hij mag niet blijven slapen

Hoi allemaal,

Ik heb nu bijna 5 maanden een vriend. Het gaat allemaal super goed. Maar van mijn ouders mag ik nog niet bij hem slapen, en hij ook niet bij mij. Wat ik het rare vind, is dat mijn vorige vriend al na 3 maanden mocht blijven slapen :flushed: . En telkens als ik het met mijn moeder er over wilt hebben reageert ze heel boos en zegt ze, dat ik niet zo sletterig moet doen. Wat natuurlijk helemaal nergens op slaat want dit is pas mijn tweede vriend. Ik vroeg een keer wanneer mag het dan wel? Toen zij ze ‘over een jaar zien we wel veder’. Hij blijft wel eens stiekem slapen, als me ouders een weekendje weg zijn. Maar zou natuurlijk beter zijn als het gewoon mag!

Iemand misschien beetje het zelfde mee gemaakt? Of heeft er iemand tips.

Bedankt alvast!

xxxxxx

Waarschijnlijk vinden zij het juist te snel gaan, gezien je vorige vriend en het feit dat ze zeggen dat je je niet zo sletterig moet gedragen.

Ik ben 19

Ik vind wel, het is hun huis, en zij mogen bepalen wat er in gebeurd, ook al ben je 19.

Ik snap het wel!
Ouders zijn erg zuinig op je. (Al denk je soms misschien van niet…)
En aangezien het met je eerste vriendje uit is hebben ze er misschien minder vertrouwen in? En ik snap jou ook! Ik heb dan nog wel nooit een vriendje gehad, maar ik snap best dat je graag samen wil zijn met je vriend, en dus ook samen slapen. Misschien gewoon geduld hebben, en probeer erover te praten met je moeder. Een keer als je samen met je vriend bent, of als je een keer samen gezellig met je moeder bent. En anders schrijf je een brief of mail naar d’r.

Ik vind dat je ouders mogen beslissen wat er in hun huis gebeurt, maar aangezien je volwassen bent, dat je wel gewoon bij hem mag gaan slapen als je dat wilt. Daar hebben ze op zich niets aan te zeggen. Natuurlijk weet ik dat het niet zo eenvoudig is, want als je dat zonder overleggen doet, krijg je waarschijnlijk ruzie. Ik zou als ik jou was wel uitleggen dat je respect voor hen hebt, maar dat je ondertussen volwassen bent en heel goed je eigen beslissingen kan maken.

Misschien ook al op voorhand zeggen dat je als volwassenen over iets wilt praten en dat je dus graag zou hebben dat niemand zich opjaagt en dat iedereen rustig blijft. Pas dan zou ik het onderwerp vermelden.

Is er misschien iets gebeurd ofzo in je vorige relatie (of in je huidige relatie) waardoor het niet mag? Als dat niet zo is vind ik het wel een beetje raar dat hij niet mag blijven slapen, gezien het feit dat je vorige vriend wel mocht blijven slapen. Maarja, zoals hier al wordt gezegd, je woont nog bij je ouders thuis, dus kun je er niet zoveel tegenin brengen als het niet mag…

Een goede vriendin van mij heeft al bijna 3 jaar een vriend, en hij mag niet bij haar slapen (ze is bijna 19) maar hij komt daar wel gewoon regelmatig thuis en ze mag wel bij hem slapen. Maar dat is haar cultuur, haar vader vindt het gewoon geen fijn plan dat zijn dochter en haar vriend in hun huis samen slapen (het liefst had hij nog dat ze niet samen sliepen, tot ze getrouwd waren. Maar hij had hier uiteindelijk wel begrip voor).
Een andere goede vriendin van mij heeft al 4 jaar een vriend en is bijna 21 en hij mag ook niet bij haar slapen, maar er mag niemand bij haar slapen. Haar moeder vindt het niet fijn als er andere mensen bij hun slapen.

Hoewel ik het niet helemaal snap, zijn dat wel gewoon de regels waar je je aan moet houden zolang je bij je ouders woont. Maar dat je niet bij hem mag slapen vind ik naar een relatie van 5 maanden en met een leeftijd van 19 jaar wel een beetje apart. Ik bedoel, je bent volwassen en naar mijn idee dus oud genoeg om zelf keuzes te maken.

Daar ben ik het mee eens. Je kunt hoogstens met ze onderhandelen, erover praten. Maar ik vind het nogal respectloos dat je stiekem je vriend bij je laat slapen als zij een weekendje weg zijn. Als ze daarachter komen kun je hun vertrouwen goed schaden en dan mag je mss wel helemaal niks meer.

+1

Ze kunnen zeggen dat ze niet willen dat hij bij jullie thuis slaapt, het is hun huis natuurlijk. Maar ik vind niet dat ze je kunnen verbieden om daar te slapen. Je bent volwassen dat kun je prima zelf bepalen.

Dit. Mijn ouders hadden er ook geen probleem mee als ik bij mijn (inmiddels ex-)vriend bleef slapen, maar hebben ook liever niet dat jongens hier de nacht doorbrengen.

Ik snap niet waarom dat het niet mag. Natuurlijk vind ik dat je best even mag wachten tot je dochter iets langer een relatie heeft, om er toch een beetje zeker van te zijn dat het serieus is, maar waarom mag het niet? Proberen ze te voorkomen dat je seks hebt ofzo? Want dat kan ook prima overdag gebeuren als zij bijvoorbeeld aan het werk zijn. Ik ben hier niet zo moeilijk in, ik heb liever dat mijn dochter seks met haar vriend zou hebben in het comfort van haar eigen bed dan dat ze het in de bosjes doen :’)

Ben ik de enige die het super raar vind dat haar moeder haar gelijk sletterig gaat noemen als ze het vraagt? Ik bedoel, dat is het eerste waar ik aan dacht :’)