Hij vindt haar niet leuk, hoe kan ik haar helpen?

Mijn beste vriendin is al jaren hopeloos verliefd op een goede vriend van haar. Echter ziet hij haar niet staan op die manier. Ze weet dat, maar ze blijft hoop houden, dat hij op een dag vanzelf voor haar valt. Ik zie dit niet meer gebeuren, na al die pogingen. Maar hoe kan ik haar helpen? Ze wordt nog een keer depressief. Ze heeft heel vaak huilbuien, maar het komt niet in haar hoofd op om hem op te geven. Is er iets wat ik voor haar kan doen? Want ik word het ook wel een klein beetje zat na al die tijd… Maar ik blijf altijd maar luisteren, ik durf ook niet echt ergens tegenin te gaan, omdat ik bang ben dat ze zich dan klote voelt.

Liefs,
xx

Ik denk dat ze die jongen gewoon moet vergeten. De kans dat hij nu opeens bedenkt dat ze het meisje van z’n dromen is, is erg klein.

Ik weet niet hoe oud je bent, maar als jullie uitgaan kun je daar toch jongens ontmoeten? En daar hoeft ze niet meteen mee te zoenen o.i.d., ik ken ook genoeg jongens van uitgaan die een soort van vrienden zijn.

Maar ik kan niet echt iets anders bedenken dan dat ze zich op andere jongens moet richten, en hem toch echt moet vergeven.
Misschien is 't voor haar ook slim om een tijdje minder met hem om te gaan. Straks krijgt hij een vriendin o.i.d., dan zit ze al helemaal in de put :\

Gewoon zeggen dat ze dat bord voor haar kop vandaan moet halen en door moet gaan. Het is niet het einde van de wereld.

Ik vind dat ze zich niet moet aanstellen en gewoon moet wachten op een jongen waar het wel mee klikt.

Wat vervelend voor je vriendin en jezelf, zeg. Ik heb dit ook een hele tijd gehad, dat een vriendin ook zo hopeloos werd en jaren heeft volgehouden dat ie haar op een moment wel leuk zou vinden. Nooit gebeurd.
Op een moment toen ik er echt gek van werd ben ik met mijn vriendin wezen praten en heb ik rustig en op een normale toon aan haar gevraagd of ze het er niet meer over wil hebben. Alleen in uitzonderlijke noodgevallen. Ik heb ook verteld waarom, ik vertelde haar niet dat ik het super irritant vond worden, maar wel dat als het inderdaad ooit zou gebeuren dat hij haar leuk zou gaan vinden. Hij vanzelf wel zou komen. Ze begreep me en is ermee gestopt, al heeft ze daarna nog wel vele jaren volgehouden.

Ga is met haar uit en ga dan bij jongens staan, zo kan ze nieuwe jongens ontmoeten.

Dit. Alleen dan zou ik het iets subtieler zeggen :wink:

Echt heel erg bedankt allemaal. Aan jullie advies heb ik wat haha (:
Ik ben het ook echt met jullie eens, maar soms kan je gewoon zelf niet helemaal op die woorden komen. Ik denk dat ik haar subtiel maar eens ga vertellen dat ze hem echt moet vergeten, en binnenkort gaan we wel even op stap ahaha (:
x