Hij speelt steeds op zijn XBOX.

Helloooo Girls!,

Ik en mijn vriend zijn een jaar en een paar maanden samen, het is een tijdje heel erg slecht tussen ons gegaan, maar gelukkig kwam alles terug op z’n pootjes terecht…

Maar soms stel ik me er vragen bij, hij is echt heel erg verslaafd aan fifa 12 op zijn xbox of weet ik veel… en hij speelt er dag en nacht op, tot in de laatste uurtjes s’morgens, hij word steeds wakker rond 3uur in de middag, hij sms’t me bijna nietmeer… mss 5 smsjes op 1 avond… Gisteren waren we zelf een jaar en 2 maanden samen, en ik had hem de hele dag niet gehoord,gewoon omdat hij heel de dag door op z’n stomme xbox zat…
Altijd als ik er wil over praten, op een rustige manier word hij steeds agressief en zegt hij dat hij niet verslaafd is, en dat ik hem maar moet laten spelen… Het lijkt echt alsof hij alleen maar interesse heeft in dat spel en niet meer in mij. Wat vinden jullie hier van ? En wat zouden jullie doen in mijn plaats?

ALVAST BEDANKT!
xoxo

Ik ben hier misschien nogal ‘los’ in , maar 5 smsjes op een avond is genoeg en is 1 jaar en 2 maanden nou echt iets om te vieren? Maar, je hebt wel gelijk dat hij teveel fifa speelt en dan is er maar 1 oplossing : schakel zijn moeder in.

Een jaar en twee maanden lijkt mij ook niet heel erg belangrijk om te vieren :stuck_out_tongue: Maar ik vind dat je wel gelijk hebt met dat hij teveel achter zijn XBOX zit. Misschien moet je maatregelen stellen? Dus dat hij wat meer tijd aan jou moet besteden anders maak je het uit? Oke, dat misschien wel een beetje drastisch xD

herkenbaar. ik ben 3 jaar samen met mijn vriend (en woon samen) en aangezien hij nou niet veel werkt speelt hij minstens 5 tot 6 uur per dag op z’n inbox. Ik ben gewoon radeloos maar hij heeft geen andere hobby’s zegt hij. Hij wil wel op voetbal, maar dan pas als we weer verhuist zijn. Ik heb al zo vaak gezegd dat ie verslaafd is maar hij meent van niet… Ik wacht ook op een oplossing, dus hou deze in de gaten.

Misschien kan je iets met hem gaan doen ipv alleen maar sms’en. Naar de stad, films kijken, gewoon iets dat jullie allebei leuk vinden. Ik heb een tijdje een periode gehad waarin ik alléén maar achter de computer zat, maar dat kwam omdat ik gewoon niks te doen had, niet omdat ik verslaafd was. Ik krijg het gevoel dat hij zich gewoon verveelt.

Hoevaak zien jullie elkaar?
Ik vind dan dat hij niet per se jou meer moet smsen, maar een deel van die xbox tijd besteden aan andere dingen. En inderdaad dingen doen zoals Momus zegt. Dingen die hij ook leuk vindt, buiten xbox.

Nu, 5 smsjes op een avond vind ik eigenlijk best nog ok… En 1 jaar en 2 maanden is toch geen reden om iets speciaals te doen? Of ga je binnen twee jaar nog elke maand vieren? :’)

Maar voor de rest: ja hij klinkt wel enorm verslaafd ja. En ik vrees dat er weinig is dat je er aan zal kunnen doen want verslaafden willen het nu eenmaal niet toegeven en worden boos. Je kan het aan zijn ouders vertellen en hopen dat zij er wat aan doen, maar ik vrees dat je toch best gaat nadenken over of dit wel een leven is dat je wil…

5 tot 6 uur is nog zo problematisch niet…

Vind je? Vind ik toch behoorlijk wat hoor

Als je nagaat dat 3 uur per dag TV kijken al als ‘veel’ beschouwd wordt, is dit toch wel schadelijk.

Ik denk veel mensen die tijd achter hun pc besteden, dus wat is het verschil? ik zeg niet dat het niets is he, het duidt gewoon nog niet op een verslaving. Ik heb dat vroeger ook genoeg gedaan in het weekend…

Kun je in de tijd dat hij wil xboxen niet met hem afspreken? Dat je iets leuks voor hem voorbereid als een zelfgemaakte cake en een leuke film? Dan kun je altijd nog subtiel laten vallen dat je het op prijs stelt dat hij nu niet xboxt maar bij jou is.

Ik vind het trouwens wel jammer dat hij boos wordt en niet gewoon naar je luistert. In een relatie moet je soms dingen laten voor je partner, zoals minder xboxen.

Oké dit verhaal herken ik met m’n broer, elke dag ben ik in een voetbalstadion en daar word ik behoorlijk gek van.

oeps, 2x
sorry.

Veel mensen besteden tijd achter bijv xbox of pc om even weg te lopen van bepaalde situaties in hun leven. Wanneer iemand zo veel speelt, zit er vaak meer achter. Weten zijn ouders hier van?
Heb je hem al eens helemaal weggenomen van de xbox, op pad gegaan enz? Wanneer een xbox in de buurt is vallen ze vaak in hun oude gewoontes.

Als niks aan de reden erachter wordt gedaan, kan het even duren voor dit voorbij is. Beste manier is ouders inschakelen, hoe kinderachtig het ook kan zijn. Dit is nog niet per se een verslaving, maar dat kan het wel worden.

Maar bij xboxt niet als hij met jou is, neem ik aan? En je vindt het vooral erg Omdat hij je nu te weinig smst of begrijp ik dit helemaal verkeerd? Tuurlijk maak je je ook zorgen om hem, maar dat smsen zou ik loslaten, als hij iets anders gaat doen, zoals sporten of naar vrienden smst hij je denk ik zeker niet vaker.

Super herkenbaar! Gek genoeg was het enige wat bij mij hielp, fifa tegen hem spelen. Eenmalig dan wel…

Nou ik zou me wel zorgen maken hoor…
Niet omdat hij maar vijf smsjes stuurt ofzo, maar die jongen die moet wel wat anders gaan doen dan zijn dagen vullen met xboxen, eten en slapen…

het is echt wel ene verslaving, met zijn ouders heb ik het er ook over gehad… Hij is steeds agressief, en hij neemt zelf de tijd niet meer om rustig te eten, en gaat niet meer samen met zijn gezin eten, gewoon eten voor de XBOX… Vandaag heb ik ook weer helemaal niks gehoord van hem… waarsschijnlijk te druk bezig met fifa spelen…