Hoi meiden,
ik heb nu iets meer dan 2 maanden met mijn vriend. (We zijn allebei 18) Het enige probleem is dat hij mij eigenlijk nooit ergens op trakeert. Nu is dat op zich niet erg, het is niet zo dat ik alles alleen maar van hem wil krijgen enzo hoor. Maar af en toe zou ik het wel fijn vinden. Zeker als ik van andere vriendinnen hoor die een vriendje hebben die hen wel altijd op leuke dingen trakteren. Hoeft niet iets groots te zijn hoor, al is het maar een keertje op wat drinken ofzo, het hoeft van mij echt niet zoveel.
Maar hij doet dit dus nooit, hij heeft op onze dates ook nooit aangeboden om wat te betalen enzo.
Ik ben de enige met een rijbewijs, en elke week als we bij mij afspreken thuis, moet ik hem komen halen met de auto. Is een kwartiertje rijden, maar moet hem zowel halen als brengen dus dit is voor mij nou ook niet echt gratis. Als we ergens wat verder weg gaan, betaalt hij wel voor benzinekosten enzo.
We zijn pas 2 dagen weggeweest, en we hadden het eigenlijk een beetje zo gedaan dat de een de ene keer het eten betaalt en de ander de andere keer. Omdat we wel redelijk eerlijk om de beurt betaalde, dacht ik dat het zo wel prima was en we toch wel bijna evenveel betaald hadden. En ik dacht dus van ja, zoveel maakt het toch niet uit?
Hij appte daarna wel gelijk hoeveel hij kwijt was en vroeg hoeveel ik kwijt was zodat we de kosten konden verrekenen etc. Dus ik gaf aan hoeveel ik kwijt was (heb netjes gezegd waar welk bedrag vandaan kwam), geloofde hij dus eerst niet dat het ene restaurant zo duur was, dus heb hem toen maar een foto van de bon gestuurd zodat hij het wel geloofde.
Kreeg daarna ook zo’n appje met: ja dan sta je nog … euro in het rood. Ik vind het zelf wel een beetje raar dat hij dit zegt, en vooral de manier waarop hij dit zegt en waarop hij gewoon echt elke euro terug wil hebben.
Hebben jullie hier misschien ervaring mee? En tips eventueel? Ik vind dit namelijk best wel lastig.