hij vroeg of hij een lift mocht

Het was weer zover. Op bezoek bij die oom en tante die ergens midden in Groningen wonen(en dan níét in de stad).met één persoon minder dan de vorige keer. Ik herinner me nog iets te goed de laatste keer en dat wilde ik liever niet. Het was op een warme zondag ochtend dat we vertrokken. Ik weet nog goed dat ik in die grijze Mercedes stapte die we net hadden gekocht. Het was een mooie auto, dat wel, maar er was iets mee. Ik voelde een soort golf van misselijkheid toen ik instapte ik voelde dat er iets niet goed was. Toch stapte ik in. We reden over een landweggetje. Ik weet niet meer precies waar het was, maar het was een klein smal weggetje. Toen zag ik hem, een lifter. Mijn vader stopte. Ik vroeg waarom, maar hij stond erop om de lifter mee te nemen. De lifter was een aardige man, alleen hij had iets eigenaardigs. Hij deed zijn hand in zijn rechterbroekzak en haalde er iets uit. Ik zag niet wat, omdat hij het in zijn gesloten vuist hield. Toen gebeurde het. Ik zag wat het was en kreeg geen adem meer.

Ga verder

Ik neem aan dat dit een verhaal is?

VERDERRRR

Het is niet slim om twee verhalen tegelijkertijd te schrijven ;]

verder!

Ook wel eens gedaan, lukt best hoor.
Vaak krijg ik door het ene verhaal inspiratie wat daar niet in past, maar wel bij het andere.
Liep prcies goed over, misschien dat zij dat ook wel heeft. :stuck_out_tongue:

Verder

Klinkt spannend, verder!

Het ergste was nog niemand het zag. Ik zat samen met die engerd op de achterbank. Wat zou hij gaan doen vroeg ik me af, nog steeds ademloos. Wat moest ik doen? Mijn moeder keek achterom en toen gebeurde er iets. Iets wat ik nooit meer zal vergeten vrees ik. De lifter hief het mes wat hij in zijn hand had op en stak het in de keel van mijn moeder. Ik hapte naar adem. Ik begon te schreeuwen, te krijsen en te gillen. Wat moest ik anders? Ineens kwam het in me op om 112 te bellen, maar waar had ik mijn telefoon. Terwijl ik opzij keek schrok ik. Ten eerste van mijn moeder die daar te midden van bloed lag dood te gaan, maar ten tweede van nog iets merkwaardigs. De lifter die daar zo pas nog zat was nu weg? Ik vond mijn telefoon en belde het alarm nummer. Ik legde half huilend uit wat er gebeurt was en ze zouden politie en ambulance sturen. Die dag staat voorgoed in mijn geheugen gegrift.

het gaat een beetje snel? en misschien
-langere stukjes want zo kom j er nooit goed in.
-meer komma’s
-spanning beetje opbouwen…

het idee is wel grappig

Opzich wel goed verhaal alleen het klopt niet. Waar is je vader in 't stukje? Vliegt die de lifter niet aan? Wat doet de lifter? blijft die vrolijk met het mes steken in je moeder of staat ie te kijken?

Meer inleven. (;