Hij wil het niet officieel maken.

Dag allemaal!

Ik heb meer dan vier maanden geleden iemand online leren kennen en we zijn nog steeds niet “officieel” samen (we hebben wel afgesproken om geen andere mensen te daten). Hij zegt zelf dat hij helemaal zeker wil zijn voordat hij mij zijn vriendin maakt omdat hij niet van relatie naar relatie wil hoppen (hij heeft nog nooit een echte relatie gehad en is 25 jaar). Ik vind dit vooral een uitvlucht en denk dat dit betekent dat hij mij maar mwamwa leuk vindt. Zelf ontkent hij dat en zegt hij dat hij het op termijn echt wel ziet gebeuren en dat ik niet moet wanhopen. Wat denken jullie? Ik ben namelijk erg verliefd op hem en deze twijfelachtige situatie doet me oprecht veel pijn. We hebben er al vaak over gesproken, maar er verandert erg weinig en ik wil nu wel eens gewoon door kunnen gaan met mijn leven, met of zonder hem. Hoe kan ik ervoor zorgen dat hij eindelijk eens beslist?

Bedankt voor het advies! :beer:

Hebben jullie elkaar wel eens gezien?

Ja, al verschillende keren :slightly_smiling_face:

Mmm… Ik kan je gevoel hierin heel goed begrijpen. Hoe vaak hebben jullie elkaar gezien?

Ik zou hem vooral niet onder druk zetten, en zelf een keuze maken of je met hem doorgaat of afstand neemt. Hem hierover blijven vragen etc. werkt alleen maar averechts.

Tenzij je verder kan zonder er een ‘label’ op te plakken, denk ik niet dat jij ervoor kan zorgen dat hij iets beslist. Alleen kan jij wel voor jezelf de keuze maken of je het jouw tijd en moeite waard vind om hier op te wachten of niet.

Het klinkt een beetje alsof hij bindingsangst heeft, zich niet helemaal durft te binden. Want hoe kun je van relatie naar relatie hoppen als je nog nooit een echte relatie hebt gehad?

Ik denk dat je hem vooral niet te veel onder druk moet zetten. Dat werkt alleen maar averechts. Als het voor jou te lang duurt, is het dan wel verstandig om met hem een relatie aan te gaan? Is het dan niet beter om zonder hem verder te gaan? Je kan hem natuurlijk ook gewoon blijven zien en kijken waar het landt. Het is aan jou, dan kan ik niet voor je beslissen.

Waarom moet er uberhaubt een label opgeplakt worden.

^ Omdat dat duidelijkheid biedt, en sommige mensen - waarvan ik er eentje ben - dat gewoon prettig vinden. Ik begrijp heel goed waarom mensen dat zouden willen.

Dit. Sowieso als jullie al beslissen om geen anderen meer te daten, dan lijkt me het al duidelijk dat hij voor jou kiest

Ik heb hem nu een keer of acht gezien denk ik, maar we spreken elkaar elke dag. De situatie maakt me vooral onzeker. Ik heb het gevoel dat hij me nu ieder moment kan laten vallen en ik wil over een half jaar niet het gevoel hebben dat ik belachelijk veel tijd en energie aan deze situatie verloren ben om er uiteindelijk niets uit te halen. Anderzijds is het natuurlijk een feit dat hij het ook gewoon kan uitmaken dus of je nu wel of niet een koppel bent, is daarin misschien niet zo belangrijk. Misschien ben ik ook gewoon te veel bezig met de buitenwereld aangezien iedereen in mijn omgeving me continu vraagt “En zijn jullie nog geen koppeltje?”. Ik mag me hier niet door laten leiden, maar onbewust hecht ik er toch belang aan.

Ik zou het nog rustig even afwachten als ik jou was, even de tijd geven en daarna nog eens met hem een gesprek erover beginnen. Zolang jullie het nu beide leuk hebben, is het toch wel even prima?