Hij zegt dat hij me leuk vind, maar doet weinig moeite om me te zien

Ik zit met een probleem, er is een jongen die ik al heel lang leuk vind en 2 jaar geleden had ik bijna een relatie met hem al, maar dat is niks geworden. Nu spreek ik hem sinds een tijdje weer elke dag en heb ik 2,5 week geleden een avond met hem afgesproken. Het voelde weer heel goed en we hebben ook gezoend.

Ik snap alleen niks van hem, we zouden 1,5 geleden weer afspreken, maar op de dag zelf was hij de hele dag niet op Whatsapp online, ik heb de hele dag gewacht en het was dus best teleurstellend… 's avonds was hij opeens online en zei hij dat hij de hele dag geslapen had? Hij zegt dat hij z’n best er voor doet en me leuk vind, maar hij heeft bijv. nog steeds niet gevraagd om weer af te spreken en hij is altijd druk met gamen. Ik weet niet goed wat ik er van moet denken, hij lijkt dat belangrijker te vinden. Ik heb er wel met hem over gepraat, maar hij lijkt niet te snappen waarom ik het raar vind en vind dat hij wel genoeg moeite doet.

Wat kan ik het beste doen?

Sorry voor eventuele rare typfouten, alles getypt op mobiel:’)

Ik zou zelf niet te veel tijd er meer insteken. Als hij het echt wil dan zal hij vanzelf wel komen, en zo niet dan vind je vast iemand die jou wel waard is!

Denk als hij jou echt leuk vindt en toe is aan een relatie het vanzelf komt. Nu zal je beter je tijd kunnen besteden aan vriendinnen.

Als dit mij zou overkomen zou ik het gelijk afkappen. Als een jongen je leuk vindt, moet hij maar moeite voor je doen. Klaar. (’:

Dankjewel voor de reacties! Ik denk dat jullie gelijk hebben… maar ik vind het zo lastig om hem te vergeten. Hij heeft me trouwens ook vertelt dat hij bindingsangst heeft, maar wat het nog raarder maakt is dat hij zei dat hij juist bij mij de laatste tijd helemaal geen twijfels meer had? Ik denk dus dat hij dat wel heeft.

Mijn ‘scharrel’ en ik hebben dat probleem dus ook. Of in ieder geval, hij heeft dat probleem. Zijn vrienden komen echt altijd op nummer 1 en als ik hem 1 keer per week zie (zonder andere erbij dan) moet ik echt heel blij zijn. Als ik hem vraag wat hij gaat doen heeft hij altijd plannen en met mij een film kijken (in het weekend is vooral geen optie) komt op de allerlaatste plaats. Erger nog hij gaat nog liever thuis slapen volgens mij :’). Oké nu klinkt hij super gemeen maar als we elkaar zien is alles goed en misschien vraag ik hem ook wel iets te vaak waardoor hij de kans niet meer heeft om het te vragen, maar ik heb het idee dat als ik het niet vraag het er ook niet van komt.
Probleem is alleen dat ik hem wel regelmatig zie tijdens werk of op een feestje/loungebar hier in de buurt, maarja das niet echt quality time dus maar het lijkt voor hem genoeg.

Ik heb nu besloten hem niet meer te vragen om iets te doen (en daarbij heb ik ook tentamenweek dus komt het me ook niet bepaald uit) maar dat hij dat mag doen. En als hij dat niet doet en ik zie hem een lange tijd niet dan weet ik genoeg dus dat is ook meteen het advies dat ik jou zou willen meegeven.

If he wants you to be in his life, he’ll put you there. You shouldn’t have to fight for a spot.

misschien is hij gewend te gamen, en weet hij niet wat te doen. Geef hem tijd, maak geen resolute beslissingen, geduld hebben is het beste voor nu.

Edit.
Oké op mobiel posten is zwaar irritant :’) mijn reactie stond helemaal verkeerd.

@ Confession:

Ja dit dus! Ik wacht nu ook gewoon af tot hij een keer inititatief neemt, ik denk alleen niet dat het gaat gebeuren :’) maar ik zie nu wel in dat ik beter geen moeite meer doe voor hem. Ik heb een soort van ruzie er zelfs over gekregen :") hij vind dat ik niet moet zeuren… whut. toen werd voor mij de keuze een stuk makkelijker iig.

Haha wauw dat kan mijn scharrel zijn. Zodra ik een serieus gesprek aanga met wat hij nou wil en dat het net lijkt alsof hij mij niet wil zien is het ‘Zeur niet zo krijg ik hoofdpijn van’ echt onwijs harteloos :") Maarja ik heb het zelf dan ook wel verpest doordat ik degene was die nooit iets wilde en met jan en alleman zoende enzo. Spijt van… Maar precies als hij jou een beetje boos maakt door te zeggen dat je niet moet zeuren is het echt makkelijker want dan heb ik ook altijd zo iets ‘oke fuck jou dan’

geloof mij nou maar, jongens zijn heel erg gesteld op hun vrijheid. Als je gaat zitten wachten op hem zal hij zich alleen maar onder druk gezet voelen. Dus ga gewoon leuke dingen doen en laat hem merken dat je het ook heel leuk kunt hebben zonder hem. Dan zal hij inzien dat je hem niet nodig hebt en zal hij er moeite voor gaan doen. Of juist niet, dan zegt dat toch ook genoeg?

Ja je hebt gelijk… Ik merk nu ook dat ik dit wel doe, alleen het probleem is dat ik soms zo twijfel tussen afstand nemen of juist hem heel veel aandacht geven zodat ik hem een soorr van kan ‘overhalen’. Ik ben echt gek op die jongen, hij was mijn eerste liefde en hoewel ik nu meerdere vriendjes en jaren verder ben, kan ik hem niet vergeten.

Klinkt als mijn ex.

Heb je niks aan, dus up voor jou.

En toch is het zo frustrerend dat ik niks aan hem heb, maar zo lang heb gehoopt dat het wat zou worden._.