hij weet zich geen houding te geven

Zoals er al staat, hij weet zich geen houding te geven.
Een maandje geleden heb ik wat geflikflooid met de broer van mijn beste vriendin. Daarvoor vond ik hem eigenlijk al leuk, maar dit heeft het nog meer versterkt. Ik moet elke dag, de hele dag aan hem denken.
Omdat het die avond een beetje ‘uit de hand liep’, heb ik mijn excuses aangeboden voor die avond, en hij vond het fijn dat ik dat deed, hij zei dat hij er hetzelfde over dacht. Maar ergens in mijn achterhoofd weet ik niet of hij het meent, want als ik bij mijn beste vriendin thuis kom, is hij er natuurlijk ook en weet hij zich gewoon geen houding te geven! Normaal begroet hij me met volle teugen (vóór die avond), en nu zegt hij alleen nog maar hoi. Ik heb ook het gevoel dat hij me een beetje ontloopt.
Ik snap alleen niet waarom hij dit doet, hij is drie jaar ouder dan ik, en heel makkelijk in dit soort dingen(normaal gesproken dan, want ik heb vaak genoeg gepraat met hem en zijn verhalen over de meisjes aangehoord).
Daarentegen, we snapchatten echt vaak met elkaar, en hij reageert altijd terug op mijn snaps.

Is er een kans dat hij me misschien leuk vind?

Ik weet me even geen raad meer.

Ja, de kans is er zeker dat hij je leuk vindt. Of dat hij het puur ongemakkelijk vindt omdat jullie niet meer alleen vriendschappelijk met elkaar zijn omgegaan. Weet je vriendin hiervan? Wat vindt zij? Ik ben altijd van het uitspreken, dus zou dit ook tegen hem en/of haar zeggen.

Mijn vriendin weet wel dat we wat verder zijn gegaan ja, maar ik durf haar niet te vertellen dat ik hem leuk vind. Ze heeft namelijk zelf gezegd dat ik ermee moet stoppen omdat het dan allemaal heel ongemakkelijk zou worden. Ze is niet echt een voorstander.
Ik durf het alleen niet echt tegen hem te zeggen, omdat ik het dan misschien nog erger maak.

Ik snap dat je vriendin het een beetje een vreemd idee vindt, maar ik denk dat zij er verder niet veel over heeft te zeggen. Als jullie elkaar leuk vinden dan is dat gewoon zo, toch? Een vriendin van mij heeft ook een relatie met een vriend van haar broer. En zo ken ik er nog wel een paar.
Verder denk ik dat hij je inderdaad leuk zou kunnen vinden, vooral omdat jullie vaak snapchatten en hij zo awkward doet. Hij kan het inderdaad gewoon ongemakkelijk vinden na wat er is gebeurd, maar er kan ook meer in zitten. Probeer dat rustig uit te vinden, dan kom je er wel! :slightly_smiling_face: