hij mag niet komen! HELLLP

haai allemaal!

Ik zit met een probleem. Ik heb het lieeeeeefste vriendje van de wereld en we zijn super gelukkig samen. Ik mag altijd bij hem thuis komen maar, nu komt het, hij niet bij mij. Dat ligt niet aan hem maar aan m’n broer.
Ik heb 2 broers, eentje is altijd al populair geweest met vriendinnen enzo maar mijn andere broer niet, die is altijd nogal gepest en heeft nooit een vriendin. Hij werd een keer heel boos toen mijn andere broer zijn vriendin mee naar huis nam en daarom hebben we toen afgesproken dat we geen lovers zullen meenemen naar huis als hij thuis was. Hij woont op kamers dus was meestal niet thuis. Maar nu is hij zn baan kwijt dus is hij altijd thuis totdat hij een baan heeft gevonden. Netnu ik een vriendje heb! Ik moet nu altijd naar hem toe komen en hij kan niet naar mij komen in verband met mn broer…:frowning_face: Hij wil wel graag bij me komen! Steeds moet ik dan een excuus verzinnen waarom het niet kan!
Wat moet ik nou doen? Hem vertellendat het niet kan komen als mn broer thuis is? Ik schaam me er wel voor dat hij niet bij me kan komen dan…
Hopelijk weten jullie raad!:wink:

x x x

Je kan beter de waarheid vertellen. Vind hij je leuk dan blijft hij heus wel bij je.

beter dan elke keer excuses en leugentjes. dan weet hij op den duur ook niet meer of hij jou hem kan vertrouwen…

Ik denk dat het het beste is als je gewoon eerlijk tegen je vriendje bent, hij zal het vast wel snappen. Succes ermee!

Dat dus!

Tuurlijk vertellen!

Ik vind je broer echt een whino. Ik zou me daar NIKS van aantrekken, pech voor hem dat hij zo’n loner is dan hoor. Ja, sorry.

je hebt misschien wel gelijk maar het zit wel ietsjes anders in elkaar, en we hebben het ook gewoon afgesproken dat we het niet zouden doen, dus ja:(

ik wil het ook wel tegen mn vriendje zeggen en ik weet ook wel dat hij bij me blijft, maar hoe moet ik het zeggen dan? :anguished:?

Dat vind ik nou echt een rare regeling. Dus omdat hij nevernooit een vriendin heeft moeten jij en je andere broer maar naar zijn pijpen dansen en nooit je vriend(in) mee nemen?
Ik zou mijn broertje uitlachen als hij zo iets aan mijn moeder vraagt

Jij hoeft je toch niet te schamen voor je broer.
Ik zou het gewoon eerlijk zeggen, want anders denkt hij ook, jaa ze blijft maar smoesjes verzinnen.

Jij hoeft je toch niet te schamen voor je broer.
Ik zou het gewoon eerlijk zeggen, want anders denkt hij ook, jaa ze blijft maar smoesjes verzinnen.

Tja ik zou gewoon eerlijk zeggen hoe het zit, hij begrijpt het vast wel.
wel een erg vervelende situatie!

Gewoon eerlijk zijn, wat is het probleem? Je gaat toch niet om zoiets doms tegen het liefste vriendje van de wereld liegen?

Je moet het hem inderdaad gewoon vertellen

Maar het is wel best raar ja,
gunnen ze jou geen leuke vriend omdat je broer geen vriendin kan krijgen?
Dat heeft toch niets met elkaar te maken

+1

het is goed om rekening te houden met je broer maar dit gaat echt te ver.
en ja je moet het hem gewoon vertellen.

ik ben het eens met hierboven

Praten met je broer en zeggen dat je genoeg hebt van die regel . Ook gewoon tegen je vriend vertellen wat er aan de hand is voor er misverstanden ontstaan.

dat dus.