hij wil het, ik niet!

heee.
ik slaap af en toe bij mn vriendje, die pas sinds ongeveer een maand mn vriendje is. hij wil als ik bij hem slaap eigelijk al verder gaan. Ik heb daar eigelijk geen behoefte aan, alleen zoenen vind ik ook best. Ik laat wel bepaalde dingen toe, maar ik wil eigelijk nog niet een echte stap verder gaan.
hoe maak ik duidelijk dat ik liever alleen zoen, zonder hard over te komen?

xx

Gewoon eerlijk zeggen wat je wel en niet wilt, als hij echt van je houd, snapt hij je wel.

Eerlijk zeggen, anders gebeurd het straks tegen je zin in omdat hij denkt dat het mag zeg maar!

maar hoe zeg je zoiets dan?
gister probeerde hij met zn hand in mn slipje te gaan, en toen hield ik hem tegen.
toen fluisterde hij later oppeens; het voelt echt alsof ik alles fout doe,
maar hij wilde niet uitleggen wat hij bedoelde.
maar het klonk zo zielig!

x

zeg gewoon : neee nog niet.
je moet geen medelijden met hem krijgen, het is tenslotte jouw lichaam…

Lekker boeiend. Hij wilt juist dat jij hem zielig vindt :l

Zeg: ik voel me nog te jong en niet klaar voor verdere stappen. Met de tijd zal het veranderen. Alleen nu ben ik er niet klaar voor en ik wil je niet steeds tegen houden & je teleurstellen.

Zoiets dan… :slightly_smiling_face:

Gewoon zeggen dat het niet aan hem ligt maar dat jij er nog niet klaar voor bent/niet wil

Als hij zoiets weer probeert, dan zeg je: ‘Dit heb ik liever nog niet, ik vind het nog te vroeg.’ Als het goed is respecteert hij dat.

Jongens proberen je wel is een schuldgevoel aan te praten, waardoor je het dan tóch doet (met tegenzin).

Dat soort jongens zijn trouwens het slechte soort.

Lijkt me vrij duidelijk toch? Als jij het niet wil gebeurt het niet, punt, geen discussie over mogelijk.
Laat hem dat gewoon duidelijk weten. Niet er om heen gaan draaien maar gewoon duidelijk zeggen dat het voor jou nog iets te vroeg is.

geloof me het is geen slechte jongen, misschien gaf ik hem wel een verkeerde indruk omdat ik bepaalde dingen wel toestond.

Dat kan ook. Maar zeg gewoon wat je wel en niet wil.
Laat hem zien waar de grenzen liggen.

Maak hem duidelijk wat je wel en niet wilt. Als hij echt om je geeft, heeft hij daar respect voor.

ga er eens met hem op een goed moment over praten.
Niet als hij extreem boos/blij/verdrietig/teleurgesteld/vrolijk etc. is, maar gewoon op een neutraal moment. En vertel hem dan wat jij ons verteld hebt.

et is niet hard
hij moet maar begrip tonen
gewoon rustig met hem over praten

Op een rustig moment samen praten
Zeg gewoon dat het voor jóu te snel gaat, en dat je nog niet verder wilt gaan dan zoenen.

Als ie echt van je houd dan accepteert ie dat heus wel, don’t worry!

Ik vind het al goed van je dat je zegt dat je er nog niet klaar voor bent, en het niet als een sloerie toch doet! Hij moet alleen maar respect hebben voor iemand met zo’n persoonlijkheid en als hij dat niet heeft, is hij jou gewoon niet waard.