Hallo meiden,
Ik zit met een best wel heel groot probleem. IK ben er 3 dagen geleden achter gekomen dat ik helaas zwanger ben. Ik ben net 20 jaar oud. Ik heb een hele lieve vriend en ben al 4 jaar met hem samen.
Ik gebruik het spiraaltje , wat betekend dat ik in principe niet zwanger zou kunnen raken. Helaas bleek afgelopen woensdag bij de echo dat mijn spiraaltje helemaal niet meer in mijn baarmoeder zat maar naar beneden was afgezakt. Ik ben dus zwanger geraakt.
IK heb het mijn vriend meteen verteld. Zijn antwoord was dat hij erg geschrokken was en wilt dat ik abortus doe. Ik ben niet stabiel genoeg volgens hem. Maar vervolgens zij hij dat het wel mijn eigen keuze moet zijn.
Dat is iets wat ik zo tegenstrijdig vindt. Eigenlijk wilt hij dat ik abortus doe, maar hij wilt wel dat het mijn eigen keuze is?? ALs ik geen abortus zou doen zij hij dat hij niet wist wat dan de toekomst zou brengen. Ik vroeg hem of hij bij me wegging als ik geen abortus zou doen. Hier gaf hij geen duidelijkheid op.
Ik voel me tegen een muur aan gedrukt. Mijn gevoel is dat ik absoluut geen abortus wil. Dat wij met zijn tweeën moeten opdraaien voor onze verantwoordelijkheid. Is dit egoïstisch om te denken?
Wat denken jullie hiervan…?