Hij weet het niet meer en ik ook niet

Ik zal beginnen bij het begin. Ik en mijn vriend zijn sinds gisteren al 3 jaar en 4 maand samen. Zaterdag waren we naar een fuif gegaan met een paar vrienden.
Hij moest om de 20 minuten naar het toilet en bleef altijd 30-40 minuten weg. Ik maakte mij altijd ongerust dan want ik vond hem nooit in die drukte.
Hij was altijd bij vrienden en bleef maar drinken.
Toen we thuis kwamen ging hij op een matras apart liggen en ik vroeg of het bij mij niet meer goed genoeg was.
Hij zei dat hij de waarheid wou vertellen, ik dacht dus dat hij mij bedrogen had ofzo.

De waarheid is dat hij een klein beetje (of een beetje veel, ik weet het in iedere geval niet) gevoelens heeft gekregen voor een meisje uit mijn klas, die daar ook was. Hij had haar voordien al 2-3 keer gezien.
Ik begon natuurlijk hard te wenen. We hebben die nacht apart geslapen en in de ochtend vroeg ik hem nog eens of het waar was (om zeker te zijn…).
En het blijkt waar te zijn.

Vandaag zat ik er helemaal door omdat ik had gezien dat hij gereageerd had op een status op facebook bij haar. Opzich niet erg, maar wel als je weet dat ik gekwetst ben en dat dus niet wou zien. Hij zoekt, in mijn ogen, contact met haar.
Ik ben dus helemaal uitgevlogen en hij zegt dat het zijn fout is.
Daarna volgde er 3 keer de zin “ik weet het niet meer”.
Ik zei dat ik hem niet kwijt wilde en daar wel bang voor ben.
En weer antwoordde hij “ik weet het niet meer”.

Ik weet niet hoe het nu verder moet, ik ga hem vanavond bellen want ik kan niet naar hem, ik zie hem morgen pas. Maar ik wil dat het al een beetje uitgeklaard is zodat ik kan slapen vannacht.

Wat kan ik verder nog doen? Ik wil echt niet dat het uit gaat voor dat voorval, ik kan er tenslotte niets aan doen en ik moet dus eigenlijk niet boeten.

ik denk dat jullie even uit elkaar moeten gaan, zodat hij een beetje kan nadenken over wat hij nu voelt.
als hij dat andere meisje echt leuk vindt, denk ik dat jullie het uit moeten maken!

Al hij een ander leuk vind dan kan je niet veel doen, want jij hebt dat niet in de hand. Als hij echt zo gek op je is en je ware liefde is blijft hij bij jou.
Ik zou al ik jou wa wachten tot morgen tot je hem ziet. En goed met hem praten. Naar hem luisteren en hij naar jou. Als hij het echt nietmeer weet zou ik aan jezelf de eer houden als ik jou was en alleen verder gaan.
Het is zo dat jij niet moet boeten dus ik zou niet achter hem aan gaan lopen.

Je kunt hier niks aan doen, hoe vervelend ook. Hij zit in de knoop met zijn gevoelens en zal er in de komende tijd achter moeten komen of zijn gevoelens voor dat andere meisje zo sterk zijn om zijn relatie van bijna 3 1/2 jaar op te geven. Ik raad je aan om geduldig te zijn, hoe verdrietig en machteloos jij je nu waarschijnlijk ook zult voelen.

Een goede tip: Gun hem, hoe moeilijk ook, genoeg tijd om erover na te denken. Als je vervelend gaat doen en lopen drammen zal hij je juist heel vervelend gaan vinden en eerder de neiging hebben om je aan de kant te zetten. Ik hoop voor je dat het goedkomt=)!

ik zie het idd niet snel goed komen zo… als hij nu al zo een grote twijvel heeft en hij blijft maar contact zoeken … dan heeft hij volgens mij al een keus gemaakt =/
anders even voorlegen dat hij toch geen contact met haar moet opnemen en anders mischien beter als het toch uit is… en zien wat hij er van maakt

Moeilijk, niet iets waar ik verstand van heb… Maar ik zou in ieder geval blij zijn dat hij het eerlijk zegt… Ik hoop dat het goedkomt, sterkte!

Ik zou hem vragen om te kiezen tussen jullie twee. Als hij dat meisje kiest; uit elkaar gaan. Je verdient beter dan iemand die liever bij een ander is.

uit elkaar gaan.

het komt vaak voor dat je kleine gevoelens krijgt voor iemand anders als je een relatie hebt, maar bewust contact opzoeken en niet kunnen zeggen; ‘nee, ik ga hier aan werken, ik hou van je en ik wil jou. dit gaat lastig worden, maar wij komen hier samen door heen’ is niet goed.

zet hem voor de keuze en zorg dat hij zich er niet onderuit kan praten met de zin “ik weet het niet meer.” jij wil duidelijkheid en die verdien je ook!

Ik denk eerlijk gezegd dat hij hier ook niet zoveel aan kan doen. Hij krijgt gevoelens voor een meisje en daar hebben jij en hijzelf geen stem in. Maar het gaat er natuurlijk om wat hij doet met die gevoelens.

Ik denk dat hij het op dit moment zelf ook echt niet meer weet. Hij houdt van jou, maar vind een ander meisje ook leuk. Dit betekent namelijk niet meteen dat hij niet meer van jou houdt.

Je kan hem voorstellen om even een break te nemen zodat hij kan uitzoeken wat hij wil. Ik kan me namelijk voorstellen dat dit voor hem ook heel moeilijk en verwarrend is. Je kan ook hem de keuze geven dat hij nu tussen jullie kiest. Alleen lijkt me dit nogal zonde, want hij kan dan ook voor haar kiezen. Op basis van zijn gevoelens voor haar nu en dat een nieuwe relatie erg spannend lijkt. Dan zou het dus een impulsieve keuze zijn. En het is zonde om 3 jaar relatie weg te gooien, omdat hij wat gevoelens heeft voor een ander meisje.

Vind hij de gevoelens voor het andere meisje te sterk naar zijn mening om door te gaan met jou, dan is de keuze voor de hand liggend. Alleen zal dit dan meer een keuze zijn waar meer over nagedacht is dan dat je hem nu gelijk laat kiezen. Dan hangt er gewoon te veel risico aan dat hij voor haar kan kiezen omdat alles spannend en nieuw is.

Sterkte meid!

Wow, dat is kut.
Ik vind het wel bizar dat hij een paar dagen na dat logeren op facebook op haar gaat reageren, terwijl jij het gewoon kan zien! Hij moet kiezen, zeker na 3.5 jaar. Voor jou gaan, z’n best doen, geen contact meer maken met dat meisje. Als het alsnog niet werkt is dat jammer maar kan hij er ook verder niets aan doen. Maar nu probeert hij het niet eens (terwijl hij jou laat wachten) en dat vind ik triest. Sorry dat ik het zo hard zeg, maar dan had hij het beter gelijk uit kunnen maken.
Dit verdien je niet, hij kan er weinig aan doen dat hij gevoelens krijgt en het is goed dat hij eerlijk is. Hoe kut ook, het kan voorkomen ook na zo’n lange tijd… Maar dat hij dan 3 dagen later dat op facebook gaat zetten begrijp ik niet.

Ik zou hem dit duidelijk maken.
Natuurlijk moet hij erover nadenken, het is ook moeilijk. Maar op deze manier 2 mensen aan het lijntje houden kán niet.

@LTDS Daar ben ik het mee eens. Maar hij moet TS ook de ruimte voor zichzelf geven, op dit moment weet zij helemaal niet waar ze aan toe is en moet ze maar wachten tot hij er weer uit is.

@Pennezakske Daarom zou ik toch een afspraak maken, een break waarin hij ook weinig contact met het andere meisje opneemt. Ondertussen kan jij beginnen met bedenken wat jíj wil, en wat je van hem wil.

@LemonJenny, dat is ook zo. Maar met een break heb je dat automatisch he :slightly_smiling_face:! En voor haar is de vraag; wil ze daar wel op wachten? Ze kan ook zoiets hebben van; ik verdien beter dan af te wachten totdat hij zeker weet dat hij bij mij wil blijven.

ik weet dat het moeilijk is en eigenlijk bijna onmogelijk lijkt maar je kan het beter uitmaken, hij beseft pas wat jullie hebben als hij denkt dat hij het kwijt is:)

Oh oeps, dat over die break had ik overheen gelezen! Haha.
Ik bedoel idd dat je hem de tijd moet geven, dat kan niet anders, maar wel d.m.v. een break en niet maar een beetje zo blijven lummelen. Sterkte en succes in ieder geval!

Over dat vetgedrukte: dat bedoel ik ja, als TS letterlijk op hem gaat zitten wachten tot hij eruit is loop je het gevaar dat je veel te lang wacht en niet ‘verder gaat’ in je leven. Een break is óók alvast een kans om er een beetje overheen te komen dat hij uberhaupt gevoelens voor iemand anders kreeg. Mocht hij later tóch nog bijdraaien en wil hij terug bij jou, hebben jullie daar allebei goed over nagedacht en sta je er wat ‘neutraler’ in.

^ Ja, dat is ook het lastige. Hij móet wel laten zien dat hij echt voor haar wil gaan mocht hij die keuze maken. Dat is in eerste instantie niet haar taak. En ook al blijken jullie toch voor elkaar te willen gaan, dat zegt niet meteen dat alles weer goed zit, dat wordt ook lastig. Maar zaterdag/zondag is nog maar zo kort geleden, ik denk dat je pas over minstens een paar dagen echt realistisch na kan denken.

Als hij dat denkt, tja… Liever kwijt dan rijk lijkt mij?

grote kans dat het over gaat :frowning_face:

maar eerst goed prate

Het is in ieder geval heel eerlijk van hem dat hij dit zegt. Verder kan je niet heel veel veranderen denk ik, behalve met hem blijven praten. Als hij haar echt leuk vindt kan je daar helaas niets aan veranderen.

Waarom zou je een relatie voort willen zetten met iemand die niet zeker weet of zijn liefde voor jou sterker is dan een verliefdheid voor een meid die hij amper kent?

Heel veel sterkte!