Hij maakt me onzeker...

Hoi!

Ik heb een probleempje en weet niet echt wat ik ermee aan moet.
Ik ben 15, mijn vriend is 18. Laat ik erbij zeggen dat ik volwassen ben voor mijn leeftijd. Hij is helemaal gek op mij, en ik vind hem ook leuk.
Soms twijfel ik alleen of ik niet te jong ben, ik bedoel, mijn hele leven aan 1 jongen zitten dat gevoel beangstigd me nogal. Ik wil ook jong kunnen zijn zoals hij was op mijn leeftijd.
Daarbij maakt hij nog wel eens opmerkingen naar me toe die ik echt niet leuk vind…
Bijvoorbeeld: ik vind dat je minder make up op moet doen, waarom stijl je je haar altijd draag het eens krullend, ik vind die foto te bloot, waarom praat je met die jongen, en zo gaat het maar door.
Eigenlijk vraag ik me af of ik niet te jong voor hem ben. We hebben al seks gehad, alleen ik heb het idee dat ik steeds minder voor hem voel. Ik weet het eigenlijk niet meer… We hebben inmiddels 2 maanden.

Groetjes Rona

als jij niets/ minder voor hem voelt kunnen jullie misschien beter uit elkaar gaan, jullie zijn ook pas 2 maanden bij elkaar dus dan komt de break up minder hard aan dan bij een langere relatie.

Zoals ik kan lezen ben je er eigenlijk nog niet zo klaar voor, je wilt ook leven. Ik denk ook dat het een beter idee is om uit elkaar te gaan of om het ten minste te ‘proberen’. Als hij zulke opmerkingen maakt, lijkt het ook niet of hij echt van je houdt (naar mijn mening, probeer je niet te kwetsen). Ik denk ook dat hij erg jaloers is, daarom mag je niet met jongens praten, ‘te bloot’ op fotos, moet je minder make-up gaan dragen.
xx

Misschien moet je een x met hem praten waar je je onzeker enzo door gaat voelen
En dat hij 18 is is niet zo erg hoor :slightly_smiling_face: maar als je het zelf niet prettig vind ofzo en dat je steeds minder voor hem gaat voelen kun je t beter uitmaken

Bedankt voor jullie reacties, tsja ik vind het ook weer moeilijk om uit te maken snapje, mijn ouders vinden hem ook heel aardig en hij is ook lief voor me. Maar op sommige momenten erger ik me er echt aan… Als ik in de stad loop en er loopt een groepje jongens achter me aan wordt hij al boos, en dan ook nog beweren dat hij helemaal niet jaloers is…

Dan moet je echt een x als jullie ergens zitten met zn 2en erover gaan praten.Het is niet goed voor jullie relatie dat hij zo jaloers is, vraag waarom en zeg dat je wel doorhebt dat hij heel jaloers is, en vraag wat jij er aan kan ´verbeteren´ zo heeft hij het gevoel dat hij ook nog inspraak heeft. Want om zo door te gaan heeft ook geen zin, je wilt het al miss uitmaken.

ik vind dat je minder make up op moet doen, waarom stijl je je haar altijd draag het eens krullend, ik vind die foto te bloot

Dit is denk ik meer lief bedoelt en aardig. Hij vindt je ook mooi met minder make up en vindt je krullen mooi en wilt waarschijnlijk niet dat je als een of ander goedkoop meisje op de foto staat. Ik denk dat het dan meer aan de manier waarop hij zegt is. Daarnaast zeg je dat je jezelf volwassen vindt voor je leeftijd, maar daarna weer te jong. Wat is het nou? En je moet niet aan het idee denken dat je je hele leven aan hem vastzit, als het nu leuk is dan is het toch leuk? Behalve als hij al echt toekomstplannen heeft en dat dus botst met de jouwe. Je hebt ook nog niet heel lang met hem… Misschien zijn jullie ook te snel gegaan, aangezien je ook al seks met hem hebt gehad. Ga eerst maar in gesprek met hem over de opmerkingen die jou onzeker maken, wie weet is dat vooral het probleem en ben je daarna weer helemaal verliefd.

Qua leeftijdsverschil zie ik geen probleem. Ook als je er niet volwassen uit ziet voor je leeftijd hoort dat er niet toe te doen! :slightly_smiling_face: Als je uiterlijk bedoelde in elk geval! Je bent inderdaad nog jong, maar als deze jongen je gelukkig maakt! Al zeg je ook dat hij je onzeker maakt. Zou daar echt met hem over gaan praten! Jaloers of niet. Het is niet de bedoeling dat hij je een rot gevoel geeft!