Hij komt altijd te laat

Ik heb sinds ongeveer 2.5 maand een vriendje, probleem is echter dat hij constant te laat komt.

2 weken geleden zou ik voor het eerst mee eten bij zn ouders op de verjaardag van zn broertje, we zouden er om 5 uur zijn. Uiteindelijk waren we er om kwart over 6.

Vrijdag zouden we hier naar het vuurwerk kijken en hadden we om 8 uur afgesproken. Om kwart over 7 stuurde hij een smsje dat hij er om half 9 zou zijn, vervolgens een smsje dat hij er om 9 uur zou zijn. Hij was er om half 10.
Hij vond zelf dat hij niet te laat was, omdat hij het vuurwerk niet heeft gemist (dat begon om 10 uur) De reden dat hij te laat was? Hij zat met zn vrienden op het terras bier te drinken.

Gister zou ik 's avonds bij hem langs gaan, belt ie rond 8 uur of ik het goed vind als hij naar een of ander feest gaat. Eerst was er namelijk geen plek meer in de auto, maar nu ineens wel, dus kon hij mee. En of ik dan zin had om vandaag wat te doen. Kreeg midden in de nacht nog een smsje dat hij het geweldig naar zn zin had.

Heb m nu om 2 uur 's middags een smsje gestuurd dat ik liever leer dan dat ik wat met hem afspreek. Stuurt hij terug ‘oke. kan ik dan zo nog wel langskomen? kus’ Ik heb er nog niet op gereageerd.

Anyway, ik heb er schoon genoeg van dat hij mij telkens zo laat zitten. Ik wil hem eigenlijk een soort ultimatum stellen, of je komt optijd, of ik ben weg. Maar zit te twijfelen of dat niet net wat té is.

Wat denken jullie en wat zouden jullie in mijn situatie doen?

Ik kan me daar altijd zo aan ergeren. Als het nou een kwartiertje is, maar hij komt ruim een uur te laat. Ik zou wel is even met hem gaan praten.

Praat met hem , want zoals ik het nu lees vind die bier drinken met vrienden belangrijker ? Tenzij je heel vaak met hem bent , dan snap ik nog wel dat ie er tussen uit wil…
Maar praten lost denk ik het meest op ,

euw… dat is wel echt heel vervelend. Het lijkt alsof hij liever iets met zn vrienden doet, ipv bij jouw zijn. Ik zou hem er in ieder geval er wel mee confronteren.

Hij komt niet altijd een uur te laat, soms ook een kwartier of wat, maar gewoon altijd, echt áltijd. Behalve de eerste 2x ofzo dat we wat afspraken.
Hij weet al dat ik het niet leuk vind.
Hij had over die vrijdag ook gezegd dat hij echt optijd zou komen.

Vertel hem hoe jij erover denkt en kijk wat zijn reactie is. Leg uit hoe jij je voelt als hij aangeeft dat hij liever bij zijn vrienden zit of anderhalf uur te laat komt. Hopelijk helpt het.

Verschilt een beetje per week hoeveel ik m zie, maar lang niet elke dag, meestal iets van 2x per week.

Wat ook nog van mijn kant onhandig is trouwens, ik kan niet boos worden, wordt altijd eerder teleurgesteld of verdrietig, dat probleem heb ik nu ook. Ik kan mensen ook slecht met zichzelf confronteren.
Maar ik heb toch echt duidelijk aangegeven dat ik wil dat hij optijd komt.

wow dat is wel echt storend. Mijn vriendje is regelmatig een minuut of 10 te laat, maar dat komt omdat hij vaak nog voor de spiegel staan (nu klinkt hij wel heel ijdel) of omdat het regent en hij even wacht met komen of hij is chocola voor me aan het halen ofzo. Dat vind ik niet zo’n probleem ik nodig hem gewoon een kwartier eerder uit dan dat ik wil dat hij er isXD.

In jou geval is het anders want hij besluit zo dat hij meer zin heeft met zijn vrienden te zijn dan met jou terwijl jullie al hadden afgesproken. Ik zou eens flink boos op hem worden en zeggen dat je een vriendje wilt die zich houd aan wat jullie met elkaar afspreken

Hij laat tenminste wel wat van zich horen dat hij later is.
Maar goed, als je een tijd afspreekt hoort hij er wel op dat tijdstip te zijn.

Wat is dat een rot eigenschap zeg, ik heb daar zo’n hekel aan.
Anyway, gewoon mee confronteren idd.

Die van mij hoeft amper tijd aan zn uiterlijk te besteden, hij hoeft niet eens zn haar te doen (2 weken geleden gemillimeterd)
Maar met regen ofzo begrijp ik nog wel, maar die van mij ligt gewoon liever in zn bed. (dat was de reden toen we bij zn ouders gingen eten ‘ik kon niet uit mn bed komen’)

Ja maar da’s dus het probleem, ik kan niet boos worden.

Ook niet altijd, zegt ie van ‘ik bel wel als ik in de trein zit’ en dan belt hij niet, na een tijd ga ik me dan toch afvragen waar hij zit en dan blijkt het dat hij nog niet eens weg is. (het is 7 min met de trein van zijn woonplaats naar die van mij)

maar vinden jullie dat ik m dat ultimatum kan stellen of niet?

Je moet het toch echt zeggen.
Op een gegeven moment zul je ontploffen denk ik, en dan wordt het erger dan het werkelijk is. Dus gewoon zeggen ;]

Eerst eens met 'm gaan praten en daarna kijken hoe erg de situatie is, lijkt me.

Denk dat ik dan vanavond maar beter wel wat met m af kan spreken…

Mijn ex is in de 9 maanden dat ik met hem had 1 of 2x op tijd gekomen, maar na een tijdje als ik wou dat ie om 2 uur kwam zei ik dan gewoon 1 uur dat ie moest komen, dan was ie er tenminste tegen 2en;p
Maarja dat is natuurlijk niet een perfecte oplossing, ik zou gewoon ff met hem erover praten dat je het echt niet leuk vind zo.

Ja maar hij weet al dat ik het niet leuk vindt, hij zei ook dat hij er afgelopen vrijdag optijd zou zijn (1.5 uur te laat) maar ik weet niet hoe ik het m aan zn verstand moet peuteren dat het gewoon te ver gaat.

Tja dat is lastig inderdaad… maar ik zou als ik jou was er toch nog een x even een goed gesprek over voeren en als dat nog niet helpt wel een ultimatum stellen, dan heb je hem ook gewoon genoeg kansen gegeven.