hij vindt mijn beste vriendin leuk

-EDIT- oh jeetje, ik zie dat het toch wel een hele lange post is geworden… ik hoop dat iemand toch wel de moeite wilt doen om het te lezen, omdat ik me echt geen raad meer weet.

ik kan al 3 dagen niet slapen, omdat ik steeds maar weer over iets nadenk.
namelijk de jongen die ik leuk vind, ik noem hem even ‘A’.
mijn beste vriendin, N, en ik zijn ongeveer een week geleden met A bevriend geraakt, we hebben vanaf dat moment elke avond afgesproken met z’n 3en soms nog wat vrienden van A. eigenlijk vanaf het begin voelde het alsof we hem al jaren kenden. het is zo’n leuke, spontane, lieve jongen. normaal gesproken is hij qua uiterlijk niet het type waar N en ik op vallen (we vallen op dezelfde types), maar op de een of andere manier vind ik hem heel erg leuk. hij is super schattig en z’n lach is heel leuk. en z’n innerlijk spreekt me het meeste aan.

het probleem is dat hij mij verteld heeft dat hij N leuk vindt, omdat ik het op de een of andere manier toch een beetje merkte dus ik vroeg het hem. N weet het zelf ook, omdat A zei dat ik het aan N mocht vertellen. nu vindt N A ook een beetje leuk. ondanks dat hij niet haar type is vindt ze hem toch best wel leuk, waarschijnlijk ook om z’n innerlijk, want, daar heb ik zelf ook een zwak voor. nu praten N & A vaak op app en flirten een beetje. ik word hier HEEL erg jaloers door (slechte eigenschap) en ik weet niet meer wat ik moet doen. ik denk dat N A misschien alleen leuk vindt omdat hij ouder is, zij is 14 (bijna 15), hij is 16, ik ben 15 (bijna 16), en omdat jongens normaal niet zo tegen haar praten. ik denk dat ze het idee dat hij haar leuk vindt gewoon leuk vindt, want voordat ik haar vertelde dat A haar leuk vindt vond ze hem nog helemaal niet leuk.

A en ik noemen elkaar best friends, ondanks dat we elkaar nog niet zo goed kennen appen we elkaar heel vaak, en snapchatten we elkaar best vaak. we hebben veel inside jokes, kennen dezelfde mensen, vinden allebei dezelfde muziek leuk, zaten op dezelfde middelbare school (ik ben nu afgestudeerd, maar kende hem nog niet toen we bij elkaar op school zaten). en ik wil onze vriendschap niet verpesten door te zeggen dat ik hem leuk vind. ook wil ik het niet aan mijn beste vriendin vertellen, omdat dat er misschien voor zorgt dat we A allebei niet meer zien. ik gun het N heel erg, maar ze vindt heel snel jongens leuk en ik denk dat dit gewoon niet ‘echt’ is, ik heb dit aan haar verteld maar ze weet het zelf ook nog niet helemaal zeker. ik weet zelf ook niet 100% zeker of ik A leuk vind.

voordat we met A omgingen maar wel al wisten wie hij was (dit was ongeveer 3 weken geleden) was ons doel om bevriend met hem te worden zodat we uiteindelijk met z’n 3 beste vrienden zouden worden, maar dit plan is dus helemaal mislukt! ik weet niet meer wat ik moet doen zónder de vriendschap van A en mij te verpesten. en ik denk dat niks doen ook geen optie is omdat de jaloezie me kapot maakt…

Hoi,

Laat dit voorval jouw relatie met je vriendin alvast niet verpesten. Nu vind jij hem mischien leuk, maar het is zeker maar iets van even.

Ook al wordt het wat tussen N en A, probeer de relatie maar in stand te helpen. Een vriendje kan nooit belangrijker worden dan een goede beste vriendin.

Als ze het alleen maar doet omdat ze die aandacht leuk vind, komt dat uit eindelijk ook uit. Blijf vooral best friends zijn met hem, misschien gaat ie jou leuker vinden. En vooral ook met haar, een vriendschap hoort niet kapot te gaan door een jongen.

dankjewel allebei!! ik laat dit zeker de vriendschap van mij en N niet kapot maken.

A heeft me vandaag nog niet geappt of gesnapchat, wat ik eigenlijk heel jammer vind. wel heeft hij N geappt en gezegd dat hij haar speciaal vindt, maar dat hij nog niet zeker weet of dat vriendschappelijk is of meer. dat luchtte best wel op.

upje.

niemand tips?

Nja, maakt niet uit of ze hem leuk vind of niet. Gaat voor jou waarschijnlijk niks veranderen. Als je hem echt wil kan je gewoon nog veel met hem omgaan en hopen dat hij jou leuker gaat beginnen vinden dan haar of je geeft het gewoon op en accepteert het dat hij haar leuk vind en jou enkel als een vriendin ziet.

In jou plaats zou ik gewoon even afstand nemen.

ik zou eigenlijk niks met hem willen, omdat ik het leuker vind om zijn ‘beste vriendin’ te zijn. maar het is meer dat ik niet wil dat N iets met hem krijgt

Waarom wil je dat niet?

ben ik de enige die dit een beetje raar vind :’)

^ Haha nee, ik dacht daarbij ook: uhmmmmm okeeee

Nope, maar ik vind meer aan dit verhaal raar.

nee :’)

Gompie, de topics schieten uit de grond als paddenstoelen.
Maar goed, ik ben het eens met TheGameChanger (’‘Als ze het alleen maar doet omdat ze die aandacht leuk vind, komt dat uit eindelijk ook uit. Blijf vooral best friends zijn met hem, misschien gaat ie jou leuker vinden. En vooral ook met haar, een vriendschap hoort niet kapot te gaan door een jongen’’)

hahah ja sorry ik snap dat het een beetje raar klinkt allemaal :’)
maar als ik het hele verhaal uitleg duurt het echt heel lang

Ik weet niet of ik het goed heb begrepen, maar je vriendin heeft dus niet vaak of nooit een relatie gehad of ook echt geflirt met een jongen?
Want dan moet je je beseffen dat ze zich erg speciaal voelt hierdoor enz. en zou het heel grof zijn om dan oppeens te zeggen dat jij hem ook heel leuk vind. Als je echt met die jongen wilt, zou ik een leuke jongen voor je vriendin zoeken, zodat ze misschien meer op hem verliefd word.

nee ze heeft nooit een relatie gehad, wel een beetje geflirt met een jongen.