''hij'' vertrekt vandaag uit nederland...

opgelost! thanks voor de hulp

Hoe oud ben jij en is hij en waar is hij heen vertrokken? Dat kan namelijk wel uitmaken, als jij 14 bent, is het al een heel ander verhaal dan wanneer je 18 bent, dan kun je hem eventueel opzoeken. Ik denk wel dat als jullie elkaar écht écht leuk vinden, dat het moet kunnen.

hmm… wat kut…
het spijt me dat ik dit zeg…
maar ik denk dat je jezelf veel pijn gaat doen op deze manier…

maar je bent verliefd… dus je kunt het ook niet vergeten natuurlijk…

Dit, maar ik wil wel zeggen dat je je niet teveel moet laten meeslepen. Als hij je echt super leuk vindt dan heeft hij ook alles voor jou over, en dat betekend dat hij terug komt om bij jou in de buurt te wonen. (In elk geval in Nederland). Ik snap wel dat dat nu te vroeg is om te zeggen maar maak er ook geen afstandsrelatie van die 5 jaar duurt en waarna je ineens beseft dat hij het niet waard is.

Dubbel

allereerst bedankt voor het reageren haha, lief.

hmm ik ben 17 en hij is 23, en hij is naar zuid spanje toe. het probleem is alleen een beetje dat we het altijd heel erg voor onszelf hebben gehouden wat er speelt enzo, dus wanneer ik opeens hem wil bezoeken zullen vooral m’n ouders dit waarschijnlijk erg vreemd vinden… :frowning_face:

daar heb je een goed punt, hij is nu 11 maanden minstens weg en komt dan weer terug omdat hij hier z’n kleine zusje en ouders heeft… wat hij daarna doet is nog niet bekend… maar het lastige is ook gewoon dat we heel erg goed bevriend zijn, maar we ook heel erg verschillen. ik kom uit italie en woon nu in het noorden maar hij heeft echt al overal gewoond en hij kan gewoon niet te lang op dezelfde plaats blijven… lastiggg dus

uhm… ik heb 2 jaar een relatie gehad met iemand die in het buitenland woonde en ik zou het je niet echt aanraden.

oh wat kut…
denk dat ik t eens ben met star90…
succes!

niet goed gelopen dan…?
kende je hem al voordat hij wegging zeg maar of heb je hem ook in het buitenland leren kennen?

ik herken dit zeker. je hebt eigenlijk 2 keuzes…
of je gaat gewoon een lekker 17-jarig leven leiden en probeert hem te vergeten. of je wacht die maandjes en kijkt dan hoe het tussen jullie gaat. In mijn ervaring is er na die maanden niks veranderd… maar iets langafstandsachtigs raad ik je echt niet aan. Je gaat hem zo erg missen… believe me, daar ben je echt te jong voor :slightly_smiling_face:

Waarom wilde hij eigenlijk weg als jullie een (volgens mij) serieuze relatie aan het opbouwen waren? Het lijkt me dan dat hij toch niet ineens afstand wil nemen en jou daar pijn mee wil gaan doen? Of gaat hij gewoon een paar maandjes feesten (met eventueel andere meisjes) in Zuid Spanje om vervolgens terug te komen bij jou, want dat zou ik dus niet pikken.

Ik heb een LAT relatie gehad, en vond het eerst errrrrug kut dat hij er niet was
maar na een tijdje went het wel (":
Goed dat jullie dit zo doen om te zien wat jullie echt voor elkaar voelen!

Hmmm klinkt alsof het bij jou in ieder geval niet zo goed is gelopen…? :frowning_face: klote ja… zou hem graag vergeten maar weet ook dat ik soms gewoon zijn mening en advies nodig moet hebben…

Wow dat is echt heel lastig. Kun je niet nu tegen iedereen zeggen dat je al een tijdje ‘samen’ met hem was, en dan hem toch een keer bezoeken?
Ik zou echt niet weten wat je moet doen, dit is iets wat jullie samen moeten
uitzoeken. Heb je er wel vertrouwen in dat hij trouw aan je blijft zodra hij weg
is? Anders zou ik het niet doen, want dan ga je kapot vooral omdat hij dan
zover weg is en je hem niet kunt controleren.
Of je probeert het een paar maanden, en als je het dan toch te moeilijk
vind dan kun je ermee stoppen?

nou, wat we voor elkaar voelen is pas duidelijk geworden nadat hij een ticket had, een huisje had enz enz maar voor die tijd waren we wel ook heel close ja, ik begrijp het ook niet zo goed maar hij zegt echt al een hele tijd ‘‘ik wil er alleen even tussenuit, even een andere omgeving’’ en hij heeft er een onwijs goede baan gevonden… blerrgggghhh hahaa, wel superlief dat jullie allemaal reageren xx

ik vergeet trouwens een belangrijk detail, we hebben niks met elkaar. dit omdat hij een vrij heftige relatie heeft gehad die iets meer dan 2 jaar over is en omdat ik merk dat hij verder is in heel veel dingen dan ik ben, ik wil ook nog een beetje genieten van mijn ‘’‘jeugd’’ en hij is bezig met hele andere dingen, werk, een huis noem maar op… hij heeft ook erg veel vrijheid nodig en ik vind mezelf nogal een jaloers persoon… maar meiden jullie advies is erg fijn om te lezen, thanks x

Ja, heb hem gewoon in Nederland leren kennen, hij was mijn beste vriend. :slightly_smiling_face: Precies toen hij naar het buitenland ging verhuizen werden we verliefd op elkaar… dusja zelfde als jou een beetje. :stuck_out_tongue: Hij heeft het uitgemaakt omdat hij weer ging verhuizen nog verder en dit was al amper te doen. :frowning_face:

Om het maar zo te zeggen, zwaar klote. Het is gewoon moeilijk als je elkaar moet missen. In de tijd dat hij weg is hebben jullie gewoon een lange afstands relatie of ligt er niks vast? Ik heb zelf een vriend in New York die over 4 maanden pas weer een weekje hier heen komt, dus ik weet hoe irritant het is.

Je kunt natuurlijk wel hem proberen te bezoeken, een korte vakantie in Spanje is goed te doen toch.

hmm tis bij mij wel goed gegaan, alleen toen hij terug kwam was er niks tussen ons veranderd, we vonden elkaar nog net zo leuk zeg maar. Tis een heel lang en gek verhaal:P nu zijn we iig hele goede vrienden en wat er verder gebeurt zien we wel.
Dus het kan wel hoor, maar je moet het gewoon zelf willen :slightly_smiling_face: