Hij woont zo ver weg...

Vorig jaar in de zomervakantie ging ik voor het eerst naar een camping in spanje toe samen met een meisje die ik al mijn hele leven ken. Daar hebben we een hele grote vriendengroep gemaakt en die vakantie was echt geweldig. Ook heb ik daar een hele leuke jongen leren kennen. Eerst vonden we elkaar echt totaal niks maar later gingen we steeds meer praten en praten en eigenlijk klopte alles precies. Ik ben toen ook de rest van de vakantie samen met hem geweest en toen ik naar huis moest vonden we het allebei ook super jammer. Toen ik thuis was miste ik hem wel maar ik dacht, ach dat is gewoon een vakantie liefde. Ik heb hem daarna nog wel een paar keer gesproken maar niet echt echt zegmaar.

Dit jaar ging ik weer naar dezelfde camping in Spanje en weer met die grote vriendengroep van het jaar ervoor. Die jongen was er ook weer. Sinds de eerste dag dat ik op die camping was ben ik samen met hem geweest, net als het jaar ervoor, maar dan nog veel leuker. We waren allebei gewoon verliefd op elkaar geworden. Toen hij naar huis moest, moesten we allebei huilen omdat we elkaar gewoon heel erg gingen missen. Nu ik thuis ben mis ik hem ook echt vreselijk en hij mij ook. Ik sms echt heel erg veel met hem en ik praat ook heel veel met hem op msn. In elk smsje zegt hij wel dat hij voor me houd en hij heeft ook al heel vaak gezegd dat ik echt de ware voor hem ben en zo voelt het voor mij ook.

Het probleem nu is, ik woon vlak bij amsterdam, en hij in zeeland. Dat is dus echt een heel end van elkaar vandaan. Heeft iemand tips of iets voor lange afstands relaties? Of heeft iemand dit ook meegemaakt, meld het dan hier.

Sorry voor het lange verhaal en bedankt voor het lezen!

Als het echte liefde is moet je er gewoon voor gaan meis, want dat overwint namelijk alles.

zelf heb ik er geen ervaring mee… Maar ik ken een meisje die een lange afstands relatie heeft, en zij zijn 6 maanden samen nu!
Ik zou denken dat je echt tijd voor elkaar moet maken, spreek misschien een bepaalde dag af dat jullie elke week samen iets doen?
Succes! (:

heb het ook wel eens meegemaakt ,
maar hij zei altijd ; love is bigger then the distance .
en hij heeft gelijk .

bedankt voor de berichtjes ik denk dat jullie gelijk hebben en dat ik er gewoon voor moet gaan

Lange afstand relaties hebben alleen zin als;

• Er zicht is op een toekomstige niet-lange afstand relatie.
  • Goede communicatie is
  • Je toch elke kans grijpt elkaar te kunnen zien (minstens elke vakantie)
  • Je je individuele leven goed kan vullen (dus druk bezig zijn)

Dat is mijn theorie erover iig. Met media als MSN en SMS is communicatie altijd mogelijk, dus een relatie in stand houden moet goed te doen zijn. Als je elkaar weinig ziet (weinig kan, nooit niet) blijft de relatie ook spannend, het moet alleen niet een internetrelatie worden. Daar heb ik weinig vertrouwen in, dan ben je op internet zo vertrouwt en dan face to face totaal niet. Klopt niet imo, je moet elkaar kunnen zien, desnoods om de 2 maanden ofzo. Ik denk ook niet dat het veel kans van slagen heeft als de lange afstand lang blijft. Een jaar is vol te houden, 2 jaar mss ook nog maar langer word al een probleem.

Ik heb zelf een semi-lange afstand relatie. Op zich valt de afstand mee, maar we hebben vaak te maken met ongeveer dezelfde problemen als lange aftand, wel zien we elkaar elk weekend. We zijn intussen al bijna anderhalf jaar samen dus het heeft zeker kans van slagen.

• Er zicht is op een toekomstige niet-lange afstand relatie.
    dat is er zeker hij wil een opleiding gaan doen op schiphol en ik woon daar vlak bij en zelf wil ik stewardess worden dus dat word ook op schiphol. maar dat is pas over 2 jaar
  • Goede communicatie is
    dat is er ook zeker we smsen, msnen en cammen heel veel
  • Je toch elke kans grijpt elkaar te kunnen zien (minstens elke vakantie)
    ik ben van plan om deze vakantie nog naar hem toe te gaan en zeker ook de rest van de vakanties en natuurlijk komt hij ook af te toe naar mij toe
  • Je je individuele leven goed kan vullen (dus druk bezig zijn)
    dat ben ik ook zeker ik ben elke dag wel druk bezig met vanalles en nogwat

bedankt voor deze tips ik heb er echt wat aan!

ik denk dat als je het heel graag wilt
dat een lange-afstandsrelatie wel kan werken
maar zelf zou ik het absoluut niet kunnen denk ik :blush:

Ik heb ook en super leuke jongen ontmoet op vakantie en hij vind mij ook heel leuk. We gingen hele vakantie met elkaar om. Hij woont ongeveer een uur rijden van mij vandaan. We hebben nog geen relatie maar ik denk dat dat wel gaat komen :blush: En ik geloof er wel in dat het gaat lukken! Ookal woont hij best ver weg.

nou, ik zou elkaar gewoon elk weekend proberen te zien! en niet alleen de vakanties, dan zit er elke keer 6 of 8 weken tussen en hij heeft waarschijnlijk andere vakanties als in amsterdam!
ik weet niet hoelang je er over doet met de trein/auto oid … maar elk weekend is het leukste :wink:

ik heb 4 maanden met een jongen uit hengelo gehad toen ik 16 was, elk weekend 2,5 uur in de trein, ik had het er wel voor over!

Ik heb ook een vriend die woont in twente en ik dichtbij rotterdam, we hebben nu bijna een halfjaartje en we weten hoe we er alle 2 voor staan. We vinden elkaar erg super leuk en zouden er alles voor geven om elkaar te zien. Ik dacht in het begin hoe ga ik dit allemaal doen omdat een treinkaartje toch wel 40euro is(Nog geen ov) Maargoed als je echt zeker weet dat je er voor moet gaan dan zou ik het doen, in het begin gewoon aftasten hoe het gaat met afspreken, want in spanje elkaar zien of hier gewoon in reality is wel wat anders.

Ik heb nog helemaal geen spijt van dat ik steeds zo ver moet reizen want elke keer is het waard, dus als jij het waard vind om vanaf amsterdam naar zeeland te reizen gewoon doen!