Hij maakt geen oogcontact

Hallo iedereen,

Ik vind sinds een tijdje iemand leuk, maar ik zit ergens mee en ik ben benieuwd of er nog meer mensen zijn die ditzelfde hebben.

De jongen die ik leuk vind heeft mij laatst gevraagd om af te spreken (we hebben al eerder dates gehad). Nou is mij opgevallen dat hij totaal geen oogcontact maakt als hij praat. Ik weet dat dit niet aan mij ligt, omdat hij dat ook bij anderen heeft. Echter kun je uit oogcontact ontzettend veel afleiden (of hij je leuk vindt en dergelijke), maar dat kan nu dus niet. Er waren wel momenten waarop hij mij wel gewoon aankeek en dat voelde ook stukken beter. Ik weet niet precies wat mijn vraag is, maar ik ben benieuwd of er mensen zijn die dit ook hebben en hoe ik ervoor kan zorgen dat hij wel gewoon oogcontact maakt, want dat praat een stuk makkelijker en dan wordt alles ook stukken duidelijker voor mij.

het is gewoon verlegenheid…

Misschien is hij gewoon verlegen?

Nee, want hij praat wel ontzettend veel en blijft ook continu doorpraten. Wel onzekerheid. Het is wat lastig om uit te leggen, maar in die tijd dat ik met hem was heeft hij mij denk ik maximaal 10 keer kort aangekeken

Ik ken ook veel mensen die verlegen zijn en daardoor weinig oogcontact maken, maar dit is echt geen verlegenheid. Hij knuffelt mij wel telkens en daar heeft hij naar mijn idee ook weinig moeite mee

Het kan ook zijn dat hij zich ongemakkelijk voelt bij het maken van oogcontact. Ik ken zelf ook een jongen die je nooit recht aankijkt als hij tegen je praat, en hij is ook niet verlegen. Sommige mensen vinden het gewoon helemaal niet fijn. Ik zou zeggen: probeer hem zo veel mogelijk op zijn gemak te stellen, ik denk dat hij uiteindelijk, wanneer jullie al vaker hebben gedate, meer oogcontact gaat maken. Als hij je beter kent.

Klinkt als mijn broer(tje). :'D Die kijkt je ook vaak nooit aan als hij praat. Maar hij heeft ook een vorm van autisme (Asperger) en hij is ook nogal verlegen. Maar sommige mensen kijken je gewoon weinig aan. Misschien dat het verandert als hij je wat beter kent, en anders moet je er gewoon aan wennen.

Nou je het zegt, volgens mij kijkt mijn vriend mij ook heel weinig aan… kan irritant zijn ja.

Ik heb dat zelf ook. Als ik iemand nog niet zo goed ken, of gewoon verlegen ben, dan maak ik ook niet echt veel oogcontact. Gewoon omdat ik verlegen of onzeker ben, of omdat ik me ongemakkelijk voel. Komt vanzelf wel?

Ja, dat heeft een jongen uit mn klas ook, die kijkt je nooit aan als die wat verteld, zwaar irritant.

Ik denk niet dat hij geen interesse heeft, dat is het probleem niet, maar het is gewoon lastiger om in te schatten wat ik wel en niet kan doen als het ware. Niet dat het echt een groot probleem is, maar ik heb het gevoel dat ik hem op z’n gemak moet stellen en dat ik daar nu in faal als het ware, haha.

Ik kan ook mensen moeilijk aankijken xd
Ben niet verlegen of zo hoor (:
Ik dwing me soms om diegene dan gewoon aan te kijken, al is het gewoon bij meisjes.
Maar ik denk dat het gewoon aangeleerd is of zo, want ik voel me gewoon niet zo prettig als ik mensen lang aankijk, ookal zijn we aan het praten.
Dus als je nog andere vragen hebt, stel het me dan gerust, want ik herken mezelf hier best wel in (:

Ik had eerst ook dat ik mensen nooit aan durfde te kijken, dat is gewoon verlegenheid. Inmiddels ben ik daar overheen, maar dat heeft wel een tijdje geduurd. Je faalt zeker niet, want ik voelde me zelfs niet op mijn gemak om mijn broer of zus aan te kijken… :’)