hij is wel verliefd, maar ik niet

hey,
ik heb vorige week een keer afgesproken met een jongen van mijn school. Gewoon wat gepraat en we kwamen erachter dat we veel gemeen hadden. Uiteindelijk hebben we ook gezoend, maar ik had niet het ‘wouw’ gevoel. Hij wel, en hij vroeg of ik de volgende dag weer kwam. Dus dat heb ik gedaan en weer gezoend. Op msn vertelde hij me dat hij helemaal gek op me was enal, dus die avond weer afgesproken en weer gezoend. Ik heb hem héél erg het gevoel gegeven dat ik verliefd op hem ben (dus lees, kusjes terug sturen, hartjes terugsturen enal) maar ik denk dat ik het niet ben… Maar ik wil hem echt niet kwetsen. iemand een idee wat ik moet doen?
liever geen negatieve reacties :#

gewoon eerlijk zijn, zeggen dat je niet verliefd op hem bent, maar wel vrienden wil zijn. Niet erg slim om kusjes en hartjes terug te sturen, dat geeft een verkeerde indruk.

sja dat is rot, heb je echt het dit-wordt-niets-meer-dan-gewoon-vrienden-gevoel, of zou het nog kunnen dat je hem na een tijdje ook leuker dan leuk gaat vinden?
is het het eerste dan zul je hem dit moeten vertellen, en bij dat andere zou ik ook gewoon eerlijk tegen hem wezen dat je op dit moment de vlinders nog niet voelt enzo
echt een rot situatie, weet hoe het is

Ik heb dat ook eens gehad. Heb toen eigenlijk de ‘chance’ gehad dat ik erachter kwam dat hij nog steeds niet over zijn vorige liefde was en ik heb het dus maar in het licht van die omstandigheden uitgemaakt.

Heel vals, ik weet het. Maar ik heb er enorm uit geleerd. Ik vond de aandacht wel leuk en dacht daarom dat ik verliefd was terwijl het niet zo was. Uiteindelijk is hij nu wel samen met zijn vorige liefde, dus het was maar goed dat het zo gegaan is :slightly_smiling_face:

Ik vind het wel raar dat je wel twee keer met hem gezoend hebt, maar hem niet leuk vind. (Ja, een keer kan gebeuren, maar twee keer :’) ).
Anyway:
Kwetsen doe je hem sowieso. Klinkt lullig, maar hij zal het hoe dan ook niet leuk vinden. Ik zou hem gewoon duidelijk zeggen dat je hem een aardige jongen vind en dat jullie veel dingen gemeen hebben, maar dat je hem gewoon niet zo ziet. Gewoon een beetje subtiel brengen :’)

Ten eerste is het best lullig om hem altijd te zoenen terwijl je niets voelt.
Ten tweede,
ben je zeker dat je niets voelt? Misschien gaat het gewoon te snel voor je en zijn die gevoelens er nog niet.

Ik zou het hem gewoon zeggen dat je geen gevoelens hebt anders ga je hem kwetsen. Maar misschien verdient hij wel een kans omdat jullie veel gemeen hebben?

^ ja ik denk dat hij wel een kans verdient, en het is echt een hele lieve jongen… Maar ik twijfel gewoon heel erg, omdat ik nog niet het ‘wouw’-gevoel heb.

Gewoon eerlijk zijn, denk ik. Jij hebt dat ‘wauw’ gevoel niet, geef je zelf al aan. Eerlijkheid is het beste.

Je kan hem ook zeggen dat je het liever wat rustig aan wilt doen, omdat je nog niet verliefd bent…