hjk

:beer: :beer: :beer: :beer: :beer: :beer:

Als jij denkt dat het niet goed zit, dan kan je zelf even een afspraak bij de huisarts maken toch?

Je weet zelf toch hoe een telefoon werkt?

Ik zeg toch dat ik al naar de cardioloog ga lijkt me een beetje achterlijk om dan nog naar de huisarts te gaan. T gaat me er alleen om dat mn ouders ophouden

Vraagt ze hoe ze de dokter moet bellen? Nee. Ze vraagt tips over hoe ze er voor kan zorgen dat haar ouders zich niet zo kinderachtig gedragen en haar serieus gaan nemen.

Ik zou een goed gesprek met je ouders aangaan, trouwens. Ik snap echt niet hoe je ouders je niet serieus kunnen nemen, zeker als je moeder meegaat naar de cardioloog die nota bene zegt dat het niet goed zit.
Laat ze duidelijk weten hoe jij je voelt bij hun gedrag.

Ze gaat toch al naar de cardioloog? Het gaat erom dat haar ouders, ondanks dat er dus blijkbaar echt wat mis is, haar nog steeds niet serieus nemen!

TS, je zegt dat je moeder wel meegaat naar de cardioloog. Hoe gedraagt ze zich daar dan? Misschien kun je een keertje tegen je cardioloog zeggen dat je het gevoel hebt dat je ouders de ernst van de situatie niet in zien, en misschien kan hij het dan wat duidelijker maken aan je moeder.
Verder zou ik denk ik proberen met een ander familielid (opa,oma,tante,oom,broer,zus?) of bekende te praten en zeggen dat je je zorgen maakt, en eventueel te vragen of diegene met je ouders gaat praten.
Ik vind het eerlijk gezegd nogal lullig en raar van je ouders dat ze je niet steunen. Zelfs als ze echt denken dat het allemaal wat overdreven is, kunnen ze nog wel naar je luisteren lijkt me… maar ik raad dus aan om met iemand anders erover te praten!

Mn broer en zus gedragen zich exact hetzelfde als mn ouders… En opa’s en oma’s heb ik helaas niet meer, zat er wel over te denken om maar alleen naar de cardioloog te gaan aangezien mijn moeder daar ook doet alsof er niks kan zijn als er bijv word gevraagt of het in de familie zit zegt zij nee hoor terwijl mn oma t had mn tante heeft het mn moeder zelf heeft het mn opa 2x een hartaanval heeft gehad en mn oom net zn openhart operatie heeft gehad…

Ik snap dit echt niet en vind het moeilijk te geloven dat je ouders je niet serieus nemen terwijl je moeder zelfs nog meegaat, zeker als je moeder het blijkbaar zelf heeft.

T is toch echt zo, zegt ze ja ik heb ook gehad wat jij hebt maarja gaat vanzelf over of weet ik met watvoor smoesjes ze aankomt ze heeft doooozen met medicijnen dus zij heeft idd nergens meer last van

Ik begrijp het ook niet helemaal. Heb je wel vervolgafspraken bij de cardioloog?

Maar wat zegt de cardioloog dan?

Jup heb om de zoveel tijd controleafspraak omdat ze niet willen dat ik voor derest van mn leven aan de medicijnen zit

Is er niet een klein kansje dat je je inderdaad misschien een beetje erg aanstelt bij je ouders? Ik weet niet hoe dramatisch jij doet wanneer iets pijn doet?

Misschien wil je moeder omdat ze het zelf heeft niet indenken dat jij het mogelijk ook zou hebben. Dat ze daar bang voor is.
Als ik jou was zou ik er zeker wat aan doen en als je ouders niet luisteren en zelf heen gaan.

Hij zegt dat het idd niet helemaal goed is met mn hart maar dat hij er op dit moment even niks aan kan doen maar het gaat me erom dat ik dan toch wel een beetje steun van mn ouders mag verwachten?

Nouja eigenlijk gewoon niet dramatisch ik ga gewoon door met wat ik aan het doen was maar vind het wel fijn als ik er ff over kan praten

[quote author=Dreamerxo link=topic=298176.msg275031716#msg275031716 date=1396970957]
Misschien wil je moeder omdat ze het zelf heeft niet indenken dat jij het mogelijk ook zou hebben. Dat ze daar bang voor is.
Als ik jou was zou ik er zeker wat aan doen en als je ouders niet luisteren en zelf heen gaan.
[/quote

Precies! Zoiets dacht ik ook ja…

Maar is er geen medicatie of therapie ofzo voor wat je hebt? Weet je wel wat je hebt dan?