hij zegt dat hij mij alleen als een vriendin ziet

Hey girls,

Jullie moeten mij helpen met een probleem, hieronder heb ik het beschreven. Misschien staat er wel een beetje veel in maar dat hebben jullie een wat completer beeld…

Ik heb hem afgelopen zomer ontmoet. We zouden na de zomer bij elkaar in de klas komen dus hebben we toen een aantal keer afgesproken met een vriend van hem(hij was er alleen de eerste keer bij) en met mijn beste vriendin. Het was allemaal heel gezellig en de eerste keer bleven mijn vriendin en ik daar slapen. Het liep een beetje uit op een logeerronde, we logeerden elke nacht ergens anders. Ik had al een beetje een idee dat er wat aan de hand was, hij keek mij steeds net te lang aan en zat af en toe heel subtiel met mij te flirten. Dat ging ook nog door toen we bij elkaar in de klas zaten. We zijn ook nog met de klas op kamp geweest en daar ging hij steeds dicht bij mij lopen enz. Toen ging hij voor die maanden op uitwisseling. Ik had daarvoor niet echt het idee dat ik hem echt leuk vond, hij was wel aardig enzo. Maar toen hij weg was ging ik hem heel erg missen. Toen hij terug was hebben we steeds nog wel af en toe afgesproken(niet meer of minder dan anders). Het flirten was vanaf dat moment wel wat minder maar nog niet getopt. Ik mocht iemand meenemen op wintersport en daar hadden we het over op msn, ik zei dat mijn beste vriendin niet van wintersport houdt wat ook echt zo is, hij vroeg wie er dan meeging en toen heb ik gevraagd of hij meewou. Dat wilde hij wel maar iets later in het gesprek vroeg hij: “en wij? we zijn gewoon vrienden toch? ik hoop niet dat je er meer van verwacht.” :bored:

Vanaf dat moment snap ik hem niet echt meer en ik weet niet meer wat ik moet doen. Ik vind hem best wel heel erg leuk :smiling_face_with_three_hearts: maar ik ben niet heel erg verliefd.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met adviezen :slightly_smiling_face:

xx Lila

Volgens mij bedoelde hij het gewoon vriendelijk en heb je dat verward met flirten, die lijn is immers vrij vaag.

En aangezien je nog niet echt verliefd ben, zou ik het gewoon achter je laten omdat hij vrij duidelijk is geweest. :slightly_smiling_face:

Zolang je niet heel erg verliefd bent is er ook weinig kans op een gebroken hart. Hij denkt er alleen maar vriendschappelijk over dus ik zou als ik jou was gewoon verder gaan met je leven en een ander zoeken die je niet friend zoned :wink:

Hij ziet je alleen als een gewone vriendin :slightly_smiling_face:

Hey thanks allemaal voor jullie reacties :grinning:

Er zijn inmiddels wel weer wat ontwikkelingen… Hij zit de laatste tijd heel erg mijn aandacht te trekken, ik durf daar alleen dan niet op in te gaan en ik weet niet hoe dat komt. Misschien wil ik niet weer een soort van gekwetst worden met de woorden: ‘we zijn toch gewoon vrienden?’ dus misschien voel ik wel meer voor hem dan ik eigenlijk wil toegeven… Ik denk dat als ik heel eerlijk ben toch wel veel voor hem voel en ik mezelf een beetje probeer te beschermen. Je voelt ook een soort spanning tussen ons dus ik denk dat we ons allebei wel aangetrokken tot elkaar voelen, het voelt niet zoals bij een gewonen vriend. Ik weet zeker dat ik dat niet alleen voel, want er hangt dan echt zo’n sfeertje. Wat ik ook nog vergeten te vertellen was is dat ik in vier VWO zit, misschien is het wel handig als jullie een beetje mijn leeftijd weten (16) dusXD

XXX lila

Wat heb je gereageerd op “We zijn gewoon vrienden, toch?”
Misschien had hij gehoopt dat je zei van niet.

kan iemand mij helpen?
Ik ken deze jongen als sinds hij het vriendje van mijn zus was. Nu 5 jaar later tjaa het is nu ondertussen ook al mijn ex van 2 jaar geleden. Nogal ingewikkeld. Maar we zijn nu hele goede vrienden. Alleen we hadden een beetje een raar gesprek op wapp en daar zei hij: Maar we zijn gewoon vrienden.
Maar telkens als we hebben afgesproken knuffelt hij me dan wanner ik weg ga. Lang en dan fluistert ie in mijn oor snel weer chillen, heb je gemist enzo. Ik heb echt geen idee wat ik ermee moet. Ik probeerde op een feest met hem te flirten maar dat liep op niets uit.

Hij zei: ‘we zijn toch gewoon vrienden? Ik hoop niet dat je meer verwacht.’ Dat maakt het ook zo raar… Ik weet echt niet meer wat ik moet doen :flushed:

Ik neem aan dat hij geen vriendin heeft? Sommige jongens hebben een beetje een bord voor hun kop, ook wel jongens waar je het totaal niet van verwacht… Dus voor jou is het dan misschien flirten maar het kan zijn dat het hem niet eens is opgevallen…
En hij zegt die dingen niet voor niks, misschien durft hij niet zo goed.

Dat komt omdat jij verliefd bent, dat zegt echt niets over zijn gevoelens. Het spijt me, maar als iemand zo duidelijk is als te zeggen dat hij hoopt dat je er niets meer van verwacht, dan meent hij dat ook echt en zit er niets anders achter. Geef toe, het zou wel heel dom van hem zijn om zoiets te zeggen als hij stiekem toch iets voor je voelt. Ik heb, toen ik 14 was, ook zoiets meegemaakt met een jongen waarvan ik wel vond dat hij flirtte maar later bleek die dus niet voor meisjes te vallen. Ik wil maar zeggen dat sommige mensen dat doen zonder dat ze het zelf doorhebben, of omdat je veel voor hen betekent maar niet meer.

Ik hoop dat je gelijk hebt. :slightly_smiling_face: