Hij wilt absoluut niet samen sporten.

Hoi meiden,
Ik ben al anderhalf jaar samen met mijn vriend. Hij is al bijna een jaar lang fanatiek aan het fitnessen en ik sinds een half jaar.
Ik zit op kamers en zie hem dus alleen op de dinsdag en in het weekend. Die dinsdag sporten we altijd samen bij een cross fit vereniging (is anders dan gewoon fitness).
Hij sport verder bij basic fit op de maandag, woensdag, donderdag en zaterdag. (soms ook nog vrijdag)
Ik wilde daar ook een abonnement afsluiten zodat ik en op kamers en thuis kan sporten, dit wilde hij dus absoluut niet. (terwijl ik dan alleen op mn vrije dagen thuis samen met hem zou kunnen sporten en dit is misschien 3 keer per 2 maanden).
Daarom vind ik het zo raar dat hij er zo erg op tegen is dat hij wel bij die crossfit school samen wilt sporten maar niet in een gewone sportschool.
Het komt voor mij over alsof hij iets te verbergen heeft, wat denken jullie ? :frowning_face:
Alvast bedankt! XXXX

ja, hij batst vast en zeker met die batsslet van die reclame.

Vraag hem waarom hij dit niet wil.

nee ok. Even serieus dan maar.
Vraag het hem.

Zodat hij meer tijd voor zichzelf heeft, terwijl ik dus misschien maximaal maar 1 keer per week mee zou gaan thuis, want verder zou ik waar ik op kamers zit gaan sporten…

Gaat hij alleen of met vrienden sporten? Want als hij met vrienden gaat kan ik ergens wel begrijpen dat hij jou er niet bij wil hebben en gewoon gezellig met z’n vrienden wil zijn.

De ene keer met een vriend en de andere keer alleen. Ik kan heel goed opschieten met zijn vrienden dus daar ligt het probleem niet… En hij ziet z’n vrienden ook nog met de voetbal 2 of 3 keer per week dus het is niet dat hij ze weinig ziet zonder mij.

Je kunt discussiëren over het feit of dat een goede reden is of niet, maar vooralsnog zou ik je vriend niet wantrouwen.

Ik zou wel gewoon dat abonnement afsluiten en dan gewoon niet samen met hem gaan als hij het een probleem vindt. Er zitten meerdere uren in een dag en dan ga je dus op een andere tijd dan dat hij gaat.

Nee want hij ziet z’n vrienden dus al vaker dan dat ie mij ziet…

Ja ik wil hem ook niet wantrouwen… Maar de ene keer was hij heel enthousiast erover dat we meer samen konden gaan sporten en toen het dichtbij kwam wilde hij dat ineens niet meer en ging hij dreigen om naar een andere sportschool te gaan…

Ookal kan je goed opschieten met zijn vrienden, het is toch anders met jou er bij. Of misschien vindt hij het gewoon lekker om af en toe alleen te sporten. Ik zou hem niet alleen om dit wantrouwen, maar als hij behalve dit op andere vlakken ook ‘raar’ gaat doen zou ik vragen of er iets aan de hand is.

Dus…?
Als hij dat graag wil, laat hem lekker.

Dreigen om naar een andere sportschool te gaan is wel pitteg erg ja. Als ik jou was zou ik er met hem over praten. Dats het beste wat je kan doen.

Ja, maar als het om zijn vrienden zou gaan, betekent dat dus dat wanneer hij naar een andere sportschool zou gaan, al die vrienden ook moeten overstappen naar een andere sportschool. Anders kan ‘ie alsnog alleen :’)

Ik zie eerlijk gezegd het probleem niet. Ook al zou je ‘samen’ gaan, je doet toch niet steeds hetzelfde lijkt me? Ik ben ook wel eens met mijn vriend gaan fitnessen, maar dan doen we beide oefeningen op andere apparaten. We zijn echt niet constant in elkaars buurt. Dus ik vind het best vreemd dat hij daar zo’n moeite mee heeft.

Als hij de ene keer er enthousiast over deed zodat we vaker samen konden gaan sporten en daarna ineens helemaal het tegenovergestelde en zelfs gaan dreigen om naar een andere sportschool te gaan, wat zijn vrienden niet kunnen betalen, vind ik erg raar.
Ook met andere dingen is het wel oke als hij het doet maar als ik het zou doen hooo maar…

Daarom juist want ik zou misschien hooguit 1 keer per week bij ‘‘zijn’’ sportschool gaan en de rest bij mij waar ik op kamers zit.

Nou ben ik ook wel benieuwd naar de manier hoe je er met hem over praat, want het lijkt mijn niet dat hij gaat dreigen met naar een andere sportschool te gaan als je er gewoon rustig over praat en rustig vraagt waarom hij dan liever niet samen sport

En als je voorstelt om dan alleen te gaan (ook als hij er op dat moment toevallig is omdat het dan zo uitkomt)? Doet hij dan nog steeds zo moeilijk?

Ik bedoel, je moet toch zelf weten of je meer wil gaan sporten. En als dat op deze manier kan, is dat alleen maar gunstig voor jou. Hoeft hij zich toch niet druk om te maken…