Hij is weggelopen van huis,.

Hey meiden,

Weet niet of ik bij het goeie onderwerp zit, verplaats topic anders maar naar het goeie onderwerp.
Ik zit met een probleem, een goeie vriend van me (stiekeme crush) had nogal gezeik met zijn ouders.
Hij was met Qday niet thuisgekomen, en hij heeft nogal strenge ouders.
Toen hij dus de volgende dag thuiskwam, kreeg hij flink op zijn kop van zijn ouders.
Hij mocht niet meer op computer, zijn telefoon werd afgepakt en zou 4dagen opgesloten worden op zijn kamer (zonder computer, tv enz.)
Dit piktte hij dus niet, en hij had wel eens vaker problemen met zijn ouders.
Zijn (toennog) vriendin, wist hiervan en heeft hem daarin volledig laten stikken, en heeft het met hem uitgemaakt.
Dat was echt het láátste wat hij kon hebben, dus nu is hij van huis weggelopen zonder telefoon enz. hij heeft alleen een klein beetje geld mee.
Nu is hij zaterdag vertrokken, en met de trein weggegaan.
Hij woon(de) in Barneveld, en is langs Almere& Lelystad gegaan.
Waar hij nu is, wil hij niet zeggen, maar hij is bij mensen die hij al kende vanaf zijn geboorte, in de buurt van zijn geboorteplaats (ik weet niet wat zijn geboorteplaats is)
Hij is niet vanplan om terug te komen, om nog meer gezeik met zijn ouders en ex te voorkomen.
En als hij eenmaal een plan heeft, dan voert hij dat uit, tot het voltooid is.

Sorry voor mijn lange verhaal, hoop dat jullie de tijd willen nemen om het te lezen.
Nu mijn vraag:

• Hoe laat ik hem terugkomen?
    Ik mis hem supererg, hij komt ook nietmeer op school,.!

woow das echt kut O_o

up!

Hij kan bij die ‘bekende’ wel op de computer dus heb hem wel even gesproken op msn, maar iedereen vraagt ‘ineens’ naar hem, dus hij wil liever met helemaal niemand praten.
Nu zaten ik& een vriendin dus te denken aan een handtekeningactie en alle handtekeningen dan te scannen en naar hem toe te sturen.
Maar hij is ook zo eigenwijs als Scrat van IceAge die zijn eikel persé moet hebben, dus dat zal wel geen nut hebben.

Hoe oud is hij?
Hij komt wel terug. Hij kan het niet maken op de kosten van anderen te leven.

:’)

Hij is 15, maar komt zo aan een baantje.
Is wel zo slim geweest zijn id-kaart en bankpasjes mee te nemen.
Voor de rest heeft hij alleen een koffer bomvol kleren& van de rest weet ik niks.

Trust me.
Hij komt wel terug.
Eerst dacht ik dat hij al volwassen was en dat hij het misschien nog meende. Maar als hij vijftien is.
Ik geef hem 1 week (:

ga naar zn ouders en vraag wie bekenden zijn die hem al vanaf zijn geboorte kennen? + Woonplaats natuurlijk…
Hopelijk kan je met die informatie op internet hun adres opzoeken en langs gaan, ik denk dat dat sowieso wel indruk op hem zal maken van wow ze wil me echt terug krijgen! Succes trouwens! (Btw is dit wettelijk onverantwoord, als hij jonger dan 18 is wat ik eigenlijk wel denk, anders zouden zn ouders niet zo zijn etc, dan is hij verplicht om een voogd op papier te hebben en dat zijn die bekenden dus niet of praat ik bullshit haha :'D )

Hij had nog een blog, over dat zijn ouders er niet voor hem zijn als hij ze nodig heeft.
Als hij in de shit zit, dat zijn vader zegt van: “je moet het zelf oplossen” terwijl je vrienden je juist helpen als je in de shit zit.
Daar kwam het tenminste opneer, maar die blog heeft hij verwijderd.

Euhm, je kan niet veel doen hé…
Gewoon afwachten…

Ik heb geen contact met zijn ouders, en zijn ouders zijn nogal streng,. en willen nu echt niks van hem weten.
Een klasgenoot heeft geprobeerd contact mijn zijn ouders op te nemen, maar die vonden dat als hij zo slim was weg te lopen, hij ook zo slim was weer terug te komenbduh.gif

[i] Ik heb een ex die precies het zelfde meemaakte…
Hij was naar mij toegekomen toen hij was weggelopen en toen hebben mijn ouders met hem gepraat en zijn vader ( zijn moeder was overleden ) Opgebeld…

Maar aangezien hij niet bij jou is, heeft dat geen zin,
Maar Je kan hem wel smsen dat hij beter terug kan gaan,
En als die het eng vind kun je aanbieden om meetegaan? ( als je dat wilt teminste. )
Of je ouders met zijn ouders laten praten als je het echt vervelend vind…
Want dit kan toch niet?

Probeer hem tebereiken, stuur hem anders een mail en leg hem uit dat het beter is om terug tegaan…
Eigenwijs zijn bijna alle jongens… Maar het komt wel goed,
En aangezien hij is weggelopen zullen zijn ouders wel hebben rondgebelt en word hij uiteindelijk gevonden…
Maar dan kan het uitlopen tot een rechtzaak…

Ik weet niet of ik je hiermee kan helpen, maar ik hoop het voor je! [/i]

Zijn mobiel is afgepakt door zijn vader, dus dat word 'em niet.
Heb het geprobeerd duidelijk te maken op msn, en een goeie vriendin van hem én mij is er nu ook achteraan,. maar het dringt nog niet tot hem door dat hij belangrijk voor ons is.

Politie inschakelen? Als hij al vanaf zaterdag weg is & hij wordt opgegeven als vermist…

& anders afwachten. Die komt vanzelf weer terug…

sorry, maar als ik die blog van hem zo lees lijkt hij me een puber die niet inziet
dat het deels ook wel aan z’n eigen gedrag zal liggen. Hij kruipt alleen maar volledig in de slachtoffer rol en een deel daarvan zal wel aanstelleritis zijn.

Daarbij kan hij echt niet zomaar een nieuw leven opbouwen, ook al denkt hij (en jij) dat ie ontzettend volwassen is en zo een baan vind om in zijn eigen levensonderhoud te voorzien.

Na een paar dagen bedenkt hij dat ie et thuis toch niet zo slecht heeft en komt ie gewoon weer terug. En hij zal toch terug naar school moeten, of van school wisselen maar daar heb je je ouders dus voor nodig.

denk ook een beetje aan zijn belangen hier jo
want ehm
het is voor jullie belangrijk dat ie trug komt
maar hé als ie t dan thuis een beetje kut heeft, who cares wij hebben onze vriend terug!

Ze gaan nu denk ik toch jeugdzorg inschakellen.
en dan kan het zo ver komen dat ze hem in een crisisopvang zetten.

Helemaal akkoord met NotAnotherYou. Wat een puberaal ventje zeg. Voor de rest: anders kan je hem ook vertellen dat je hem ziet zitten. Als het wederzijds is, komt hij misschien voor jou wel terug.

-