Hij wil niet zoenen?

Hoi,

Ik heb sinds iets meer dan een week een heel lief en leuk vriendje. We hebben in die week elkaar zo’n 3 keer gezien en het was heel gezellig. Nu is het probleem: Hij wil niet zoenen… Het is niet dat hij het niet wil vanwege mij, maar hij is bang dat ik hem dump nadat we hebben gezoend. Het is heel lang geleden voor hem dat hij heeft gezoend (ik heb het idee dat hij het gewoon nog nooit heeft gedaan, maargoed dit is wat hij zegt) en daarom is hij bang dat hij het niet meer kan en dat ik het uit ga maken als hij het slecht doet. Gisteravond had ik echt het idee dat hij me wilde zoenen, maar uiteindelijk deed hij het toch niet… Ik merk ook echt dat hij heel erg zenuwachtig wordt als we gewoon constant kusjes aan elkaar geven. Ik voel me hier best rot over, want ik vind dat het toch een beetje bij een relatie hoort… Het zou voor mij by the way eerder een reden zijn om het uit te maken, dan wanneer hij slecht zoent. En ik heb hem ook al 100x verteld dat het me echt niet uitmaakt als het slecht is en dat ik hem nog steeds even leuk vind etc. Ik wil hem ook niet uit mezelf opeens gaan zoenen, want dan ben ik weer bang dat hij boos wordt, omdat ik iets doe waarvan hij heeft aangegeven dat hij het niet wil. Als het nou om seks ging kon ik het nog wel begrijpen, maar zoenen is totaal iets anders…

Hoe kan ik hem overtuigen dat ik het echt echt echt niet uitmaak als hij slecht zoent? Want ik vind dit gewoon echt jammer. :c

Eh, gewoon geduld hebben. Als je van 'm houdt, kun je daar ook wel op wachten. Hij is waarschijnlijk gewoon hartstikke onzeker.

Ja, zoals ik al zei: het is voor mij geen reden om het uit te maken, ik vind het gewoon alleen heel jammer dat hij niet durft en gezien onze leeftijd vind ik het nog vervelender…

Ja, maar je kunt 'm moeilijk dwingen… Dus gewoon geduld hebben (: Hij zal je vast wel op 'n gegeven moment genoeg vertrouwen.

Misschien heeft hij dat overgehouden na zijn vorige relatie… Gewoon geduld hebben inderdaad (:

Ja, ik denk ook wel dat hij de behoefte heeft, maar hij is gewoon bang dat ie heel onze relatie ermee verknalt. Wat ik aan de ene kant best wel schattig vind. :’)

Goh. heb ik ook last van alleen de reden heb ik nog niet kunnen achterhalen.
Het enige wat je kan doen is wachten denk ik…

Je hebt hem 3x gezien? :astonished:

Woo, best apart inderdaad. Ik weet niet zo goed wat je ermee moet. Je kan idd alleen afwachten en hopen dat ie je gaat vertrouwen :slightly_smiling_face: