Hij vindt mij te leuk

Het zit zo. Ik heb sinds een paar weken een vriendje, ik ken hem al wat langer. Hij vroeg me laatst verkering, en ik heb ja gezegd.
Maar nu voel ik me een soort van schuldig, want volgens mij vindt hij me leuker dan andersom.

Hij zegt bijvoorbeeld dat hij zich beter dan ooit voelt sinds hij mij kent, en dat hij niet zonder me kan, en dat hij zo’n zin heeft om me voor te stellen aan zijn familie, etc.

Ik vind hem ook leuk en lief, maar als hij dat dan zegt voel ik me schuldig.

Iemand tips?

Hoezo schuldig? Ben je wel echt verliefd? Misschien moet je wennen aan het vriendjes idee?

Wow hij gaat wel heel snel.
Ik zou me daar ook niet gemakkelijk bij voelen.

Waar voel je je precies schuldig over: dat je (nog) niet dezelfde dingen kan terugzeggen of dat je met hem hebt?

Hmm, volgens mij is het niet echt 100% van jou kant, en dat is nooit goed. Je moet hem niet aan het lijntje houden, maak je hem uiteindelijk alleen maar ongelukkiger mee.

misschien krijg jij die gevoelens later nog. Als je echt niet hetzelfde voelt, is uitmaken misschien beter. Denk er over na: ben je écht verliefd?

Dat ik die dingen niet terug kan zeggen. Ik vind hem leuk, ik wil hem ook niet kwijt, maar ik kan die dingen gewoon niet terug zeggen!

Dat gaat wel erg snel. Mijn vriend zei dat pas na een paar maanden (2 maanden). Je moet elkaar écht goed leren kennen, en binnen een paar weken?.. in een relatie dan he. Eerlijk vertellen dat het je dwars zit, en dat je dat al te snel vind. Of je laat deze topic lezen.

Ik denk dat je hem gewoon moet zeggen dat je hem wel heel leuk en niet kwijt wil vind maar dat ie iets te snel gaat voor je.

Misschien heb je een lichte vorm van bindingsangst?

Hij is pas sinds een paar weken mijn vriendje, maar ik ga al [minstens] 2 maanden met hem.

Ja, zou kunnen. Mijn vorige vriendje heeft het uitgemaakt omdat ik te weinig initiatief nam… en dat kwam ook doordat hij dan te dichtbij kwam zeg maar. Maar ik dacht dat dat aan hem lag!

Bindingsangst?

Mijn ex was erger xD We hadden nog geen 2 weken en toen vertelde hij dat zn vader al een vakantie aan het plannen was voor hem, mijn ex en ik 0.0
Ik had zn ouders nog niet eens ontmoet xD

Maar goed, zeg anders eerlijk tegen hem dat je er nog aan moet wennen en dat je het een beetje snel vind gaan ?

Daar hoef je je niet schuldig om te voelen hoor. Niet iedereen is meteen zo ver in een relatie.
Zeg dat tegen hem, dan hoef je ook niet te liegen.

Ik had precies hetzelfde probleem :frowning_face:
We hadden niet officieel ofzo, maar ik heb met m’n domme hoofd gezegd dat ik dat ook niet wilde. Hij vond mij geweldig en aanbad me zowat, hem vond ik wel leuk en heel lief, maar nog niet zoveel meer. En ik werd gek van schuldgevoel…
Nouja, ik voel me nu best kut zonder hem, maar nu ik er langer over na heb gedacht, heb ik toch wel het goede besluit genomen in dit geval.

Dankje. Je hebt gelijk!