Hij praat met zijn ex

Hoi,

Mijn vriend vertelde gisteren dat zijn ex weer tegen hem begon te praten. Het ging over dat wij ooit 5 maanden geleden een foto van ons samen per ongeluk naar haar toe hadden gestuurd op snapchat. Ze had dat vervelend gevonden en wou graag weten waarom we dat hadden gedaan. Dit was met opzet. Dat had hij ook aan haar uitgelegd vertelde hij. Hij deed er nogal lacherig over en zei dat het gesprek verder nergens over ging en als snel weer stil was.

Nu keek ik vandaag op zijn facebook en zag een gesprek met zijn ex.(Ja het is niet oké om op iemand anders zijn facebook te kijken, maar soms doet hij zo raar erover dat je dan wantrouwig wordt. Slechte eigenschap van mij, maar als het goed is heb je niks te verbergen dus opzich…) De datum van dat gesprek met zijn ex was 23-11-2014. Dat was dus helemaal niet gisteren. Ook is hij het gesprek begonnen, omdat ze steeds zijn ‘mijn verhaal’ bekijkt op snap. Hij zei, dat zij het was begonnen. Dit gesprek ging weer verder dan alleen snapchat. Hoe het met haar ging, en hoe het met hem ging. Ja prima, niks mis mee. Ik vraag ook wel eens aan mensen hoe het gaat met ze als ik ze lang niet heb gezien, oke dat het dan je ex is.

Op een bepaald moment vroeg ze of ‘zijn vriendin’, ik dus, nog steeds zoveel op zijn mobiel keek. Dat werd wel beter zei hij. Nu snap ik ook waarom hij een tijd geleden zo geheimzinnig deed, denk ik. En waarom zou hij dat haar hebben verteld? Daarnaast was het ook steeds van weerszijde: ‘Oja, dat weet ik nog wel van vroeger’ en ‘Ja, je bent niks veranderd!’ Ook kwamen er aardig wat smileys in het gesprek voor en uiteindelijk een slaaplekkerx. En ook wat hij in het weekend deed, en wanneer hij mij dan zag. Ja op zondag, en dan keken we samen serie zei die. Verder niet heel enthousiast enzo.

Zij heeft ook een vriend kon ik uit het gesprek opmaken, dus dat is al een klein positief punt :blush:

Ik weet niet zo goed wat ik hierover moet denken. Waarschijnlijk denkt hij dat ik zijn whatsapp bekijkt en dat hij het daarom maar over facebook doet. Moet ik me hier zorgen over maken of gewoon lekker laten gaan?

Ik zou niks doen.

Ik snap dat je je vervelend voelt om dit te lezen, maar er zit niks achter volgens mij. Ja, het is niet zo netjes om de echte datum niet erbij te vermelden en wie het gesprek begon, maar ik denk dat als hij dat wel had gedaan je je onnodig zorgen had gemaakt… Ik zou het gewoon laten zitten als ik jou was, maar stel dit komt vaker voor in de toekomst, dan zou ik het wel bespreken met hem.

‘De datum van dat gesprek met zijn ex was 23-11-2014.’

Hoe kan dit?

Dat is inderdaad wel een beetje gek ja. Even kijken of ik die datum wel goed heb gezien! Weet zeker dat het wel 11-2014 was.

Het is 2-11-2014. Ik heb verkeerd gekeken!

Je had toch van te voren bedenken dat 23-11-14 niet kon? :stuck_out_tongue:

Maar ik snap dat het vervelend is, maar ik zou er verder niets mee doen. En ik zou echt stoppen met hem te controleren, dat kan nog eens mis gaan.

Nou, 2-11 of eergisteren, dat scheelt dus één dag… En tja, het is in jouw ogen misschien raar dat hij niet heeft gezegd dat hij het gesprek begon, maar als jij zo wantrouwig bent, is het misschien ook niet zo gek dat hij dingen verdraait voordat jij je nog meer zorgen gaat maken. Ik denk dat je dit gewoon voorbij moet laten gaan.

Het enige wat ik vreemd vind is dat zij weet dat jij zijn whatsapp kijkt, maar oke.

Ja, dat vond ik ook nogal vreemd. Jammer dat hij dat niet aan mij vertelde als dat hem dwarszat. Maar opzich, hij keek meer op mijn mobiel dan ik op doe van hem. Hij begon alte stressen als ik naar dat ding keek.

Is geen goed teken als je vriend begint te stressen als je naar zijn mobiel kijkt. In de meeste gevallen hebben ze dan wat te verbergen.

& waarom zou hij moeten stressen als je alleenmaar naar z’n mobiel keek?
Zulke dingen zeg je ook niet tegen je ex, daar heb je het gewoon niet over.

Ik zou eens met 'm gaan praten. Dat je vind dat hij af en toe een beetje raar doet en je het idee krijgt dat hij niet eerlijk tegen je is.

Ik vind het op zich niet zo gek dat je je misschien een beetje zorgen maakt, omdat je aangeeft dat hij begint te stressen als je op zijn telefoon wil kijken. Maar probeer je gewoon geen zorgen te maken, joh! Ik heb met een ex van mij ook nog steeds contact, we praten gewoon over random dingen, en als ik dan aan het daten ben of zo, vertel ik daar ook over als het ter sprake komt. Daar zit verder niks achter, we kunnen het gewoon nog steeds prima met elkaar vinden.

En ergens snap ik jouw vriend ook wel, dat hij gaat stressen. Ik weet niet wat het is, ik heb niks te verbergen op zich, maar ik vind het echt vreselijk als mensen in mijn spullen gaan neuzen. Ik schiet daar ook altijd van in de stress.
Of het nou spullen zijn op mijn kamer, bestanden op mijn laptop, dingen op mijn telefoon, of wat anders… Dat maakt niet uit. Ik vind het gewoon niet prettig dat mensen naar mijn privé dingen kijken, en leen daarom dus bijvoorbeeld ook haast nooit mijn laptop en zo uit.
Ik heb zelf ook geen behoefte om bij anderen door hun telefoon te gaan zitten zoeken. Dat vind ik privézaken, en als iemand die met me wil delen, laten ze het uit zichzelf wel zien of vertellen ze er wel over. Ik doe dat ook.

Ik wil niet goedpraten hoe je vriend zich gedraagt. Maar ik wil alleen aangeven dat, hoewel hij een beetje vreemd doet, dat niet meteen per definitie moet betekenen dat er ook echt wat aan de hand is, of hij wat probeert te verbergen voor je. Het kan natuurlijk, maar dat hoeft niet perse zo te zijn.

Als ik jou was, zou ik gewoon eens met hem gaan praten erover. Vraag of er iets is wat hem dwarszit, misschien is er een reden waarom hij zich anders gedraagt dan anders? En vraag of hij het liever niet heeft als je in zijn telefoon kijkt, en zeg erbij dat je hem vertrouwt als hij zegt dat hij niks te verbergen heeft. Ik vind dat je dan ook, als je dat wilt, best mag zeggen dat je niet wil dat hij dan wel op jouw telefoon kijkt. Wederzijds vertrouwen en zo :slightly_smiling_face:

Ik snap je helemaal! Ik vind het ook vervelend als mensen in mijn telefoon gaan neuzen, maar ik heb eigenlijk niks te verbergen. Ik keek meer op zijn telefoon omdat hij echt heel sneaky altijd wegdraaide en z’n telefoon verstopte, terwijl hij wel op mijn telefoon keek. Dat vond ik dus niet eerlijk. Of hij zei dan: Ja ik kijk even op facebook, oke? En dan ging hij mijn whatsapp lekker uitpluizen. Hier heb ik al een aantal keer wat van gezegd, en dat is stukken beter geworden nu gelukkig.

Maar toch, over die ex, hij praat nooit met haar en dan opeens een keertje wel weer en dat ze dan vraagt of ik nog steeds zo op z’n mobiel kijk, dan ga ik het raar vinden.