Hij zoekt constant aandacht en snapt geen nee

Hoi meiden,

Een jongen uit mijn klas vindt mij al een tijdje leuk. Hij weet dat ik hem niet leuk vind en dat ik een vriend heb maar hij blijft constant mijn aandacht zoeken. Het praten vind ik niet zo erg, we kunnen het best gezellig hebben (Al is het soms vermoeiend omdat hij elk moment dat het kan tegen me praat). Maar de laatste tijd zoekt hij steeds een reden om mij aan te raken. Niet op een verkeerde manier ofzo totaal niet, maar dan legt hij zijn hand op mijn schouder/rug/arm en dan heel lang. En laatst toen ik hem geen knuffel wou geven stak hij zijn hand uit, en toen ik hem dus een hand gaf (omdat hij anders zo moeilijk gaat doen) liep hij gewoon met mijn hand vast verder en moest ik mijn hand met kracht wegtrekken. Ook ging hij in de gang opeens voor me staan en wou hij mij er niet doorlaten, waardoor ik steeds tegen hem aanbotste en hij tegelijkertijd bleef vragen of ik met hem wou zitten in de pauze. Hij liet me pas gaan toen mijn mentor en een andere leraar het zagen. Misschien stel ik me wel aan maar ik vind dit gewoon niet fijn. Vooral omdat hij tegen een vriendin had gezegd dat het leek alsof ik hem ook leuk vond, terwijl dat totaal niet zo is. (En die vriendin zegt ook dat ik hem geen verkeerde signalen geef)

Ik lach echt niet als hij dit soort dingen doet, dus het lijkt echt niet alsof ik het leuk vind. Ik heb gezegd dat hij normaal moest doen toen hij me hand vasthield en in de gang heb ik duidelijk gezegd dat ik naar huis wou er niet met hem ging zitten. Maar hij bleef de weg maar blokkeren…
Dus ik vroeg me af, heeft iemand tips? Hoe ik het hem beter duidelijk kan maken, hoe ik dit kan vermijden? Want ik heb er al wat van gezegd maar blijkbaar luistert hij niet naar wat ik zeg…

Een goed gesprek met hem voeren.

Op je strepen staan!
Duidelijk communiceren met hem wat je van hem verwacht: ‘ik wil niets met je te maken hebben. Enkel vrienden maar wees niet zo dominant!’
etc etc.

Geef ook de consequenties aan als ie zich misdraagt

Ik zou ook overwegen om volledig contact af te kappen, dus geen aandacht meer geven.

Ja dat zal ik dan nog wel keer proberen, als hij luistert aangezien ik vaker dingen heb aangegeven die hij negeert.
Bedankt voor de reactie’s in ieder geval!

Als ie het al negeert zou ik gewoon cru volledig het contact te verbreken. Hij negeert je gevoelens en weigert respect te tonen? PEch voor hem :’)

Dit klinkt echt heel naar. Hij moet gewoon met zijn poten van je af blijven. Misschien iemand erbij roepen, elke keer als hij het doet? Dat ie het dan afleert?

Ik zou inderdaad nog eens heel duidelijk zijn als hij weer zoiets doet. “Sorry, maar ik vind het echt niet fijn dat je zoveel (fysiek) contact zoekt. Ik vind jou niet leuk en dat weet je, dus het zou fijn zijn als je je niet zo op zou dringen en me wat meer ruimte geeft. Als je dat niet kan of wil doen, dan verbreek ik het contact, want ik voel me hier niet prettig bij en ik vind het gewoon vervelend.”

Nou, dan heb je hem nog een kans gegeven en als hij weer iets doet wat je niet aanstaat dan negeer je hem gewoon. Hij hoort gewoon te luisteren naar jouw grenzen en doet ie dat niet dan heb jij het volle recht om daar consequenties aan te verbinden.
Wat naar zeg, hoop dat hij gauw ophoudt! :slightly_smiling_face:

Ja een goed gesprek en het contact verbreken is misschien wel het beste. En misschien als hij dan nog niet stopt (want ik zie hem nog elke dag in de klas) moet ik er iemand bij halen . Hij is ook nog eens een opgefokte jongen die echt ontzettend snel boos wordt, dus dat wordt nog wat haha.
Hopelijk houdt hij dan op. Dankjewel voor de tips!