Hoi meiden,
Ik zou het fijn vinden om jullie advies te krijgen:)
Zo’n twee maanden geleden heb ik tijdens een festival een jongen leren kennen. Heel verhaal, maar het komt er op neer dat ik op eigen initiatief met hem in contact gekomen ben. Ik ken mezelf, dat doe ik alleen maar als ik echt echt echt m’n zinnen op iemand gezet heb. Waarom, geen idee…dat voel ik gewoon denk ik. Hij bood aan om contact te houden via Facebook. Dat hebben we gedaan en we bleken onwijs leuk te kunnen kletsen. Na een week vroeg hij heel beschaafd of Whatsappen niet handiger zou zijn. Zo gezegd zo gedaan, ook via Whatsappen bleken we een goeie klik te hebben. Hij is een ontzettend sociale, energieke en geïnteresseerde jongen. Gewoon een doodgoeie gast, zoals we dat zouden zeggen haha. Over een weer voorzichtig geflirt maar wel gewoon gematigd:)
Het komt er op neer dat we vorige week vrijdag een eerste date hebben gehad. Alletwee vet zenuwachtig maar wel heel enthousiast. Het was onwijs leuk hebben 5 uur!! non stop zitten kletsen. Via Whatsapp stuurde we lappen tekst naar elkaar waar je bang van wordt, maar ook in het echt geen gebrek aan gespreksstof. We hebben het over onze exen gehad, waarom onze relaties over zijn gegaan. En hij bleek pas net vrijgezel te zijn toen wij elkaar leerde kennen. Ik schrok daar ook wel van eigenlijk…het leek me nogal vroeg om dan al weer af te spreken met iemand anders. Maar ik kan niet voor hem bepalen wanneer hij daar weer aan toe is.
Zoals al wel een beeetje verwacht, wil hij het nu rustig aan doen. Hij zei dat onze date super was maar voor zichzelf een stapje terug moet doen en dat op de korte termijn afspreken misschien snel gaat voor nu. Ik snap hem echt wel…hoewel ik wel vind dat hij er misschien vooraf ook wel over na had kunnen denken dat het misschien snel zou zijn, snap ik ook wel dat een eerste keer daten je toch kan overvallen op een bepaalde manier. En dat je niet van het een in het ander wil vallen.
Hij zegt niet te willen stoppen maar gewoon een beetje gas terug te willen. Allemaal prima… maar ik vind het wel heel moeilijk om daar goeie balans in te vinden. Hij appt me nog altijd dagelijks uit zichzelf en komt ook z’n beloftes na. Natuurlijk is het allemaal minder uitgebreid en wat meer afgepast, gas terug betekent ook echt gas terug. Maar ik vind het moeilijk om hier een draai aan te geven. Enerzijds wil ik ook dat stapje terug zetten. Ten eerste om hem de ruimte te geven die hij nodig heeft, maar ook omdat ik geen mak schaap ben dat zich dan maar buigt naar de situatie zoals hij dat graag ziet. Ik merk dat ik wat meer kortaf begin te worden, uit zelfbescherming. Bang dat hij over twee maanden zegt dat het er gewoon niet in zit. Maar kortaf doen lijkt me ook niet handig want dan laat hij het misschien ook maar bij zitten. Het is gewoon een beetje kak want ik ga het er niet uitgebreid met hem over hebben…we hebben immers pas 1 x gedate. Maar ik wil hem zo graag beter leren kennen:)
Vinden jullie dat ik dit anders aan kan pakken of hebben jullie misschien tips i.o.d?