hij wilt geen long distance relatie

Al drie maanden sprak ik met een jongen die ik al drie keer eerder had gezien (door sport). Ik vond hem echt heel erg leuk en hij mij ook. Probleem: hij woont in een ander land (ong. 1.5 uur met de trein). Toch bleef ik met hem msn’n en skypen, en ik hoorde van zijn vrienden (ik ben ook close met een paar vrienden van hem) dat hij me echt leuk vond. Hij zou naar mij komen na zijn examens, en ik naar hem aan het begin van de zomer. Nou vertelde hij me gisteren dat hij er niet mee door mee wou gaan, omdat het voor hem niet genoeg zou zijn om me 1 of 2 keer per maand zou zien, omdat als ik zijn vriendin zou zijn, me heel de tijd zou willen zien. Hij wou er een eind aan maken voordat hij nog meer verliefd op me zou worden en hij m’n hart zou breken. Maar ik weet gewoon dat ik niet zo snel nog iemand ga vinden die zo goed bij me past, en ik wil hem echt niet kwijt. Ik ben bang dat het al te laat is… maar ik zou graag jullie mening horen over dit :slightly_smiling_face:

ik heb zelf met een jongen gehad die aan de andere kant van nederland woonde, en ook anderhalf uur met de trein. hij kwam elke zaterdag omdat ik niet alleen mag reizen met de trein. we hebben het 8 maanden volhouden, het is uitgegaan wegens ruzie en niet door de afstand :slightly_smiling_face:
ik vind zelf dat een relatie op afstand minder leuk is dan dat je elkaar gewoon kan zien wanneer je wilt.
ik heb in die 8 maanden vaak problemen gehad, dat k hem gewoon wou zien en over de problemen praatte, dat kon niet.
gelukkig heb ik nu een vriendje die 3 straten verder woont.
maar dat valt erbuiten
ik zou als k jou was een voordeel en nadeel lijstje maken.
ik vind het grootste nadeel, je kan hem niet vaak zien en als je hem bijvoorbeeld op woensdagavond nodig heb of hem wil zien, kan dat niet.

mijn tip is gewoon dat je er goed overna moet denken. het ligt ook aan jullie leeftijden.

Ik snap hem wel, ik zou ook geen langeafstandsrelatie aangaan, gewoon om precies die redenen die hij noemt, dus, kut voor jou, maar ik snap hem zeker.

Het is misschien nogal bot, maar het lijkt me duidelijk als hij zegt dat hij dat niet wil?

dankje voor jullie reacties!

het is ook zo dat ik er wel wat voorover heb om er iets van te maken, maar hij niet denk ik (ook al heeft hij me gezegt dat ik ‘zijn wereld’ ben) en het moet wel van twee kanten komen. echt kut :frowning_face:

Als je mekaar echt leuk vindt is er altijd een oplossing.
Natuurlijk is het erg lastig, met reistijd, geld en als je de ander nodig hebt is diegene er niet altijd.
Hij klinkt echt als ideaal; hij wil je hart niet breken en daarom er nu mee stoppen. Maar er is altijd een oplossing, al zal het lastig zijn.
Ga ervoor!

Ervoor gaan wordt natuurlijk wel een beetje lastig als hij niet wil.

ik vroeg hem gisteren of hij 100% zeker was of hij er niet mee door wou gaan en hij zei dat hij die vraag niet kan beantwoorden omdat zijn hart iets anders zegt dan zijn verstand

Heb bijna precies het zelfde gehad, maar ik zou hem sowieso meerdere keren per maand zien. En hij heeft nu een nieuwe vriendin. Sorry, maar ik denk niet dat je hem kan overhalen, hij heeft al besloten. En ookal proberen jullie het wel zal hij wsch blijven twijfelen, dat wil je ook niet.

Toevoeging: ik ben er ook overheen, ook al had ik dat eerst nooit gedacht. Soms is het verstand zo slecht nog niet, verliefd word je wel weer opnieuw.

In dit soort gevallen heeft zijn hart gelijk.

Cair, jij bent de enige die er zo over denkt…

Ja sorry ik kan er niks aan doen :stuck_out_tongue:
Maar ik geloof dat wonderen bestaan en je zélf je eigen geluk creëert.

Ben het met Cair eens, echte liefde overwint die afstand wel. 1,5 uur met de trein is bovendien te doen in weekend, vakantie enzovoorts.

Liefde kent geen afstand, zeg dat maar tegen hem :stuck_out_tongue: En als jullie het écht lang vol kunnen houden, komen jullie later uiteindelijk toch wel samen terecht :wink:

Ik snap hem wel, ik zou het ook niet fijn vinden om m’n vriendje 1x per maand te zien of zo…

Qua tijd valt het nog wel te doen. Maar het lijkt me wel moeilijk, en je moet wel volledig vertrouwen in elkaar hebben.

Moet je dat niet altijd voor een goede relatie dan? :wink:

Ja, dat sowieso. Maar met zo’n afstand erbij…

Langeafstandsrelaties zijn geen pretje. Iedereen weet dat. Als hij er niet aan wil beginnen, is dat zijn keuze. Het moet idd van twee kanten komen.

En meid, kop op. Je vindt heus wel nog iemand die bij je past. Het zal misschien nog even duren, maar hij is er wel :relieved:

Langeafstandsrelatie zijn niet leuk nee,
maar als jullie elkaar echt leuk vinden moet de liefde het kunnen overwinnen.
En ik weet niet hoe oud jullie zijn, maar als het écht is, kunnen jullie misschien overwegen om in de toekomst samen te wonen. Of je woont samen bij een van jullie ouders tot die tijd. Maar voordat dat zover is, zal je het toch nog even moeten doen met eeb paar keer in de maand zien.