Zo zie ik het hoor! Deze woorden zijn veelal de gevoelens die ik had toen ik juist wel in de watten werd gelegd. Ik vond het raar dat ze zoveel geld voor me uitgaven en dat ze me al als deel van de familie zagen. Nu ben ik eraan gewend, maar dit is een jaar verder. Mss hebben ze meer tijd nodig? Ik vind het wel rot als ze je niet eens een cadeau hebben gegeven, maar mss hadden ze niet door dat dat de bedoeling was.

Ik hoop dat dit je niet droeviger maakt, want als het waar is dan is het rot om te horen x__x Wat ik probeer te zeggen, 6 maanden is voor hun mss nog niet zoveel.

Ik weet dat een relatie van 6 maanden niet veel is, maar ze horen al 6 jaar over me. Ik ken mijn vriend al 6 fucking jaar, en ze weten al 6 jaar dat hij me leuk vind, en hij was altijd over me aan het praten, enz. Zijn vorige vriendin was een verschrikkelijk mens (dat vonden zij ook), lijkt mij meer reden om mij te waarderen. Maar blijkbaar niet…

Ik ga het er gewoon met hem over hebben, ergens volgende week. En dan ga ik me morgen fijn gedragen alsof ik me hartstikke op m’n gemak voel. Komt goed.

Thanks guys. :slightly_smiling_face:

Heb ook zo een probleem, denk dat mijn ma en stiefpa het niet leuk vinden, maarja daar zit nog een heel verhaal tussen dat nogal privé is, anyways

je moet het er gewoon even over hebben en als het kan ook met zijn ouders

Ach, mss hebben ze stiekem dan toch een cadeautjes voor je :3
laat het iig je dag niet verpesten. Als je er echt mee zit zou ik idd met je vriend praten, niet meteen met ‘waarom kreeg ik geen cadeautje’ maar meer van wat zijn ouders van jou vinden of hoe hij de relatie tussen jou en zijn ouders vind. Als het op cadeautjes gaat klinkt het altijd zo hebberig. Fijne Kerst!

Het ging me ook echt niet om de cadeautjes, maar meer gewoon het idee er achter. :")

Thanks, jullie ook allemaal een fijne kerst. Nu fijn slapen. Yammie. : )

Dat vind ik echt akelig voor jou ;(

Zeg er misschien iets over?

Maar je moet je realiseren, alle families zyn anders.
Mijne zyn echt hatelijk tegen jongens die ik leuk vind…

Hmm dat is wel rot! Ik denk dat je het toch maar tegen je vriend moet zeggen, en als hij het wegwuift even duidelijk zeggen dat je er mee zit. Dan kan je vriend het tegen zijn ouders zeggen, dan ligt het aan hun wat ze er mee doen.
Ze weten misschien ook niet precies hoe ze ermee om moeten gaan met ‘aanhang’. Als ze blij zijn met jou als vriendin voor hun zoon, dan bedoelen ze het vast allemaal niet zo als het lijkt.
Komt goed! =)

ik snap je goed hoor, & word zelf op zich wel geaccepteerd etc maar vind het zelf ook lastig… ook omdat zijn broer al langer ‘n vriendin heeft en voelt toch alsof zij veeel meer geaccepteerd wordt etc.
ik zou dan graag mee gaan met familie dingen, maar als ik dat n’ beetje hint, doet hij alsof ik gek ben: huh naar mn oma mee? we zijn toch pas 7maanden samen, beetje snel?
zoiets… dus dan denk ik achja, we hebben vast nog lang, dus 't komt goed hihi.

maar bij jou… das gewoon klote inderdaad. dus PRATEN: lief, ik vind het zo gezellig als je bij mij bent dat je bij de familie hoort maar hebben jouw ouders/etc. iets tegen me ofzo, of voelt het alleen zo?
en hee, misschien is 't wel niet zo :slightly_smiling_face:? hoe was kerstavond?

trouwens; vond die vergelijking over je opa’s verjaardag wel echt n goeie. maar heb zelf váák zoiets, dat ik ook tegen hem zeg: bij mij gaat het toch ook niet zo. waarom moet het bij jou altijd zo zijn. - ook al zeg ik het niet altijd zo vervelend, haha. - maar dan denk ik eigenlijk ook:
hoe het bij míj gaat, hoeft niet het beste te zijn?
leukkkk om welkom geheten te worden, maar misschien ook wat snel?:slightly_smiling_face: xx