Hij wil bijna elke dag afspreken

Haai,

Ik heb sinds 2 maanden een vriendje❤ in de vakantie hebben we veel afgesproken. Nu zitten ik sinds 2 weken weer op school en zie ik hem elke dag in de pauzes. Ook hebben we 2x per week op het zelfde moment een tussenuur. Maandag ben ik uit school bij hem geweest. Dit vind ik genoeg voor een week. Gister vroeg hij of ik het weekend ook tijd had, dat heb ik niet. Eigenlijk vraagt hij elke dag of ik af wil spreken, hier heb ik geen behoefte aan. Hoe moet ik dat tegen hem vertellen zonder dat ik hem pijn doe?

Gewoon zeggen dat je daar geen behoefte aan hebt?
Niet moeilijker maken dan het is.

Je kunt het er denk ik best op een fijne manier met hem over hebben dat je het hartstikke leuk vindt om dingen met hem te doen maar dat, dat niet iedere dag hoeft van jou. Misschien kun je ook afspreken om in ieder geval een keer in de week echt iets met elkaar te gaan doen en verder zie je elkaar dan af en toe op school wanneer je daar behoefte aan hebt (dat hoeft ook niet iedere pauze jullie hebben ook gewoon je vrienden)
Dat zal trouwens echt wel even vervelend voelen voor hem, het is nooit leuk om te merken dat jij meer of liever wil dan je partner. Maar als jij hem verder gewoon laat merken dat er geen reden is om onzeker te zijn en dat je heel graag tijd met hem doorbrengt gewoon niet iedere dag dan zakt dat vanzelf wel weer.

Bedankt voor jullie reacties! Nog even ter verduidelijking ik zie hem niet elke pauze 25 minuten lang maar meestal kom ik even 5 minuten bij hem zitten of hij bij mij.