Hij wil zich niet binden

Ik heb even mijn anonieme account hiervoor gebruikt omdat ik hierbij ook persoonlijke dingen van hem ga vertellen en ik gewoon het zekere voor het onzekere wil nemen.

Begin dit jaar heb ik een jongen leren kennen, hij kwam nieuw bij mij op de opleiding. Al snel bleek dat het klikte, als goede vrienden maar ook een soort spanning. Vorige maand tijdens een vriendschappelijke afspraak dan toch gezoend! Was echt enorm happy.
We bleven afspreken en het super leuk hebben met elkaar. Hij is de eerste jongen die oprecht lief voor me is, oprecht het beste voor me wil. Hij is ook gewoon een van mijn beste vrienden. Hij begrijpt me echt enorm, en dat is precies wat ik nodig heb. We hebben allebei namelijk wel wat psychiche problemen. Hij is depressief en gaat naar een psycholoog en ik heb last van paniekaanvallen en selfharm. Lekker stel dus :stuck_out_tongue:

Twee dagen geleden vertelde hij me dat hij wel twijfelde over wat hij met me wil. Hij vindt me heel leuk en bijzonder, maar hij wil zich niet echt binden. Ik zei hem toen dat ik het wel eerlijker vond dat hij er duidelijk over was, dus hij zei dat we beter niet meer op die manier met elkaar om konden gaan. We zitten bij elkaar in de klas en we weten heel veel over elkaar, dus hij wilde zeker gewoon nog een goede vriend voor me zijn. Tuurlijk was ik verdrietig, maar ik zag het wel een beetje aankomen en ik kon het denk ik ergens ook nog niet geloven. Dat ik het zag aankomen kwam doordat hij al eerder dingen er over had gehint: voordat we hadden gezoend zei hij al een paar keer dat hij geen behoefte had aan een nieuwe relatie, en ook vaak als we samen waren zei hij dat hij heel gelukkig van me werd maar ook een beetje verdrietig.
Hij komt dan ook net uit een relatie van vijf jaar en dat is uitgegaan omdat ze allebei voor zichzelf moesten zorgen ipv voor de ander. Ook dat telt denk ik mee…

Maar dat ik niet kon geloven dat het het einde was werd ook al weer bevestigd gisteren. Na school gingen we met wat mensen bij hem wat biertjes doen. Het was gewoon weer ontzettend gezellig en ik zag in zijn blik dat hij me echt nog wel erg leuk vond (niet dat hij had gezegd dat dat niet zo was, maar ik zag gewoon dat hij er aan dacht). Uiteindelijk bleven we met zijn tweeen over en toen zei hij dat hij misschien niet zo duidelijk had gemaakt dat het voor hem niet over hoefde te zijn. We konden het ook gewoon een beetje doen, zoals we nu deden. Gezellige dingen doen met elkaar, maar verder niks serieus. Maar dat hij had aangenomen dat ik dat toch niet wilde. Toen hebben we daar even over gepraat en heb ik er over nagedacht. Sure, het is misschien niet wat ik hoopte, maar hij maakt me echt enorm gelukkig. En ik zie hem elke dag, dus mijn gevoel gaat echt niet zomaar over. Dan kan ik toch net zo goed gewoon een leuke tijd met hem hebben? We hoeven nog niet over de toekomst na te denken, for the time being is dit goed. Maar aan de andere kant is het misschien niet wat ik verdien. Ik heb dus wel gezegd dat ik het wil proberen maar ik vraag me toch nog af wat jullie er van vinden.

Daarnaast zei hij nog iets anders. Ik denk dat hij dit zei omdat hij zich dus niet echt goed voelt en het de laatste tijd beter gaat omdat hij zijn leven best wel heeft veranderd (relatie geeindigd, nieuwe opleiding, nieuwe omgeving). Toen ik vroeg wat hij precies bedoelde met het een beetje doen, zei hij: zoals we het nu doen, gewoon leuke dingen doen. en het is best belangrijk voor me dat ik nieuwe dingen blijf doen, dus dat ik dat dan misschien soms ook met iemand anders doe.
Nou weet ik zeker dat ik dat niet kan. Ik wil hem niet delen ofzo. Ik ga het hem nog wel vragen, maar ik kan me ook niet voorstellen wat hij daarmee bedoelt. Want ik weet echt heel zeker dat hij me enorm leuk vind, dus waarom zou hij dat willen. Ik weet zeker dat als er een tweede meisje in beeld komt, dat ik dan weg ben. Maar is het gek als ik niet geloof dat dat gaat gebeuren? Dat hij meer tegen zichzelf zegt dat hij de wereld wil verkennen maar dat hij het uiteindelijk niet gaat doen?

Wat denken jullie? Ergens denk ik ook gewoon dat hij sowieso ooit wel bijdraait. Daarvoor hebben we al een te sterke band.

Ik wil trouwens ook even duidelijk maken, dat ook al lijkt het een beetje zo nu, hij me echt geen pijn wil doen of een lul is. Hij zegt juist de hele tijd dat ik moet doen wat me gelukkiger maakt. Hij heeft in de afgelopen tijd al veel meer voor me betekent dan sommige andere goede vrienden. Hij weet ook alles over me en helpt me altijd. Hij staat áltijd voor me klaar. Het is echt de liefste jongen die ik ooit heb gedate. Hij is denk ik gewoon een beetje bang. Maar dat maakt het niet makkelijker voor mij. Daarom wil ik graag jullie advies… Denken jullie dat hij bijdraait, dat ik het zo moet laten of dat ik het niet moet doen?

Als een man zich niet wil binden is het omdat hij je gewoon net niet leuk genoeg vind.
Heb dat ook eens meegemaakt… maar het is helaas gewoon zo. kies in deze situatie voor jezelf!

En die andere factoren zullen ook wel meespelen, maar uiteindelijk komt het op hetzelfde neer.

Hij zegt dat hij zich niet wil binden en dat hij misschien wel nog iets met een ander zal doen ik. Ik heb het gevoel dat hij zich een beetje wil indekken dus dat er wel kans is dat het gebeurt. Ik weet niet… Ik zou niet hopen dat het exclusief is als hij zo’n dingen zegt.

je moet de film: “Think like a man” vanavond even kijken, met die film werden ineens zoveel dingen duidelijk!

Ik vind dat je meer respect voor jezelf zou moeten hebben.
Als je allebei een FWB relatie wilt, prima, vooral doen. Als de een het wel wilt, maar de ander het wilt bij gebrek aan beter omdat een relatie er niet inzit, moet je het niet doen. Je zou jezelf meer moeten gunnen.

Wat hierboven staat; als hij je echt leuk vond zou hij wel een relatie willen. Dan zou hij je meer gunnen dan alleen een neukmaatje zijn.

Bedankt voor jullie reacties
Jullie hebben wel misschien deels gelijk, ik ga hem denk ik confronteren op het feit dat hij dit mss niet zou willen als hij me echt zo leuk vind als ie zegt

Ik wil wel verduidelijken dat hij echt niet bedoelt me als een neukmaatje te houden zoals Jackieoh verwoordt. Integendeel, we hebben nog niet eens sex gehad en vaak is hij juist degene die zegt dat ie beter kan gaan als we echt in een hotte make out sessie zitten haha.

En daarnaast denk ik ook niet dat het zo makkelijk is als: als hij je echt leuk vond zou hij wel een relatie willen. Volgens mij is juist het probleem dat hij bang is om me zo leuk te vinden en is ie daar een beetje over in ontkenning.

Haha lijkt heel erg op mijn situatie. Ik snap je en dat je dit zou willen doen, is ook mijn keuze geweest en heb er nog geen moment spijt van gehad, ook al is het niet ideaal en ga je daar ook nog achter komen waarschijnlijk.

Ik kan je wel vertellen dat hier op gs waarschijnlijk bijna niemand tegen je gaat zeggen dat je de juiste beslissing maakt. Ik ben ervaringsdeskundige ondertussen denk ik.

In sommigen gevallen zal dat inderdaad wel zo zijn maar niet alle mannen zijn hetzelfde.

Verder vind ik idd niet dat je een fwb relatie aan moet gaan omdat dat het meeste is wat je van hem kunt krijgen maar omdat je er zelf volledig achter staat. En zeker als hij ook anderen erbij wil, daar kwel je jezelf alleen maar mee.

Thanks hier heb ik wat aan. Niet omdat je een antwoord geeft wat ik wil horen maar omdat je verder kijkt dan de rest haha.
Waarom heb je er nog geen spijt van gehad dan in jouw geval?

maar je moet echt even die film kijken!!

Sorry, ik waardeer je hulp, maar een film is fictie. Niet de realiteit. Het kan best zijn dat het overeenkomt met hoe een groot aantal jongens handelen, maar niet met allemaal.

Waarom vraag je dan mensen voor advies? Als toch alles en iedereen anders is. Dan heb je ook niks aan advies van andere, want die jongens zijn ook anders.

!!!

Als je deze vriendschap nog wel redden zou ik stoppen met alles wat romantisch en seksueel is naar hem toe. Je kan het misschien niet geloven, maar jij gaat keihard gekwetst worden als je zo naïef blijft. Als je nu al jaloerse gevoelens krijgt terwijl jullie geen relatie hebben kan je het contact misschien beter afkappen totdat al jouw/jullie gevoelens weg zijn. Dan kan je pas echt spreken van een goede vriendschap.

Ik zou dit niet accepteren, maar ik hou gewoon niet van open relaties. Hij gebruikt je nu gewoon. Of je gaat 100% voor elkaar of gewoon niet.

Elke film is inrpincipe fictie, maar dan kan het nog wel zo zijn dat er waarheden in zitten.
en ja iedereen is anders, maar als je het zo bekijkt dan had je ons ook geen advies moeten vragen omdat wij toch niet weten hoe hij in elkaar zit, want ja, iedereen is anders.

ookal vind ik jullie reacties een beetje bot, ik heb het nu een paar dagen kunnen laten bezinken en jullie hebben ergens wel gelijk
zelfs al vindt hij me wel heel erg leuk ik verdien dit niet en hij moet dat maar weten
daarom ga ik hem vertellen dat ik alleen als goede vrienden nog dingen met hem wil doen, en dus niet meer zoenen ofzo
en als hij me echt leuk vindt dan gaat hij me dan vanzelf wel missen en komt het wel goed, zo niet dan weet ik dat ook en heb ik nog steeds mijn beste vriend

Goede keus! Denk dat dit op de lange termijn alleen maar goed kan uitpakken. Ten eerste omdat je niet gekwetst wordt door zijn valse hoop en ten tweede, misschien snapt hij dan inderdaad pas wat hij mist :slightly_smiling_face: