hij weet niet of hij verder wilt, morgen praten: HELP

hey iedereen,

ik zit een beetje in een vervelende situatie en ik wilde vragen of iemand ooit in een vergelijkbare situatie heeft gezeten.

ok dus ik ken mijn vriend al heel lang. vorig jaar hebben we een relatie geprobeerd, maar hij wist (na 4 maanden van liefde en plezier) niet wat hij wilde en had last van bindingsangst. dus na maanden van wachten, huilen en nog meer huilen, had ik het afgekapt.

nadat ik het heb afgekapt, stuurde hij me 3 maanden later een berichtje en fast forward: we hebben nu 6/7 maanden een relatie.

opzich hebben we een hele toffe relatie, maar de laatste 2 maanden gaat het iets slechter. de honeymoon fase is voorbij en ik werd dus weer paranoia dat hij weer aan het twijfelen was. het ene moment deed ik heel lief, andere moment deed ik niet leuk. ik denk ook dat ik last heb van een lichte depressie (ga ik deze week naar de huisarts voor), aangezien ik me vaak heel ongelukkig voel en mezelf zo van het meest negatieve weet te overtuigen. als ik in een negatieve spiraal kom, is het er heel moeilijk om mezelf te overtuigen dat alles goed is. (hij zegt ook dat hij het me vergeeft en weet dat ik het niet expres doe)

we hebben paar dagen terug dus een ruzie gehad, hij uitte eindelijk hoe hij zich voelde. hij weet dus niet wat hij wilt, hij is niet ongelukkig en weet niet of het verstandig is om er een punt achter te zetten (want het is ook vaak leuk), maar wordt gek van dat ik zo van humeur wissel. probleem is nu: hij zoekt geen contact meer, hij reageert wel maar ontzettend kortaf. tijdens college op de uni is hij ergens alleen gaan zitten ipv bij mij. samengevat: ik weet niet waar ik aan toe ben. IK WORD EEN BEETJE ERG GEK.

ik snap dat het ongemakkelijk en raar is na een ruzie en zo, en ik heb ontzettend spijt dat ik mij zo heb gedragen. maar als hij geen moeite meer doet, voelt het alsof de keuze voor hem al gemaakt is. maar dan snap ik niet waarom je het niet uitmaakt?

we gaan morgen dus praten, wat denken jullie? :frowning_face: hoe kan ik dit het beste aanpakken? mensen met kennis en ervaring pls paniek

het si zeker en vast niet leuk om van iemand die je graag hebt, te horen ‘dat ze willen praten’
Je zit nu in de vervelende situatie van angst en onzekerheid waar je niets aan kan doen, althans niet tot je meer weet morgen.

zoek afleiding, denk niet teveel over de situatie na want dan word je er gekker en gekker van

Het lijkt erop dat jullie beide een schreeuw om aandacht geven. Hij wordt gek van jouw wisselende gedrag en jij van zijn reactie daarop. Ga hierover in gesprek en maak ook afspraken als jij van humeur wisselt en hoe hij daarop zou kunnen reageren. Hij zal daarin een acceptatie moeten krijgen of er niet voor open moeten staan. Bij dat laatste is de relatie niet echt mogelijk. Praat, overleg en kom tot een compromis.

Ik denk niet dat het duidelijk naar voren kwam dat ik het voorstelde om te gaan praten, want ik wil begrijpen waarom ik niks meer van hem hoor. Maar goed punt, ik ga mezelf zeker bezig houden vandaag. Bedankt!

Over dat schreeuw van aandacht heb ik nooit echt over nagedacht, dat zou best kunnen kloppen. Ik word alleen angstig van de complete stilte van zijn kant, aangezien we in deze 7 maanden elke dag hebben gepraat behalve de laatste paar dagen… Dus daar schrok ik nogal van. In ieder geval bedankt! Zal het er zeker over hebben morgen.

Jammer dat hij twijfelt. Klikt het nog wel goed? Ik zou je niet bang willen maken ofzo hoor. Maar ga van het ergste uit. Dan kan het altijd meevalllen. Ik had altijd in relaties dat als het niet meer goed klikte of niet meer appte/praatten het meestal geen goed eind werd. Maar misschien kan het wel nog heel leuk worden, en wil hij gewoon alles uitpraten.

Maar meid, dit doe ik echt niet om je bang te maken hoor. Juist het tegenover gestelde. Dan kan je je erop voorbereiden.Ik heb het ook best vaak gehad. Van het ergste uitgaan helpt echt!

Neee dat snap ik! Heb ook me voorgenomen om van het ergste uit te gaan.
Het klikte opzich wel goed, het ging alleen iets minder chill dan normaal. Eerst was er geen wolkje aan de lucht en nu wel regelmatig (door mijn issues).

Meestal voel je wel als er een klik weg is of het einde eraan komt, maar ik heb dat op dit moment nog niet echt. We hadden het geregeld nog heel leuk, met aantal momenten jammer genoeg als uitzondering. Bedankt voor je antwoord!

Alsjeblieft. Ik denk dat het misschien nog wel goedkomt! Alleen niet meteen gaan stuiteren :upside_down_face: Succes meis!

Hoe is het uiteindelijk gegaan?

we hebben er heel lang over gepraat, maar het beste voor ons beide was uitmaken.
ik wilde er graag aan werken, maar hij zag het niet zo zitten. hij twijfelde, maar neigde meer naar een nee. ik wilde hem niet forceren en hij wilde mij geen valse hoop geven.

het is jammer, maar ik snap het ook dat het voor hem lastig is om met mij te dealen als ik het zelf niet kan. het enige waar ik van baal is dat hij pas op het laatste moment zei waar hij mee zat. hij vertelde altijd dat alles goed was tussen ons (ondanks mijn twijfel) en uitte vorige week pas dat hij ergens mee zat, dus dat kwam nogal als een shock voor mij.

gelukkig heb ik genoeg om aan te werken en om op te focussen :slightly_smiling_face:

beetje een late reactie, maar heel vervelend voor je! ik heb zelf ook ooit zo’n probleem gehad, ik had anderhalf jaar een relatie met iemand waarmee ik letterlijk nooit ruzie had en opeens kwam het er allemaal tegelijkertijd uit.

Komt wel goed, gewoon lekker jezelf afleiden en andere leuke dingen doen! Tijd maakt alles beter(:

ahw bedankt voor je lieve berichtje! het is echt naar, vooral als het zo opeens komt :frowning_face:

het vervelende is gewoon dat je er niks aan kan doen en het tijd moet geven, maar het komt inderdaad wel goed

dit was alsof ik mn verleden terug zie xD story: me and my ex.
einde mijn verhaal: hij bleek een ander jaren leuk te vinden en ging vreemd.

meid… mijn tip: probeer het ook nooit weer…