Hij liegt

hoiii chickies

Ik heb hier maar even een nieuwe account voor gemaakt.
Ik heb een probleem: mijn vriend liegt.
Hij liegt vaak over hele kleine dingetjes, dingen met andere meisjes, die mij op zich niets zouden kunnen schelen, maar hij liegt er dus over.

Bijvoorbeeld gisteravond: ik vroeg of hij langs wilde komen, maar hij zei ik verwacht een telefoontje. Dus toen zei ik dat hij zijn mobiel toch mee kon nemen, waarop hij antwoordde dat het privé en dringend was. Toen begon ik me af te vragen of er iets mis was, dus ik vroeg: van wie verwacht je een telefoontje? Toen zei hij ‘een vriendin’… terwijl het een vriendin van hem bleek te zijn die ik ook kende en hij dus ook gewoon haar naam kon zeggen.
Maar goed, ik vroeg: wat is er zo dringend met haar? En hij zei: ‘ik weet het niet, ze smste of ik de telefoon op kon nemen tussen 9 uur en half 10 en dat het heel dringend was’. Hij deed er ook een beetje gekscherend over, zo van: raar meisje, waarom belt ze mij daarover? ik ken haar helemaal niet zo goed.

Nou goed, ik vond het al een beetje raar en ik moet bekennen dat ik toen zijn inbox heb gescand (ik weet het, heel slecht, voel me er ook best schuldig over).
Maar daar stond een sms van haar in: Zorg ff dat jij rond half 10 de telefoon kan opnemen, nu ben ik benieuwd waarom jij mij hebt gebeld xx

Zijn hele verhaal klopt dus niet en ik denk dat hij liegt omdat hij denkt dat ik jaloers zal worden. Ook omdat hij er grappig over doet, hij doet altijd alsof hij haar maar een beetje raar vindt en het contact altijd van haar kant komt, terwijl hij haar blijkbaar wel belt.
Ik vind het erg vervelend dat hij het gevoel heeft dat hij móét liegen, omdat ik anders boos zal worden (wat trouwens helemaal niet zo is).

Zulk soort dingen zijn dus al vaker voorgekomen. Elke keer word ik boos dat hij tegen me liegt en elke keer belooft hij het niet meer te doen. Nu ik dit typ tril ik weer van woede.
Ik vertrouw hem en ik weet dat hij niets met andere meisjes doet (qua zoenen e.d.), maar als hij zo blijft liegen, maakt hij het wel erg moeilijk voor me…

Wat zouden jullie doen?

Confronteer hem ermee, zoals met wat er deze keer is gebeurd.

Praat er met hem over.
Of laat hem dit lezen

Dit is al talloze keren gebeurd, maar hem ermee confronteren helpt blijkbaar niet. Ik ben elke keer echt boos geworden, en elke keer dat het weer opnieuw gebeurde een beetje bozer. Maar nu ben ik eigenlijk gewoon radeloos, ik weet niet hoe ik dit op moet lossen.

Maar hem dit laten lezen is wel een goed idee

Inderdaad, laat hem dit gewoon lezen.
Dan weet hij precies hoe jij erover denkt en kunnen jullie er eens goed over praten als hij jou compleet snapt.
Laat het me weten hoe het is afgelopen

Het probleem is wel dat hij echt laaiend wordt als hij weet dat ik zijn inbox heb bekeken
vinden jullie het gerechtvaardigd dat ik dat heb gedaan?

Of het goed is dat je dat gedaan hebt is niet aan ons om te bepalen maar ik vind wel dat als je wil dat hij eerlijk is jij dat ook moet zijn

Daar heb je gelijk in en dat ga ik dan ook doen

ik laat dit wel openstaan: ik hoop dat je het leest.

Zal ik doen.
Goedzo meid, het komt wel goed<3

Kennelijk zijn er wel al genoeg dingen gebeurd waardoor jij sterk de drang voelt om hem op die manier te controleren.

Een relatie is gebaseerd op wederzijds vertrouwen en eerlijkheid.
Dat is de basissteen, en daarmee staat of valt een relatie.

En ik krijg een hele nare bijsmaak in mijn mond, als ik je topicpost lees.
Het komt op mij echt over, alsof je vriend geen open kaart durft te spelen, juist omdat hij bang is dat de waarheid boven water komt…

Vraag hem waarom hij liegt, en zeg dat je het helemaal niet erg vindt dat hij met andere meisjes belt/smst, maar dat je niet wil dat hij daarover liegt, omdat je daar wel boos om wordt.

Je moet elkaar vertrouwen, maar na al zijn leugens kan je hem toch niet meer vertrouwen?
Ik vind het niet zo erg wat je hebt gedaan in zijn inbox, want ja hoeveel keer heeft hij nou jou tegen jou gelogen?
Veel te veel! Dus het is normaal dat je even zijn inbox wilt controleren.
Zeg hem misschien dat dit zijn laatste kans is en als hij nog is liegt dat het over is. Daardoor gaat hij schrik krijgen.
Succes meisje!<3

Ik vertrouw dit eerlijk gezegd ook niet zo goed… Een logische verklaring zou voor mij zijn dat hij dat ander meisje leuk vindt…

Ik moet eerst even zeggen dat ik alleen je verhaal heb gelezen, en niet de reacties daarboven.

Je zou hem kunnen vertellen dat je niet jaloers bent aangelegd, als dat tenminste waar is. En dat je het niet erg vind als hij vriendinnen heeft maar dat hij wel eerlijk tegenover je moet zijn, omdat hij het anders alleen maar moeilijk voor zichzelf maakt. Zeg dat je elkaar moet vertrouwen, maar dat je dat dus nu niet kan… En dat hij niet bang moet zijn dat je jaloers word?

Ik kan me voorstellen dat hij het niet leuk zou vinden als hij erachter komt dat je in zijn inbox hebt gekeken. Hij wil wel een beetje privacy natuurlijk. Ergens moet een grens zijn, maar ja die moet je van elkaar wel weten. Misschien moeten jullie op dat gebied gewoon grenzen gaan trekken, voor elkaar? Ik snap heel goed dat je het gedaan hebt, ik zou hetzelfde hebben gedaan. Hij heeft het jou tenslotte niet vertelt.

uhm ik ben misschien nu wel heel optimistisch maar het kan ook zijn dat zij samen een verrasing voor je hebben ^^

of wat alleandere zeggen tuurlijk als het vaker voor komt ^^

hahaha sorry ik moest hier zo hard om lachen.