Hij let heel erg op zijn geld

Hoi meiden,

ik heb nu iets meer dan 2 maanden met mijn vriend. (We zijn allebei 18) Het enige probleem is dat hij mij eigenlijk nooit ergens op trakeert. Nu is dat op zich niet erg, het is niet zo dat ik alles alleen maar van hem wil krijgen enzo hoor. Maar af en toe zou ik het wel fijn vinden. Zeker als ik van andere vriendinnen hoor die een vriendje hebben die hen wel altijd op leuke dingen trakteren. Hoeft niet iets groots te zijn hoor, al is het maar een keertje op wat drinken ofzo, het hoeft van mij echt niet zoveel.
Maar hij doet dit dus nooit, hij heeft op onze dates ook nooit aangeboden om wat te betalen enzo.

Ik ben de enige met een rijbewijs, en elke week als we bij mij afspreken thuis, moet ik hem komen halen met de auto. Is een kwartiertje rijden, maar moet hem zowel halen als brengen dus dit is voor mij nou ook niet echt gratis. Als we ergens wat verder weg gaan, betaalt hij wel voor benzinekosten enzo.

We zijn pas 2 dagen weggeweest, en we hadden het eigenlijk een beetje zo gedaan dat de een de ene keer het eten betaalt en de ander de andere keer. Omdat we wel redelijk eerlijk om de beurt betaalde, dacht ik dat het zo wel prima was en we toch wel bijna evenveel betaald hadden. En ik dacht dus van ja, zoveel maakt het toch niet uit?

Hij appte daarna wel gelijk hoeveel hij kwijt was en vroeg hoeveel ik kwijt was zodat we de kosten konden verrekenen etc. Dus ik gaf aan hoeveel ik kwijt was (heb netjes gezegd waar welk bedrag vandaan kwam), geloofde hij dus eerst niet dat het ene restaurant zo duur was, dus heb hem toen maar een foto van de bon gestuurd zodat hij het wel geloofde.
Kreeg daarna ook zo’n appje met: ja dan sta je nog … euro in het rood. Ik vind het zelf wel een beetje raar dat hij dit zegt, en vooral de manier waarop hij dit zegt en waarop hij gewoon echt elke euro terug wil hebben.

Hebben jullie hier misschien ervaring mee? En tips eventueel? Ik vind dit namelijk best wel lastig.

Ik vind dit heel raar en zou er eigenlijk verder niet op in gaan. Wat een zeikerd, zeg. Ik zou vanaf nu ook gewoon maandelijks een rekening van je benzinekosten als je hem rijdt opsturen, als hij zo graag op de kosten wil letten. Ik vind het doodnormaal dat als iemand voor jou rijdt, die persoon alles betaalt, zelfs. Hij kan toch net zo goed met het OV of met de fiets of whatever? Dat zou hij ook zelf betalen.

Mijn eerste gedachte is eerlijk gezegd, jullie zijn pas 2 maanden samen… Ik denk dat je teveel verwachtingen hebt van hem. Is er geen optie dat jullie met de bus gaan? of fiets? Dat halen en brengen lijkt me inderdaad niet erg handig en hoeft ook niet. Een keertje oké maar elke keer hoeft echt niet.
En weet jij wat voor financiën hij heeft? Studeren jullie nog? Krijgen jullie stufie? Baantje? Het kan zijn dat hij veel geld aan zijn studie kwijt is en dan niet rond kan komen met alleen zijn baantje. Dan snap ik wel dat hij erg op zijn geld let. En waarom moet hij nu al zo vaak trakteren? Jullie kunnen toch ook gezellig thuis dingen doen?

Ik denk eerlijk gezegd dat je wat te hoge verwachtingen hebt, een vriendje hebben hoef je niet te vergelijken met je vriendinnen.

Ik ben het niet zo eens met het bericht hierboven. Na een uitje berekenen wie wat kwijt was klinkt juist meer als iets wat je met vrienden zou doen dan met je vriend/vriendin.
Anoniemx, ik ben het met je eens dat het prima zou moeten zijn om die dagen om de beurt te betalen en dat het niet op elke euro aan zou moeten komen. Ook al hebben jullie nog maar zo kort een relatie, vind ik het wel klinken alsof hij een behoorlijke vrek is haha. Als jullie op een date gaan (uiteten, drankje, wat dan ook) splitsen jullie dan altijd de rekening of trakteer jij hem wel af en toe? In dat laatste geval lijkt het mij niet zo eerlijk als hij jou dan nooit trakteert. Op zich vind ik het niet raar om gewoon de rekening te delen, zeker als je pas zo kort een relatie hebt. Mijn vriend en ik deden dat in het begin ook altijd (zeker toen we nog arme studenten waren haha).

Omdraaien en wegwezen.

sorry x.

Ik vind het niet gek dat je de kosten nog deelt, als je nog maar twee maanden samen bent. Mijn vriend en ik hebben ook gewacht tot het wat serieuzer werd, voordat we elkaar echt op etentjes gingen trakteren. Ik vind het wel gek dat het tot op de laatste cent nagerekend moet worden; als hij de ene keer betaald en jij de andere keer, zou ik er niet meer zo moeilijk over doen.

Dat halen en brengen vind ik onnodig en dat weekendje vind ik ook raar. Ik heb ongeveer 8 maanden een relatie en wij zijn ook een weekend weg geweest. hij heeft het hotel betaald en ik de benzine, eten en uitjes. Zo was het wel eerlijk verdeeld, ik zou nooit geld aan hem vragen. Maar dat hij niet trakteert dat vind ik ook niet echt nodig ofzo.

Ik snap dat jullie alles een beetje eerlijk willen verdelen, maar dat hij elke cent terug wilt is echt te gek! Ik zou het er met hem over hebben en hem duidelijk maken dat jij hem ook kosteloos ophaalt en terugbrengt, en dat als hij alles zo eerlijk wilt rekenen, hij dit er ook maar bijtelt. Voor de rest vind ik delen in plaats van trakteren heel normaal na die periode.

Ik vind alles tot in de centen precies verdelen niet eens een struikelpunt, maar dan moet ie wel jouw ritjes er ook bij tellen zeg.

Serieus? What the fuck. Sorry

Dit inderdaad. Vind het wel een beeetje extreem om tot op de cent alles na te tellen, maar opzich is dat wel eerlijk. Maar dan mag hij inderdaad ook voor die benzine betalen, want dat is dan wel 30 kilometer ofzo wat je rijdt op zo’n avondje? Tikt ook best aan

Goed over praten waarom die zo erg bezig is met zn centen en of hij wil dat jullie alles van tevoren helemaal berekenen en kijken of je dat oke vind , Ik heb in een gezin gewoond waar niet altijd geld was en dat heeft me best zuinig gemaakt en zou het fijn vinden als iemand me aanspreekt erover als ze vinden dat ik doorsla misschien heeft hij altijd alleen met mensen gezeten die zo doen dus denkt dat dat normaal is .

In geldproblemen zitten is 1 ding, maar tot op de centen alles willen tellen is iets heel anders.

Hoe dan ook zou ik niet echt verder willen gaan met zo een jongen om heel eerlijk te zijn met je…

Dit heeft ook gedeeltelijk met zijn opvoeding te maken denk ik, ik zou je hier niet al te druk om maken al is het wel super vervelend dat kan ik me voorstellen. Wat je kan zeggen is als je in vervolg een weekendje weggaat is dat je allebei 100 euro contant opneemt bij wijze van spreken en daarvan alles betaald.

Ik zou je er niet al te druk om maken verder jullie zijn pas 2 maanden samen. Als je nou getrouwd was was het een ander verhaal ahaha

Wat een reacties weer. Ik ben ook niet iemand die op de euro’s let en het wel prima vind als het ongeveer gelijk oploopt. Maar heb je wel al gevraagd wat zijn verhaal hierachter is? Lekker makkelijk om te oordelen maar misschien heeft hij wel geldprobleem oid.