Ik merk dat ik de hipsterstijl best wel interesant vind maar ik weet niet hoe ik in contact kom met andere hipsters. Ik ben benieuwd waar zei hun kleren kopen enzo. ik weet dat zelf niet goed. Heeft iemand een idee?
Is de hipsterstyle niet gewoon alles aantrekken wat je vindt om maar zo apart mogelijk er bij te lopen?
Kringloopshops denk ik. Hipsters blijven meestal binnen een bepaald kleurenscala, aardetinten meestal en zo robuust/natuurlijk mogelijk qua kleuren en materialen, met invloeden van de jaren 50, 40, 30. That kinda thing.
In contact komen met hipsters is makkelijk: kies een willekeurige grafische/kunsterige opleiding and you’re set. Echt, onze opleiding loopt over van hipsters.
lel :’)
ik denk ook kringloopwinkels
:’)
beanies dragen.
ik draag best vaak beanies omdat ik ze me gewoon gaaf vind staan klink beetje arrogant is niet zo bedoelt. Ik krijg dan van een paar vriendinnen te horen van : ‘‘Wow wat loop je er hipster bij vandaag, gaaf!.’’ Uhh thanks, nu doe ik 'm wel weer af? mijn doel is namelijk niet om er bij te lopen als een hipster, maar ga je gang sommige dingen zijn wel echt gaaf.
Ik vind dat ‘echte’ hipsters zichzelf niet hipsters noemen, het maakt ze juist niet uit wat ze zijn, als ze maar zichzelf zijn! Ze doen gewoon wat ze willen zonder per se ergens bij te willen horen.
Ik denk dat het goed is dat je je er niet teveel op focust om echt ‘hipster’ te worden, want dan wordt je misschien een soort wannabe. Je moet gewoon doen wat je zelf leuk vind en niets van anderen aantrekken. Dan ben je in mijn ogen een hipster!
Kleding vind je inderdaad bij tweedehandswinkeltjes, of bijvoorbeeld bij rommelmarkten, ik ga zelf vaak naar de IJhallen in Amsterdam. Ook Urban Outfitters verkoopt leuke kleding! (Wel prijzig…)
Ik ben een hipster, nog andere hipsters hier?
:’)
De hipster is te vinden in hippe koffietentjes waar je dan echt alleen maar speciale koffie vindt en thee met theesmaakjes uit India e.d. (Geen starbucks, want dat is zOooo mainstream). 's Avonds zijn er geheime meetings in een speciaal bieren cafe, waar zij zich verrijken aan een Vedett of La Chouffe!!11! Soms gaat de hipster ook naar techno feestjes want de kaak moet ook getraind worden (strakke kijklijn is namelijk een pré!!11!)
Dit vond ik stiekem wel heel grappig :’)
Ik denk dat je jezelf niet echt zo gauw een “hipster” kunt noemen, of perse de stijl willen hebben want persoonlijk vind ik dat meelopen. Zelf vind ik gewoon een bepaalde stijl leuk (grunge) en als ik iets zie dan koop ik het. Die stijl trok me altijd al aan, en nu ik eindelijk de naam weet is het makkelijker om op Tumblr en dergelijke te kijken. Ik draag nu vooral kisten, soms witte sneakers, oversized spijkerjasjes en heb bijna altijd een rugzak bij me. Ik denk dat je gewoon de kleding moet kopen die jij leuk vind en misschien is het geen hipster maar niet alles wat je koopt moet hipster zijn, het gaat om t combineren.
hahahahah ik lach
maargoed: episode en marbles hebben ‘‘hipster’’ kleding in overvloed. die winkels zijn overigens alleen in amsterdam.
Amen. Bestaat dat topic nog?
Ik vind het altijd heel raar als mensen zichzelf hipster of emo noemen… Vooral hipster, want wat is een hipster nou. Je moet gewoon jezelf blijven vind ik, dragen wat jij zelf leuk vindt en niet wat bij het plaatje ’ hipster’ past.
Het rare is, dan zou iedereen die draagt wat ‘ie mooi vind ‘hipster’ zijn, ook als diegene religieus elke mode trend volgt, maar toch kleeft er een bepaald stijltje/imago aan hipster. :’)
ja maar, ze zegt toch júíst dat ze die kleren nou net mooi vindt :")
we kunnen wel flauw doen om de term hipster maar voor mij zegt dat meer dan een vage omschrijving van de kleren die ze graag wil dragen.
dus, om antwoord te geven: bij concertjes ontmoet je wel vaak mensen met eenzelfde stijl en de kleren vast wel bij episode en urban outfitters maar uit ontzettend veel bekende winkels kun je wel items halen die bij de stijl passen.
Is dit ironisch bedoeld? Want ik heb me namelijk kapot gelachen door deze reactie :’) :’)