Hij vindt me leuk maar dan dit..

Ik zit dus met een probleem, ik vind een jongen echt al best wel lang leuk ongeveer anderhalf jaar. Ik zie hem alleen wel niet zo vaak want we zitten niet bij elkaar op school. Hiervoor heb ik zelf niet echt actie ondernomen en was ik er net een beetje overheen. Tot hij aankwam van dat hij me leuk vond, ik heb toen gezegd dat ik hem ook leuk vond we zouden dan een week later samen afspreken. Dit is er dus uiteindelijk nooit meer van gekomen, omdat hij me gevraagd had en hij daarna ineens terugkrabbelde en zei dat hij het nog niet echt wilde. Toen heb ik een week later geappt van dat ik duidelijk wou weten of hij gewoon vrienden wou blijven of toch nog een relatie als hij er klaar voor was. Ik kreeg dus het antwoord dat hij gewoon vrienden wilde blijven vanwege dat we niet bij elkaar op school zaten en dat ik ook niet super dichtbij woonde (20 minuten fietsen) en dat hij het jammer zou vinden als we elkaar niet vaak zouden zien. Ik heb toen gezegd dat je dan wel gewoon vaker kon afspreken, maar dat als je twijfelde je het inderdaad niet moest doen. Toen heeft hij nog gezegd dat ik echt een leuk meisje was en dus niet moest denken dat hij me niet leuk vond. Alleen denk ik dat er meer is dan alleen de “afstand” (lastig uit te leggen waarom). Maar in ieder geval ik vind het nu best moeilijk om gewoon vrienden met hem te blijven, en ik begrijp gewoon niet dat als je iemand echt leuk vind dat de afstand dan wat uitmaakt. Wat zouden jullie hiermee doen?

heb je dat ook gezegd tegen hem dat je het beetje moeilijkk vind om vrienden te blijven ? en heb je gezegd dat je het niet snapt van de afstand? dat jij het er wel voor over hebt om 20 minuutjes te fietsen om hem te zien ?

Ik heb gezegd dat het voor mij echt geen probleem was van de afstand en dat als dat echt de reden was dat hij niks wou je echt wel 1/2 keer per week kan afspreken, om het zo een beetje duidelijker te maken dat ik het niet zo goed begrijp en dat ik het er wel voor over heb. Maar zoals ik al zei denk ik dat er ook nog wat anders mee speelt, omdat hij nadat hij me gevraagd had en daarna had gezegd dat hij het nog niet kon zei dat het raar voelde. Toen ik hem een week later daar nog eens over appte en dat ik dan duidelijkheid wou lag het ineens aan de afstad ik bedoel dat zal die wel vervelend vinden. Maar ik denk dus dat er wel nog wat anders is… Van dat van dat ik het moeilijk vind om vrienden te blijven heb ik niet gezegd :grin:… omdat ik dat wel wil blijven, want anders verpest ik dadelijk de vriendschap van ongv 5 jaar en dat wil ik dus ook niet.

Persoonlijk vind ik 20 minuten fietsen echt niet zo ver. Ik zit ook niet bij mijn vriend op school maar we zien elkaar wel 3/4 keer in de week. Je hoeft elkaar ook niet elke dag te zien toch?