Hij wil niet uitgaan met mij

Ik heb sinds 2 maanden een hele leuke vriend. Alleen hij wil niet met mij uitgaan, zijn reden daarvoor is omdat die met ze ex daardoor veel problemen heeft gehad. Dus ik zij daarover je bent nog nooit met mij uit geweest dus hoe weet je nou of we ruzie gaan krijgen? Zeg die ja maar als ik met me vriendin uit ga dan moet ik er aan denken dat ik dit zus zo niet mag en als ik met een meisje wil praten die ik ken kan dat ook niet. Ik zeg als je dat meisje kent is het geen probleem tog zolang je maar niet met andere meiden gek gaat lopen dansen enz. Als nog wilt die niet met mij uit… heeft die dan wat te vebergen? Want ik ging altijd met mijn ex uit ook gwn met ze tweeen waar we niemand kende en we hadde de grooste lol dan wil ik ook gwn met hem maaar ja… iemand tipss??

ik vind het echt onzin. Jij bent zijn ex niet en hij weet niet hoe het gaat als jullie samen uitgaan.
Ik zal gewoon zeggen we gaan 1 keer, en als het niet leuk is nooit meer. Als je t neit zelf wilt, doe je het maar voor mij.

Ik vind het nogal raar dat hij tijdens het uitgaan blijkbaar zulke dingen doet, dat hij bang is dat hij daar met jou ruzie over krijgt. Ik zou me dan wel afvragen wat voor rare dingen hij dan allemaal doet… Bovendien weet hij helemaal niet of jullie ruzie gaan krijgen, omdat jullie nog nooit samen zijn uitgeweest. Dat moet je eerst een keer proberen lijkt me, voor je zoiets kan zeggen.

Ja precies. Ik vind het een beetje klinken alsof hij iets voor je te verbergen heeft.

Wellicht kun je in het vervolg meer leestekens gebruiken. Ik moest het een paar keer lezen voordat ik het snapte.

OT : Ik ben benieuwd wat hij altijd doet tijdens uitgaan, waarom hij bang is dat jullie daar ruzie over krijgen. Misschien kunnen jullie eens met een vriendengroep uitgaan oid? Dan kun je kijken hoe dat gaat.

Ik snap hem wel. Als ik zo’n ervaring zou hebben met een vorige relatie zou mij dat ook weerhouden om gelijk met m’n nieuwe vlam uit te gaan. Ik zou dan ook eerst even rustig afwachten hoe het karakter van die persoon is zodat ik weet waar ik aan toe ben.
Waarschijnlijk is dat wat hij op dit moment aan het doen is.

Dan gaan jullie toch niet uit?
meid er zijn meer mannen dan kerken…

• en op het moment helaas meer moskeeën dan mannen.

Ze hebben pas 2 maanden. Misschien vindt hij het nog te vroeg om zeker te weten dat hij nooit meer in zo’n situatie zal komen als met z’n ex?
Ben ik echt de enige die hem een beetje probeert te begrijpen?

je kan ook zelf met vriendinnen naar dezelfde kroeg gaan, ook gewoon een leuke tijd hebben en laten zien dat jij geen zeurpiet bent. en verder vind ik het ook een beetje raar van hem…

Mijn ex was ook zo, wilde nooit uitgaan met mij of zijn eerdere vriendinnen, en hij deed niks anders dan liegen en bedriegen…
Ik zeg niet dat jouw vriend zo is, maar let er een beetje mee op, je kan erg gekwetst worden.

Hij is dus bang dat jij jaloers wordt? Als je gewoon zegt dat je dat graag wilt en afspraken maakt… dat hij zich niet beperkt hoeft te voelen door met meisjes te praten mits hij verteld wie het is en waar hij haar van kent etc.? Je moet elkaar toch wel vrij kunnen laten en als je afspraken hebt kan je toch gewoon gezellig uitgaan? Als je naar plekken gaat waar je (bijna) niemand kent… beetje slap excuus van hem, al kan ik het me wel voorstellen dat hij gewoon bang is om jou daardoor te verliezen omdat hem dat eerder gebeurd is en hij niet wil dat het nu wéer gebeurd… zie dat als een goed teken. Maar praat met hem en zeg dat hij het een kans moet geven, dat je het een keer wilt proberen en als dat niet goed gaat het ook prima is, dat je niks wilt forceren maar het wel graag een keer wilt

oh wat erg, ik hoop egt niet dat hij zo is. Me vriendinnen zeggen ook al dat het niet klopt als die altijd maar alleen uit wilt gaan. Laats kreegt die snachts ook nog een sms van ze ex had die ook een vage smoes voor…

Je moet nu natuurlijk niet direct denken; oh, hij heeft iets te verbergen. Je kan hem wel aanspreken van waarom hij denkt/wat hij doet met uitgaan waardoor je boos zou kunnen worden. En anders kan je een datum vastleggen van uitgaan, over een maand ofzo. Want zelfs al heeft hij er eerder problemen mee gehad, op een zeker moment moet hij toch beseffen dat je niet zijn ex bent, dus wss ook anders reageert dan zij dat deed… Succes!

Ik vind dit eigenlijk niet zo erg :s

Eindelijk, iemand die het met me eens is.
TS, geef je vriendje gewoon de tijd om jou te leren kennen en te ontdekken of je wel of niet geschikt bent als uitgaansmaatje.

Als hij niet zou willen om een andere reden (bijv. omdat hij uitgaan niet leuk zou vinden) zou je het dan ook zo erg vinden?

Soms moet je gewoon accepteren dat iemand iets niet wil. Er zijn duizend andere dingen die je samen kunt doen.

Die laatste opmerking had niet gehoeven, en ook een beetje onrealistisch als je het mij vraagt.
Maar ach, als je er zo mee zit

http://www.panik-design.com/acatalog/blomus-68390-big.jpg

Nee voor hetzelfde geld is jouw vriend ook helemaal niet zo, je moet ook niet meteen achterdochtig worden, maar laat het gewoon niet zomaar allemaal aan je voorbijgaan :slightly_smiling_face:

@ LAPATRONA, held :stuck_out_tongue:

OT: Geef hem even de tijd, hij is bang om ruzie te krijgen denk ik. En als hij het over een tijdje nog niet wil mss heeft hij dan idd wat te verbergen

Laat hem eventjes, zeg dat je hem begrijpt maar dat je wel snel een keer met hem uit wil gaan.
Ik vind het dom als hij dan nee zegt, je moet laten zien hoe jij bent tijdens het uitgaan, als hij nog teveel aan zijn ex denkt (zeker op zo’n onnozel gebied als uitgaan) vind ik dat hij wat meer aan zijn relatie tegenover jou moet werken.