Hij wil alles uitpraten.

Hoi dames,

Vorige week plaatste ik hier nog een onderwerp over mijn inmiddels oude scharrel die een ander had leren kennen op vakantie.
Een collega van mij kent hem en had hem erop aangesproken. Ze heeft gelukkig net gedaan alsof het me allemaal niet zoveel kon schelen want ik wilde niet dat hij zou weten dat het me erg veel verdriet gedaan heeft.

Het punt is dat hij net gesmst heeft dat hij alles uit wil praten met mij.
Alleen weet ik niet of ik dat wil. Het is niet dat ik bang ben dat ik weer voor hem zal vallen, want ik ben echt klaar met hem. Maar ik weet niet of ik de confrontatie nu al aan durf te gaan. Van de ene kant wil ik hem heel graag duidelijk maken dat het voor mij geen spelletje is en dat ik ontzettend boos ben over bepaalde zaken. Maar van de andere kant vind ik het moeilijk om hem te zien. Ik heb alles van hem verwijderd en begin hem net een beetje te vergeten, dus ik wil niet dat alles weer omhoog komt. Wat is het meest verstandig om te doen?

Kun je een link plaatsen van het vorige topic?

Als je echt niet iets met hem wilt beginnen, zou ik het niet doen

En ik denk dat je het beste nog even kan wachten. Zeg hem gewoon dat je er op dit moment geen behoefte aan hebt of dat je hoofd er niet naar staat.

Bij twijfel niet doen is mij altijd verteld. Je zou hem terug kunnen smsen wat je in je verhaal vertelt: dat het voor jou geen spelletjes is en waar je boos over bent. Met eronder dat je geen behoefte hebt het uit te spreken. Als hij je iets te vertellen heeft, kan hij het mailen.
Op die manier blijft het vrijblijvend of je reageert, hoef je niet direct de confrontatie aan maar (als je wilt) kun je wel zien wat hij te vertellen heeft.

Die doet het niet op de een of andere rare manier. Heb nog wel een andere.
http://forum.girlscene.nl…ntie/list_messages/202281

Dit is een klein deel van de voorgeschiedenis. Na de vakantie negeerde hij me compleet en heeft toen opgebiecht dat hij een meisje heeft leren kennen op vakantie wat achteraf volgens zijn vrienden allemaal wel meeviel. Ik heb gedaan alsof het me niet veel uitmaakte en hem veel geluk gewenst. Alles verwijderd van hem zodat ik hem kon vergeten.

Dit.
Maar aan de andere kant is het het beste om alles toch uit te praten, zodat hij tenminste de reden weet waarom jullie uit elkaar zijn.

ik snap niks van je verhaal xD

Nou, dat antwoord was precies wat ik zocht…:wink:

ik vind dat je niet je moet praten met hem.
hij heeft je overduidelijk gebruikt, en wilt op nieuw een kansje wagen.
en nu denk je nog van ik neem ´m zeker niet meer terug, maar totdat je hem ziet, en alle lieve woorden hoort,
Laat hem lekker zitten, hij heeft de volgende dag nog een ander.

Ik heb hem vandaag gesmst dat ik er geen behoefte aan heb etc.
Daarop stuurde hij dat hij dat jammer vond en toen heb ik maar niks meer
terug gestuurd. Dus ik hoop dat hij het snapt.

Heel erg bedankt dames!

Stuur hem een brief, ofja je hoeft 'm niet te versturen, zet erin wa je tegen 'm wilde zeggen, en verbrand de brief!

Ik heb ook een brief geschreven naar m’n ex, en hij vond hem heel mooi en hij was ontroerd. hij zal nog over nadenken wat hij nou gaat doen.

een brief kan dus veel duidelijk maken…

Uit ervaring kan ik je vertellen dat het uitpraten juist helpt bij 'n breuk verwerken.
Ik heb lang geprobeerd om niet met m’n ex te praten over alles, ik heb alles opgekropt en duizenden brieven geschreven die ik niet verstuurd heb, omdat ik gewoon bang was voor de confrontatie…Maar ik kon onze breuk pas verwerken nadat we 'n gesprek hadden gehad. Heb toen al m’n verwijten uitgesproken, gehuild, gevraagd waarom hij die dingen deed…En toen is 't me pas duidelijk geworden dat om hem treuren gewoon tijdverspilling was.

Ik denk eerlijk gezegd dat het beter is om wel te praten, en dan niet met de intentie dat het weer wat gaat worden, maar om te zorgen dat je snapt wat hij gedaan heeft en dat jij de dingen kan zeggen die je tegen hem wil zeggen. Ik zou zeggen dat je wel wilt praten, maar dat je wel zegt dat je hem niet meer terug hoeft.
Pas als jij alles hebt gezegd wat je kwijt wil kan je hem pas echt vergeten denk ik…

Ik denk niet dat hij een brief zou kunnen waarderen. Daar voelt hij zichzelf veel te stoer voor. Dus dan zou ik hem idd voor mezelf schrijven. We hebben nooit een relatie gehad maar het was al wel erg serieus tussen ons…te serieus om het op deze manier te laten eindigen. Ik denk idd dat het dan toch miss maar beter is om met hem te gaan praten, om alles te vertellen wat me dwars zit en zodat hij kan zien dat ik er erg mee zit. Nu is het veel te makkelijk voor hem om alles te negeren omdat hij mij en mijn emoties niet onder ogen hoeft te komen…en ik wil niet dat hij het er makkelijk mee heeft.

Dat is wat ik toen ook wou bereiken. En het is me gelukt. M’n ex was die avond zo van slag omdat hij voor de eerste keer in màànden zag hoeveel verdriet ik had omwille van hem.

Jongens ontlopen onze gevoelens altijd…Ze hebben zo’n ‘Als ik het niet zie, is het er niet’-mentaliteit…

Door met hem te praten , ga je hem met de neus op de feiten drukken. Je haalt er alleen maar voordelen uit, hoor. Jij bent opgelucht en hebt eindelijk je antwoorden en hij zal 'n lesje leren over hoe je meisjes moet behandelen :wink:

Ooh lord, morgen afgesproken om te praten…

Ik heb ooit ook vrij lang een scharrel/soort relatie gehad en dat is ook ineens geëindigd. Ik wist eigenlijk niet precies waarom, en heb het er ook nooit met hem over gehad. Had het liever wel gehad want op de één of andere manier spookt hij nog altijd door mijn hoofd omdat er nooit definitief een einde was… Dus 't is goed dat jullie gaan praten, daarna kan je het dan écht volledig afsluiten (want dan heeft hij hopelijk ook geen intenties meer).

Als je daar nog niet klaar voor bent, zou ik nog niet met hem afspreken. Alles kan weer omhoog komen en dan heb je het misschien alleen maar moeilijker om hem te vergeten. :slightly_smiling_face: