Hij weet niet dat hij mij heeft ontmaagd

Hi girls…

Nooit gedacht dat ik hier een berichtje zou plaatsen maar ik doe het toch. Ik heb nu 9 maanden een vriend en hij had mij voordat wij een relatie kregen (ongeveer 11 maanden geleden) ontmaagd. Alleen… hij weet dat dus niet. Ik heb nooit aangegeven dat het mijn eerste keer was omdat het gewoon gebeurde en ik
geen pijn had of bang was. En ik had daarvoor eigenlijk al seks kunnen hebben met een andere jongen, maar was toen ongesteld dus kwam het niet verder dan voorspel.

Nu vind ik het alleen heel gek om te zeggen (helemaal na zo’n lange tijd…), omdat we eigenlijk nooit echt over vorige bedpartners hebben gepraat en het niet echt ter sprake komt. Hij denkt volgens mij dat iemand anders mij ontmaagd heeft, ook omdat ik destijds 20 was.

Vinden jullie dat mijn vriend het MOET weten? Of gewoon lekker laten en het opeens zeggen als het ter sprake komt ofzo? Ik heb dus geen idee of jongens het heel bijzonder vinden om een meisje ontmaagd te hebben ofzo. Ik vind het ook een klein beetje awkward om het na zo’n lange tijd opeens te zeggen. Haha ben heeel benieuwd hoe jullie hier over denken! :flushed:

Ik zou het lekker zo laten. Het is niet alsof jullie relatie ineens verandert als je het na 11 maanden zegt.

Haha nee precies. Dat zou ook niks veranderen aan onze relatie. Heb alleen het idee dat ik iets voor hem achter hou, wat helemaal niet de bedoeling is :stuck_out_tongue:

Als je echt dat gevoel hebt, dan zou ik het gewoon even zeggen tegen je vriend. Ik vind niet perse dat hij het MOET weten ofzo, maar als ik er een beetje mee zou zitten en twijfel zou ik het gewoon zeggen. Je doet hem er heus geen kwaad mee en misschien voelt het zelfs meer speciaal voor hem, omdat hij jouw eerste was.

Mijn vriend had dit ook niet verteld… Dat ik zijn eerste keer was. Ik zal er wel gewoon mee komen, stel dat jullie relatie nog vele jaren voortduurt… Dan is het wel belangrijk dat jullie geen geheimen voor elkaar hebben.

je kunt toch gewoon heel casual zeggen ‘He, wist je dat jij m’n eerste was?’.

Hij kan zich er alleen maar beter door voelen als je het hem vertelt. Je kan het gewoon even vertellen, toch? Je hebt niks te verliezen.

Ik zou het wel vertellen! Er is toch niets ergs aan? Ik denk dat hij alleen maar speciaal zal vinden.

Ik vind dit niet echt een geheim in de zin van iets dat hij echt hoort te weten, dus ik vind het geen probleem als je het hem niet vertelt. Jullie relatie zal er niet door veranderen en hij kan ook niet boos op je zijn dat je het niet hebt verteld, als hij er ooit op een andere manier achter komt.

Aan de andere kant is het natuurlijk ook niets slechts, en kan het zijn dat hij blij is te weten dat hij jouw eerste was, dus je mag dat zeker vertellen als je het wil. Ik zou het niet zo gewoon eens bij het avondeten vertellen, maar misschien zullen jullie het ooit nog wel over elkaars vroegere bedpartners hebben? Dat vind ik het mooiste moment om hem te vertellen dat er vóór hem niemand was.

Vind die hele discussie over ontmaagding wel vaak overdreven, ik begrijp niet echt wat daar belangrijk aan is. Maar misschien komt dat doordat ik het niet zelf meegemaakt heb. En ik dacht ook dat een jongen dat wel merkt als hij een meid ontmaagd. Ik leer bij :slightly_smiling_face:

Wow thanks voor jullie reacties meiden! :upside_down_face:

Hé herkenbaar verhaal. Mijn vriend weet niet dat hij 3.5 jaar geleden technisch gezien mijn eerste echte zoen was. Daarvoor had ik alleen nog maar gekust.
Alleen heb ik met mijn stomme hoofd hem er toen van overtuigd dat ik wel al gezoend had en nu zie ik niet echt een weg terug meer :’)
Voor we een relatie kregen heb ik ook met andere jongens gezoend dus het is ook niet alsof hij mijn enige ooit was. Maar ik vind het zo stom om nu de waarheid te zeggen omdat ik op mijn 14e zo nodig ervaren wilde overkomen. Ergens gun ik het hem ook niet dat hij in alles mijn eerste was. Ik weet niet waarom, heel stom eigenlijk.

In jouw geval vind ik het wel anders. Ik denk dat hij het alleen maar leuk vind als je het vertelt, je hebt er immers nooit over gelogen. Jongens voelen zich speciaal als ze iemands eerste zijn en dat heeft niet echt nadelen, toch?

Je kunt het hem ook pas vertellen als het onderwerp toevallig ter sprake komt. Maar volgens mij kun je het best vertellen hoor, waarom zou hij dat niet willen weten? Is ergens ook wel speciaal voor hem, denk ik.

Als het ter sprake, kun je het gewoon zeggen toch? Niks om je voor te schamen natuurlijk maar ik vind niet dat het per se gezegd móet worden.