Hij reageert raar

hi, Ik vind al een tijdje een jongen leuk, en ik weet bijna zeker dat hij mij ook leuk vind.
nou probeerde ik vorig jaar weleens tegen hem te praten, maar hij reageerde elke keer boos/chagerijnig(?) en deed ook geen moeite om te praten, en kapte het gesprek snel af.

nou weet ik dat hij heel erg verlegen is, en eigenlijk niet tegen mij durft te praten. Maar ik zette zegmaar de eerste stap, maar waarom reageert die dan zo?

ik ga ergens volgende week, vertellen dat ik hem leuk vind, maar daar zal eerst een gesprek aan vooraf gaan. en dat word lastig als hij zo blijft doen.

heeft iemand enig idee, waarom die zich zo chagerijnig/boos naar mij toe gedraagd, en vervolgens gewoon vrolijk verder gaat met z’n vrienden?

Ik denk niet dat die jongen jou ook leuk vind.

Hoe weet je zo zeker dat hij je leuk vindt?

Ik denk eerlijk gezegd niet dat hij je leuk vind of interesse in je heeft.

Als hij zo doet, heeft hij geen interesse.
Ik zou er geen tijd meer in steken.
ALS hij interesse zou hebben dan komt hij vanzelf wel naar je toe.

Je weet bijna zeker dat hij jou ook leuk vindt, maar waar baseer je dat eigenlijk op? Want blijkbaar denk je dat niet omdat jullie zulke leuke gesprekken hebben, dus waarom denk je dat dan wel?

Idd, wat hierboven staat. Het is niet leuk om deze antwoorden te horen maar je zou jezelf ook kunnen afvragen waarom hij zo chagrijnig etc. doet terwijl je zeker weet dat hij je leuk vind.

Misschien kun je eerst eens op een subtiele manier aan hem vragen wat hij van jou vindt?

Hij. Is. Niet. Geïnteresseerd. In. Jou.

Anders doet hij toch niet chagrijnig?