Hij wil opgeven..

Ik heb bijna een jaar een relatie met m’n vriend, nog 3dagen… Maar gisteravond vertelde hij dat hij niet langer de energie had om ervoor te vechten, hij moest nu zichzelf beschermen. Ik zal het even kort uitleggen, onze relatie is verre van een voorbeeld. M’n vriend heeft een moeilijke jeugd gehad, moest het allemaal alleen doen &dat ging fout. Een dikke maand geleden kwam hij op straat terecht… M’n ouders vonden onze relatie altijd al niks, maar nu is het helemaal gedaan. Ik ben ‘achterlijk’ en zie de dingen niet in, zij hebben altijd al het gevoel gehad dat er iets niet klopte. Samen met m’n vriend ben ik eruit gekomen & heb hem weer op het goede pad gekregen, ik heb hem dingen laten inzien, hij heeft z’n dingen nu geregeld. Maar beiden weten we dat we er nog lang niet zijn. M’n ouders staan helemaal niet meer achter onze relatie, willen dat ik het uitmaak & m’n vriend mag hier niet meer komen… We vechten hier al bijna 12maanden tegen, maar nu breekt het hem op. We zijn al zo ver, maar juist nu we er bijna zijn, alles goed gaat & we eindelijk de dingen hebben waar we voorheen alleen maar van konden dromen, wil hij opgeven. Geven m’n ouders vandaag niet een beetje hoop, dan maakt hij het uit :cry: Ik kan én wil niet zonder hem, dit gevecht is oneerlijk & het is helemaal niet wat we beiden willen… :cry: Wat moet ik nu?

Alvast bedankt voor het lezen & jullie reacties!

lange reactie… maar dit is wat ik op kan maken uit je verhaal…

Ik vind altijd dat een relatie losstaat van ouders… jij gaat een verbintenis met hem aan en andersom. je ouders staan daar buiten. en dat moet jij snappen, je ouders, maar ook je vriend.
jij zou juist t lichtpuntje moeten zijn in zn klote leven.
als hij de relatie op wil geven omdat je ouders hem niet mogen vind ik t echt zwak en is hij jou niet waard.
wil je sowieso bij iemand blijven waar jij kei hard voor geknokt hebt, en waar jij , ondanks alles, altijd achter bleef staan en dat jij al zijn gezeik maar pikte en probeerde de zooi op te ruimen…
en dat die gene dan de relatie wil verbreken omdat een buitenstaander t niet ziet zitten… vind ik nogal een slecht excuus.
natuurlijk ken ik de hele situatie niet maar hier klopt idd iets niet…

Je dumpt toch niet iemand die altijd voor je klaar heeft gestaan omdat een buitenstaander je niet aardig vindt…

je vriend heeft blijkbaar de hele situatie zitten analyseren… misschien moet je dat zelf ook eens doen… en hiervoor kan je gerust naar je ouders stappen en er bv met je moeder over praten… (wanneer je hebt gezegd dat je hulp wil je gedachten op een rij te zetten en geen preek wil waarom hij slecht is :wink:)
ze blijven je ouders, en willen je beschermen… je helpen je gedachten recht te zetten is ook een vorm van bescherming omdat ze vast vinden dat ze je als goede meid hebben opgevoed en dus ook denken dat je uiteindelijk wel de goede keuze zal maken.

maar mijn mening, hier klopt iets niet… denk er nog eens over na waarom hij t uit wil maken… en of jij hem nog wel wil als hij dat al over zoiets kleins doet, terwijl jij hem altijd bij hebt gestaan.