Hij vertrekt, en dan?

Hee meiden,
ik weet nu al een tijd dat over ongeveer een half jaar
mijn vriend voor een jaar naar het buitenland vertrekt,
om op stage te gaan. Ik vind dit best moeilijk, vooral
omdat ik weet hoe goed hij is in wat hij doet en er dus,
in mijn ogen, hij geloof het niet zo, een grote kans is dat
hij er een baan aan overhoudt. Nu maak ik me daar nog
niet zo druk om, wetende dat hij sowieso eerst nog een
half jaar terugkomt om zijn diploma te halen.

Maar ik vroeg me af: hoe moet ik me terwijl hij weg is
“gedragen” tegenover zijn ouders en zusje? Ik ben echt
gek op die mensen, net alsof het mijn eigen familie is,
maar ik heb geen idee hoe het verder gaat als mijn
vriend weg is? Ik zou wel eens op z’n zusje kunnen passen
ofzo, maar het lijkt me zo ongemakkelijk? Voor hen vooral
omdat ze weten dat het mij in eerste instantie om mijn vriend gaat.
Heeft iemand hier daar ervaring mee? En evt. wat tips voor als
het zo ver is?

ik zou sowieso contact houden, dat is altijd goed en ik denk dat die mensen het ook heel leuk vinden om jou te blijven zien aangezien je zegt dat de band goed is. misschien gewoon voorstellen om iets te gaan drinken ofzo of, oppassen op dat zusje is inderdaat ook een goed idee.

Contact houden! Ik weet niet of ze dichtbij wonen, maar misschien kan je soms langsgaan (eventueel onverwacht)? Ik denk dat zij hem ook gaan missen, dus misschien kunnen jullie af en toe daarover bijkletsen. Je kunt bijvoorbeeld ook met zijn familie met hem gaan Skypen! En oppassen op zijn zusje is natuurlijk ook heel leuk!

Het lijkt me wel heftig hoor, zo lang… Ik weet niet hoe lang jullie al hebben, maar ik denk dat het belangrijkste is dat jullie veel contact houden, maar elkaar ook vertrouwen. Praat goed met elkaar, over alles, ook grappige dingen. Maak het niet te ‘zwaarmoedig’. Eventueel elkaar bijvoorbeeld kaartjes of brieven schrijven? Klinkt ouderwets, maar dan hou je op een intiemere manier contact.

ik zou gewoon contact houden of horen bij die ouders wat zij willen. :slightly_smiling_face:
Ik weet als mijn vriend uiteen is, zijn moeder mij nog altijd wil zien en altijd contact met mij wilt houden. Dat was voor we alleen woonde ook zo. :slightly_smiling_face:
Vooral vanwege zijn kleine broertje waar ik het super mee vind :wink:

Mijn vriend is nu 8 maanden weg, ongeveer 2 maanden geleden vertrokken. Een paar maanden geleden zat ik met precies hetzelfde. Ik heb wel eens contact met ze via de sms, skype (typen dan wel) of facebookchat. Gewoon af en toe vragen hoe het met ze gaat. Verder ben ik al een paar keer bij ze blijven eten. Vraag gewoon of je weer een keer langs kunt komen om mee te eten (is direct wat minder geforceerd de eerste keer) of kom gewoon even een kopje thee drinken. Ik vind het wel belangrijk dat ik zo nu en dan mijn gezicht laat zien, omdat als hij terug is ik er ook weer veel meer over de vloer ben en het vreemd is als je een half jaar niet langs bent geweest en dan opeens weer wel.

Bedankt voor de reacties. :slightly_smiling_face:

Ik denk dat ik inderdaad gewoon contact probeer te houden,
kleine dingetjes met zijn ouders en zusje ga proberen te doen.
Alleen jammer dat ze niet echt om de hoek wonen, anders zou ik
echt wel minstens één keer in de week langsgaan ofzo.
In ieder geval bedankt allemaal!

Ik ga ook op stage voor een half jaar en ik ga dit gwn bespreken met mijn vriendje en ouders. Ik vind niet dat het contact dan gelijk moet ophouden. Gewoon eens bespreken en voorstellen om op dat zusje te passen :slightly_smiling_face:

Wat vervelend zeg, je vriend voor zo lang weg… Maar ik zou sowieso gewoon met hem in contact blijven, tegenwoordig kom je via Social Media al een heeeel eind :slightly_smiling_face:!

Betreft zijn ouders, ik zal regelmatig gewoon gezellig langs gaan. Bel zijn moeder van te voren even af, om te vragen of het gelegen komt als je even langs komt om wat te drinken. Zou ze vast hartstikke gezellig vinden ! Ennn, het voordeel is dat je zo ook nog contact houdt. En ze inziet dat je écht om je vriend geeft, en daarom ook via die manier om met zijn ouders om te gaan, dat het je niet koud laat dat hij zo ver weg is… Ze zullen het vast leuk vinden, vooral als je zo’n goede band hebt met ze.

Met zijn zusje kan je toch ook contact houden ? Ga eens wat leuks doen, ga eens met haar wat shoppen ? Of gewoon even langs om haar te spreken. Zou hou je via haar familie, ook contact met je vriend.