Hij wilt geen relatie en ik snap er niks van.

[i]Hi Iedereen,

Ik heb even een vraagje want weet niet zo goed wat ik er mee aan moet. Ik zit al een lange tijd met een jongen en alles gaat best wel goed. Ik heb al vorige jaar een keer met hem gezeten maar heb dat uit eindelijk stop gezet omdat ik erg graag wou dat t meer werd maar hij wou het zo laten. En ik vond het erg lastig om te doen of ik zijn vriendin was maar ben het niet zeg maar.

Toen ik het stop gezet zei die dat hij veranderd was en zijn we het weer gaan proberen. Alles ging goed tot dat we het gister over ruzies in relaties hadden en toen zei die en dat is de reden dat ik geen relatie wil. Ik ben er best wel erg van geschrokken want dan is het precies het zelfde als vorige jaar. Het is super lastig om te doen of je iemand zijn vriendin bent maar je bent het niet zeg maar. Ik ken zijn ouders, we slapen bij ellkaar en doen leuke dingen enzovoort.

Ook word ik hierdoor super onzeker terwijl aan het begin toen we zaten het allemaal zo leuk was. Dus mag ik alsjeblieft advies?
Heb ook dan het gevoel van hij vind me niet leuk genoeg om een relatie aan te gaan. Hoe zit dit? Ik snap er niks van…
Terwijl ik bijna zeker weet als ik nu met een ander zoen het klaar is.

Liefs,

Luna.[/i]

Ik denk eigenlijk meer dat hij iets van bindingsangst heeft. Wel gedragen als een relatie maar de stempel er niet op durven drukken. Heb je al eens met hem gesproken over waarom hij geen relatie wilt? Ik denk dat er over praten het beste is, dan weet je in ieder geval hoe hij er over denkt.

Maar dat is dus het probleem, hij kan niet praten. En probeer al zovaak met hem te praten maar dan krijg ik het antwoord het is toch prima zoals het nu gaat.
Help:(

Ik ben dan liever iemand die single is dan dat ik me zorgen over hem aan het maken ben… Iemand nog goed advies?

Dat zegt genoeg toch? Als jij graag officieel een relatie met hem wilt en hij wilt dan niet. Dan zul je de knoop moeten door hakken. Dus of met zijn beslissing leven of hetgene beëindigen wat het nu is. Persoonlijk zou ik toch echt met hem in gesprek gaan, een serieus gesprek. Dus niet tussen neus en lippen door. Maar gewoon zeggen waar je mee zit en dat je niet weet of je zo wel verder wilt. Daar bereik je echt het meeste mee.

Maar ik snap gewoon niet als hij me zo leuk vind waarom ie geen relatie wilt. Dan wil je toch juist dat diegene van jou is

Bindingsangst, heb je daar al eens wat over opgezocht?

" [color=rgb(51, 51, 51)][size=13px]Bindingsangst is het gevoel dat je vrijheid verdwijnt als je een relatie aangaat. Je partner mag nooit écht dichtbij komen. Juist op het moment dat het serieus wordt, kap je de relatie af. Dat is namelijk het moment dat je je kwetsbaar voelt. "

Dat klinkt voor mij wel een beetje als het gedrag van deze jongen. Ik wil er niet gelijk een stempel op drukken hoor. Maar misschien herken je hem daar wel in? Anyhow, praten, praten, praten.

Hij wilt wel de leuke dingen maar niet de lasten. Ik weet niet of dat bindingsangst is of dat dit zo wel goed vindt en dus ook nog de vrijheid heeft om dingen met andere meiden te doen

Ja en daar ben ik bang voor dat ik ff voor het leuk ben zeg maar.

Hier kan ik me deels in vinden. Maar ik vind niet dat je zoiets altijd meteen moet afschuiven op bindingsangst want ik heb dit - de angst en het kwetsbare gevoel. Ik heb er gewoon geen zin in. En ik zou een jongen oprecht leuk kunnen vinden en relatie dingen met hem kunnen doen zonder dat ‘vaste’ van een relatie. Ik wil gewoon ergens uit kunnen stappen zonder gevolgen. Ik weet dat als ik wat met een jongen zou ‘krijgen’ dat dit niet met de intentie is om iets ‘voor altijd’ te hebben. Nu is de kans dat je voor altijd samen blijft nihil maar toch, dat ik het niet zou willen zegt ook genoeg.

(dit zeg ik allemaal niet om over mezelf te praten hoor maar omdat ik me wel in die jongen kan inleven en dit niet altijd bindingsangst hoeft te zijn)

Ik zou een keer met hem gaan praten. Vragen wat zijn intentie in jullie contact is en uitleggen wat jouw intentie is. Als dat niet overeen komt dan kan het gewoon niet werken.

ik heb exact hetzelfde aan de hand! ook lief doen en me kussen bij al zijn vrienden maar ‘nog niet klaar zijn’ voor een relatie

Hoe ga jij daar mee om dan?

@Luna
Ik wacht af… Het voelt wel echt heel goed tussen ons en we hebben dezelfde vriendengroep. Als ik vraag hoe het zit zegt hij dat alles wel zal komen.

Hij heeft nogal wat meegemaakt vroeger, ook met zijn ex.
Hij wilt niet meer gekwetst worden maar dat wilt natuurlijk niet zeggen dat ik daar de gevolgen van moet dragen dus ik geef het nog 2 weken

Maar het probleem is dat ik al een keer op hem gewacht heb en toen kwam er uit eindelijk niks van. Bij mij ook hetzelfde verhaal. Hij heeft vier jaar een relatie gehad en is ook heel erg gekwetst geweest.

Bij mij is dit de eerste keer. Ik ken hem al wel 10 jaar denk ik maar we hebben sinds 2 maanden echt contact.
Ik zou het nog even afwachten maar toch ook om duidelijkheid vragen!
Als hij zich eruit probeert te lullen zeg jij wat jij ervan verwacht, dat kan hij niet negeren.

Maar als ik gewoon zijn meisje ben, gaat mijn stress weg en voel ik me gewoon beter.
Ik zit eigenlijk al een jaar af en aan met hem.

Dat heb ik ook, ik voel mij ook superonzeker
Maar ik bekijk het nog 2 weken ^^

Ja dat is misschien wel slim. Maar ik weet dat over twee weken er niks veranderd is. Ik neem denk gewoon een beetje afstand misschien denkt hij dan wel fack.

Ik merk als ik wat minder snel terugstuur of wat droger doe dat hij meer moeite doet. Maar dat moeten ze altijd doen eigenlijk :stuck_out_tongue: