Hij wil geen relatie...

Hé meiden,

Ik heb het laatst met de jongen die ik leuk vind (en hij mij) gepraat over ‘‘ons’’. Officieel zijn we nog geen stel, maar we gaven (nu niet meer door t gesprek) elkaar een kus op de mond bij de begroeting en het afscheid. Bij onze families gaven we dat niet in het bijzijn van hun. Maar nu het punt, ik vroeg dus van ‘hoe gaat het nu verder met ons?’, waarop hij niet echt een antwoord gaf (niet ontwijkend, maar gewoon niet wetende) en toen kwam het er uiteindelijk op neer dat hij niet zeker wist of hij een relatie wil.
Hij zegt dat hij geen relatie wil door verplichtingen enzo… Maar hij heeft wel gevoelens voor me en hij vindt het ook leuk als we samen zijn. Ook zegt hij dat hij niet zeker wil of hij geen relatie wil in het algemeen. Dus het ligt niet aan mij, maar nu is mijn vraag: waarom zou hij nu geen relatie willen en zijn er echt grote verschillen qua wat we nu doen: handje vasthouden, zoenen, knuffelen, flirten etc…?

Alvast bedankt!

Nou sommige mannen voelen zich dan een soort van opgesloten. Jij hebt bepaalde verwachtingen van hem, waar hij zich aan moet voldoen. En ik denk dat hij niet weet of hij zich wel kan/wil voldoen aan die verwachtingen (niet met anderen gaan, naar verjaardagen komen, regelmatig afspreken etc). Ik zou dus ook totaal niet pushen voor een relatie, want daarmee drijf je hem verder weg.

De vraag is eerder of jij ermee kan leven als hij helemaal geen relatie wil. Als je daar niet mee zou kunnen omgaan zou ik mezelf afvragen of je dan wel door moet gaan met die jongen. Het kan je namelijk een hoop pijn schelen.

Ik moet wel zeggen dat ik een gekleurde mening heb want ik heb eerder in die situatie gezeten. Mijn ex wou ook geen relatie. Toch bleef ik “bij hem” en dat pakte niet zo goed uit.

Precies dit, het enige verschil dat het bij mij wel goed uitpakte, uiteindelijk. Ik had wel veel geduld hiervoor moeten opbrengen.

We zijn eerst anderhalf jaar samen geweest zonder dat we een relatie hadden, maar eigenlijk deden we bijna alles zoals in een relatie. Uiteindelijk vertelde hij me dat hij er toch klaar voor was en hebben we nog lang iets gehad.

Dat snap ik, maar ik zou niet alle hoop erop vestigen. Het had bij mij echt veel geduld nodig, want wanneer we eens ruzie hadden of iets dergelijks dan was er wel makkelijk om erop te vallen dat we geen relatie hadden. Sowieso is iedere jongen anders, niet dat ik nu bedoel dat het bij jullie niet kan gebeuren, maar het verschilt gewoon heel erg. Ik hoop natuurlijk dat alles goed komt tussen jullie en het wat wordt, dat sowieso!

Ik ben nogal allergisch voor dat excuus. Dat is het typische smoesje van jongens die lekker verder willen scharrelen en een meisje als backup willen hebben. Ik heb vaak dat smoesje gehoord(niet bij mij, bij anderen) en dan werd het meisje aan een lijntje gehouden en even later had hij wel een vaste relatie met iemand anders.

Het niet een relatie willen hebben is een teken dat ie je niet leuk genoeg vindt om als vriendin te willen. Als een jongen je echt heel leuk vindt, wil hij het van de daken schreeuwen en jou voor zich alleen hebben. En dit verdien je ook.

Mijn advies: stel een ultimatum. Het is alles of niets

Idd. Laat je niet aan het lijntje houden. Ben niet zijn vriendinnetje wanneer hem het uitkomt of zo iets. Wil hij geen relatie blijf dan vrienden, ga dan ook niet meer met hem zoenen en dat soort dingen (zou ik zeggen dan he).

Praat er goed over met hem. Wat is de reden dat hij geen relatie wil?
Ik heb precies hetzelfde gehad, maar toen was ik degene die geen relatie wilde.
Die jongen en ik zaten op dezelfde opleiding, ik was erg onzeker over andere meisjes. Verder had ik last van bindingsangst en was ik er echt niet klaar voor.
Uiteindelijk is het gestopt tussen ons (meer door mij), maar na de zomervakantie zijn de colleges weer begonnen en wil ik niets liever dan een relatie met hem…
Geef hem dus de tijd, maar weet inderdaad wel zeker dat je geen back up plan bent.
Succes!

Ik heb dit ook, dat ik wil geen relatie, en het loopt al meer dan een half jaar. Maar ondertussen wel zo leuk doen enzo. Ik snap het ook niet.
Maar ik denk dat het de verplichtingen zijn ja. Hij wil het gewoon leuk hebben. Als jij daar mee kan leven, kan je het gewoon doorzetten. Heb je toch wel veel gevoelens voor hem zou ik het afkappen.
Ik moet het zelf ook afkappen maar ik doe het niet omdat het zo moeilijk is, maar het is zo dom. Dus ben alsjeblieft niet zo dom als dat ik ben.
Heel veel succes, ik zou het hem nog een keer vragen en als het niet zo uitpakt dat als jij wil het afkappen.
succes! x

Misschien wil hij zich niet zo opgesloten en regel-verplicht voelen!
Heel veel jongen zien dat namelijk zo.
Jij ziet geen verschil tussen nu en met een relatie (behalve dat het officieel is)
Maar sommige jongens zien dat wel degelijk,
het kan natuurlijk zijn dat hij zich niet wil binden vanwege regels etc.

Maar als hij jou echt leuk zou vinden, dan zou hij er toch niet aan twijfelen om een relatie met je te hebben?
Als jij het zo óke vindt en geen relatie ook prima vindt, dan kan je het zo houden. Maar als je dit niet óke vindt, is het misschien een idee om er mee te stoppen?

Je moet jezelf niet gek maken en uitkijken dat hij je niet aan het lijntje houdt…
succes.

Ik zou zeggen: take it or leave it

Lees eens de laatste update van mijn topic op de laatste bladzijde, http://forum.girlscene.nl/forum/liefde-boys/3-status-zijn-vriendengroep-verliefd-op-onbekende-ober-298293.msg275388836.html#msg275388836

Wil hij het liever nog minder of geheimzinniger? Is hij misschien onzeker? Maar let op jezelf, verlies jezelf niet in een jongen die twijfelt, teleurstellend. Misschien moet je de rollen tijdelijk omdraaien, wel moeilijk denk ik. Do even wat minder, stiller en mysterieuzer. Wellicht komt hij dan met de vragen over liefde? Maar wring jezelf niet in allerei bochten!

Precies deze, zou het niet beter kunnen verwoorden