Hij vindt mij leuk, maar ik hem niet. HELP?

De topic titel klinkt heel simpel., maar het ligt net iets ingewikkelder. Ik heb een jongen ontmoet via internet en we wouden toen allebei gewoon alleen vrienden zijn. Ik zie hem nu regelmatig en ik weet dat ik hem kan vertrouwen enzo.

Het probleem is nu dat hij mij wel leuk is gaan vinden, hij is super lief, staat altijd voor me klaar, doet bijna alles voor me en alles wat ik doe vindt hij goed. Hij heeft mij een jaar geleden verkering gevraagd, maar ik heb hem afgewezen omdat ik echt niks voor hem voel. Nu is hij nog steeds verliefd op mij en we zijn nog steeds goede vrienden, maar hij blijft verliefd op me wat hij ook probeert. Ik heb er eerst niet zo mee gezeten want ik dacht dat het wel over zou gaan en dat hij een meisje tegen zou komen die hem ook leuk vindt.
Dit is dus niet zo en ik realiseer me nu opeens dat ik de laatste tijd zo gemeen ben geweest. Hij pikt alles wat ik doe en ik doe nooit iets fout, etc volgens hem. Ik weet wel beter, want soms zeg ik iets verkeerds en dan heeft hij echt pijn, ook al zegt hij dat ik er niks aan kan doen. Hij zegt dat hij vrienden wil blijven, maar ik ben bang dat hij gewoon contact gaat verbreken.

Weet iemand wat ik moet doen? En is het arrogant om vriendschap te vragen, terwijl diegene zich waarschijnlijk beter voelt als ik helemaal uit zijn leven verdwijn? PLEASE HELP :frowning_face:

Zeg het tegen hem je kan beter eerlijk zijn.
als niet ophoudt neem dan afstand elkaar gewoon niet meer zien.
succes meid!

Toen het uitging met mijn eerste vriend na ruim 2 jaar (alweer 3 jaar geleden!) wou ik ook graag vrienden zijn maar hij had telkens nog hoop… toen hebben we ongeveer 6 maanden alleen een heel klein beetje mailcontact gehad en daarna de vriendschap opgebouwd. Het heeft voor ons in ieder geval goed gewerkt al was het toen wel een lastige situatie.

Ik vind het echt een hele vervelende situatie voor hem maar ook echt voor jou. Ik begrijp dus wel hoe je je voelt… Ik denk dat tijdelijk afstand nemen het beste is. Ik wens je veel succes met alles!

Misschien is het het beste om tijdelijk de vriendschap te onderbreken en hem te vragen weer contact met je op te nemen als hij over je heen is.
Maar ik denk dat je daarvoor het best met hem kan praten om te vragen wat hij er mee wilt!
Heel veel succes ermee!

Misschien wat onaardig tegen hem doen? Wat meer rekening met zijn gevoelens houden? Persoonlijk zou ik het fijner vinden om met die persoon dan maar vrienden te zijn (als ik verliefd zou zijn) dan helemaal geen of slecht contact.

Als je contact met hem blijft houden en jullie blijven elkaar zien, zal het inderdaad niet snel overgaan. Ik zou inderdaad een tijdje niet meer afspreken en het contact verder oppervlakkig houden. Als hij het gevoel heeft dat hij goede, diepe gesprekken met je kan hebben, dan hecht hij waarschijnlijk te veel waarde aan je en blijft hij naar je verlangen. Hou het oppervlakkig, dat is mijn advies.

jep, ik heb het zelf ook een beetje nu, en ik vind het fijner om gewoon nog contact met hem te hebben ook al vind hij me dan niet (meer) leuk, helemaal geen contact is voor mij niet fijn.
Maar vertel hem dat je hem niet wilt kwetsen, hem gewoon niet leuk vind en vraag aan hem wat hi jzelf wil, contact houden of niet. Ik gok van wel, en ik neem aan dat je er dan niet zoveel ‘last’ van hem hebt. ?

pfoee ja ik heb dat ook weleens gehad ja. het is heel vervelend.
als je gewoon vrienden wil blijven en je voelt niks voor hem dat is het beste.
luister wat je hartje verteld. dan weet je altijd wat je moet doen.
ga jezelf ook niet forceren omdat je hem zielig vind niet doen!!
het komt allemaal op zijn pootjes terecht.

dikke knuff

zijn gevolens voor jou hou je niet tegen;p

naja goed kijk zelf maar volgens mij krijg je best verschillend advies, doe gewoon wat goed voor jullie allebei voelt.

Dankjewel voor jullie advies, maar het probleem is meer dat hij tegen mij altijd zeg dat hij er wel overheen komt en dat we vrienden blijven enzo. Precies wat ik wil horen dus, maar ik ben niet blind en ik zie ook wel dat dit hem sloopt. Soms voelt hij zich kut doordat ik iets verkeerd heb gezegd (ik weet zelf niet wat), maar dan is de rest van het gesprek al verpest.

@DAMNxGIRL
Ik weet dat ik het niet tegen kan houden, maar het is ook beter voor hem als hij mij niet meer leuk vindt want dan voelt hij zich waarschijnlijk beter.