Hij wilt dat ik abortus laat doen

Hallo meiden,

Ik zit met een best wel heel groot probleem. IK ben er 3 dagen geleden achter gekomen dat ik helaas zwanger ben. Ik ben net 20 jaar oud. Ik heb een hele lieve vriend en ben al 4 jaar met hem samen.

Ik gebruik het spiraaltje , wat betekend dat ik in principe niet zwanger zou kunnen raken. Helaas bleek afgelopen woensdag bij de echo dat mijn spiraaltje helemaal niet meer in mijn baarmoeder zat maar naar beneden was afgezakt. Ik ben dus zwanger geraakt.
IK heb het mijn vriend meteen verteld. Zijn antwoord was dat hij erg geschrokken was en wilt dat ik abortus doe. Ik ben niet stabiel genoeg volgens hem. Maar vervolgens zij hij dat het wel mijn eigen keuze moet zijn.

Dat is iets wat ik zo tegenstrijdig vindt. Eigenlijk wilt hij dat ik abortus doe, maar hij wilt wel dat het mijn eigen keuze is?? ALs ik geen abortus zou doen zij hij dat hij niet wist wat dan de toekomst zou brengen. Ik vroeg hem of hij bij me wegging als ik geen abortus zou doen. Hier gaf hij geen duidelijkheid op.

Ik voel me tegen een muur aan gedrukt. Mijn gevoel is dat ik absoluut geen abortus wil. Dat wij met zijn tweeën moeten opdraaien voor onze verantwoordelijkheid. Is dit egoïstisch om te denken?

Wat denken jullie hiervan…?

Praat erover met je huisarts, liefst samen met je vriend. Sterkte.

Neem contact op met fiom, zij kunnen je advies geven zonder je in een richting te duwen.

Lastig. Ik snap je vriend op zich wel, het is natuurlijk jouw lichaam, maar het gaat toch wel echt om iets wat jullie beide heel erg aangaat. Een kind is niet zomaar iets. Als ik jou was, zou ik inderdaad contact opnemen met je huisarts of met fiom. Sterkte!

ik lees in zijn uitspraak dat hij het liefst van al een abortus wil maar jij bent wel uiteindelijk degene die de beslissing zal moeten nemen.

Ga naar je huisarts en bespreek het eens goed met hem.
Wat wil jij? Wat wil hij? Kan het kindje alle nodige dingen krijgen als je met de zwangerschap doorzet?

Ja, het gaat om iets gezamenlijks maar uiteindelijk ben jij degene die hierover de beslissing gaat maken, niet hij. Laat het even bezinken en praat er samen over, ook met jullie ouders.

Je moet niet het kind houden puur omdat je je verantwoordelijk voelt, maar omdat je het echt wilt. Onthoudt dat het nu nog maar een klompje cellen is, het is nog niks echt levends. Dus ik zou je daar niet door laten tegenhouden.
Ik zou goed nadenken over hoe het leven eruit gaat zien met een kind. Kunnen jullie dat financieel aan? Zijn jullie misschien niet iets te jong? Als je vriend het echt niet wilt, ben je er dan op voorbereid dat je er alleen voor staat? Ik vind eerlijk gezegd ook niet echt dat je van je vriend kunt verwachten dat hij er hetzelfde over denkt, misschien wil hij nog lang geen kind. Het is dan echt geen pretje om zometeen elke dag aan te horen als het kind vervelend doet ofzo, tja jij wilde het houden etc.
Tuurlijk is het uiteindelijk je eigen beslissing, jouw lichaam, jouw keuze. Maar ik zou er echt goed over nadenken en niet puur uit verantwoordelijkheidsgevoel een kind houden. Dat is voor jou niet leuk, voor je kind niet en voor je vriend ook niet.
En zoals al gezegd, praat er ook over met professionals, die kunnen er met je over praten en de mogelijkheden met je bespreken. Succes!

Eens, en praat er ook over met jouw en zijn ouders! Waarschijnlijk willen jullie ouders je best ondersteunen in alles (oppassen enzo) en misschien is het voor je vriend een fijn gevoel als hij weet dat hij dan alsnog niet full-time voor de baby hoeft te zorgen en nog wel leuke dingen kan doen (misschien staat hij dan iets beter tegenover het krijgen van de baby)