Hij is vreemdgegaan.. wat nu?!

Hij is vreemdgegaan… wat nu?!
  • Uitelkaar gaan
  • bij hem blijven …
  • hem alles eerlijk vertellen

0 stemmers

Hallo Meiden!

Ik weet nog niet zo goed hoe is dit moet aanpakken, ik heb me net aangemeld en ben ontzettend benieuwd wat hieruit gaat komen:) Daar gaan we dan…

Ik ben Roos en ik ben 18, mijn vriend is 21 en we zijn al 3 jaar samen(!) Je kan zeggen dat in die 3 jaar niet alles vlekkeloos verlopen is… Na 1 jaar hadden we steeds vaker ruzie, ook vertrouwde ik hem totaal niet omdat ik door had dat die soms nog met zijn ex appte, als ik er dan iets van zei werd die meestal boos en werd het ontkent. Uiteindelijk was in dan de gene die sorry zei. Er kwamen steeds meer van dit soort gevallen en ik voelde me er echt waardeloos door. 1 week voordat ik afstudeerde op de Havo betrapte ik hem weer maar dit keer was ik het goed zat! ik zei dat hij mij alles moest vertellen en dat deed hij ook…

Wat bleek, zijn ouders wisten erzelfs van en hij had afgesproken mij alles te vertellen nadat ik mijn examens gehad had… dat was mislukt. Samen gingen we achter in de tuin zitten en hij vertelde mij dat hij naast mij ook nog een soort van ‘relatie’ met haar had, mijn wereld storte echt in, we hadden al dik 1,5 jaar en hadden precies dezelfde vriendengroep en hij was al helemaal opgenomen in mijn familie… ik liep huilend en boos weg. Ik wilde naar huis… maar zn moeder stond me op te wachten zodat ik geen rare dingen ging doen en boos weg ging lopen. Ik heb bijna 2,5 uur met zijn moeder gepraat. Ze vertelde mij dat mijn vriend een hele grote fout gemaakt had. maar dat ze hem nog nooit zo gelukkig met iemand had gezien, vandaar dat hij naar zijn ouders was gegaan met het hele verhaal. het bleek dat hij en zijn ex nog wat hadden maar mijn vriend het wilde afkappen. Als hij dit zou doen zou zijn ex naar mij stappen en mij alles vertellen , dit wilde die natuurlijk zelf doen. Hij heeft me alles vertelde en de boze emails van zijn ex laten lezen. het klinkt heel gek maar ergens was ik bang om het kwijt te raken…

Maar nu… we zijn 2 jaar verder en heb nog steeds een relatie met hem. Alles is goed uitgepraat en ik heb mij erzelf over heen gezet. Ik vond dat ik dat moest doen omdat het anders ook niet eerlijk voor hem was dan had ik het uit moeten maken…Maar ik betrap hem er nog vaker op dat hij met andere meiden appt. Hij geeft het nu wel toe maar zegt dan dat t ontzettend dom van hem eens en geen idee heeft waarom hij dit doet. Sinds een aantal weken doet hij ontzettend zijn best en is hij echt heel lief voor me… dit ben ik niet gewend en ik heb t idee dat het me afschrikt… ik snap mezelf echt niet meer.

Het probleem is dat er nu een andere jongen is die hij ook heel goed kent, ik app met hem en voel me eigenlijk ontzettend schuldig daarover ( het zijn niet echt vriendschappelijke appjes meer) ik ben echter altijd trouw aan hem geweest tot nu toe. Hij heeft mij al een aantal keer “betrapt” en die jongen er ook op aangesproken.nadat dit was gebeurt zei hij dat hij het ergens kon begrijpen om wat er al allemaal met hem gebeurt is… Je weet hoe jongens zijn… ze drinken samen een biertje en het is weer goed. dit is alleen al vaker misgegaan. Mijn vriend denkt nu dat ik niet meer met hem app maar dat is wel zo…Hij is ook echt gewoon heel erg leuk en zit ongeveer in dezelfde vriendengroep…

ben ik nu zo slecht bezig? of is het gewoon de aandacht. Soms heb ik zoiets van… hij heeft mij al zoveel pijn gedaan… hij moet ook weten hoe het voelt.

Wat moet ik doen? Help!

xxxx Roos

Ik snap niet goed dat de titel is dat hij is vreemdgegaan, aangezien dit dus al 2 (!!!) jaar geleden gebeurd is. Je zegt dat je je er over heen hebt gezet, maar dat idee heb ik niet. Verder zeg je dat hij met andere meiden appt. Tsja, dat zie ik niet als een punt eerlijk gezegd, ik eerder eerder aan de manier waarop hij appt met ze. Noemt hij ze schatje en dergelijk?

Het gaat er nu eerder om dat JIJ op een manier appt met een jongen die eigenlijk niet kan als je een relatie hebt. Je zegt zelf al dat het niet meer op een vriendelijke manier is en ook al ben je een paar keer betrapt, je gaat toch door.

Jij bent nu dus net zo slecht bezig als je vriend bezig was met het appen. (Als ik er dus van uitga dat het geen vriendschappelijke appjes van hem waren naar andere meiden). En nee het werkt niet in een relatie dat wanneer de één iets doet dat de ander het maar terug mag doen. Dat is geen relatie. Dus nee hij hoeft niet te voelen hoe het voelt.

Jullie moeten eens een serieus gesprek met elkaar aangaan of jullie nog wel een relatie kunnen hebben, want als dit zo door blijft gaan is het gedoemd te mislukken in mijn ogen. En als jullie door met elkaar willen, moeten jullie er beiden voor vechten, jij geen appjes meer naar die jongen en hij geen appjes meer naar meiden. Dan kan het werken, anders niet.

Zoek je er meer achter met die jongen? Of is het niet meer dan vriendschap voor jou? Je moet voor jezelf denk ik na gaan hoe je erin staat. Zie je een toekomst voor je met je vriend? Hou je nog van hem? Is dit puur een fase waar je doorheen gaat?

Het is wel lastig, en kan het ook zeker begrijpen. Maar maak niet dezelfde fouten als dat hij heeft gedaan. “Wraak” is nooit de oplossing, en het gevoel wat je toen had moet je niemand opzettelijk aan willen doen.

Ik denk dat jullie relatie op een randje balanceert en dat jij (en hij) moeten kijken hoe jullie verder willen en of jullie überhaupt samen verder willen. Het is best nog te redden, maar dan moet je het echt willen en er echt voor gaan.

Oké het is wel erg lang geleden dat hij is vreemdgegaan. Ik snap die poll die je erbij hebt gezet in deze context dus ook niet zo goed, want jij hebt 2 jaar geleden zelf besloten om het nog een kans te geven en om bij hem te blijven. Zelf vind ik dat als je die keuze maakt, dat je hem ook de kans moet geven het vertrouwen terug te winnen en dan niet bij ieder dingetje hem herinneren aan die fout van toen.

Hij appte weer met andere meiden zeg je, was dat vriendschappelijk of meer dan dat? Ik gok uit je verhaal dat laatste, aangezien hij er sorry voor heeft gezegd, zei dat het dom was en de laatste weken wel zijn best doet. Sorry hoor, maar een paar weken goed gedrag op 3 jaar tijd zou ik zelf niet echt veel vinden. Mijn geduld zou na een tijdje op zijn. (Als het vriendschappelijke appjes waren: dat moet toch kunnen. Jij kent vast ook wel jongens die gewoon vrienden van je zijn, die je relatie respecteren en dat het daarbij ophoudt.)

Je flikt hem nu in feite wat hij jou ook geflikt heeft. Je weet dat je fout zit! Hou er mee op dus.
Echt, wees eerlijk tegen elkaar in een relatie. Kies voor elkaar en niet óók voor elk ander beestje dat voorbij komt! En als jullie dat blijkbaar allebei niet doen, staat de relatie zelf ook niet hoog in jullie vaandel vrees ik. Dan moet je elkaar misschien ook loslaten, waarom elkaar dit aan blijven doen?
(Je zegt dat hij ook wel eens mag weten hoe het voelt, maar echt… wraak is een nutteloze emotie. Sta daar alsjeblieft boven. Jij hebt ervoor gekozen hem telkens te vergeven, dan hoort terugpakken er niet meer bij.)

[quote author=triangle link=topic=311313.msg276252223#msg276252223 date=1412859313]
Hij appte weer met andere meiden zeg je, was dat vriendschappelijk of meer dan dat? Ik gok uit je verhaal dat laatste, aangezien hij er sorry voor heeft gezegd, zei dat het dom was en de laatste weken wel zijn best doet.

Het is niet echt vriendschappelijk, hij appte een keer met een meisje van tinder toen ik bij hem was maar ik lag al te slapen, hij had aan die meid gevraagt of ze even snel mee een maccflurry ging eten… dat vond ik niet leuk…

Je hebt inderdaad gelijk , met die andere jongen is het beter om te stoppen met appe:)

Bedankt voor jullie reacties

Jullie hebben gelijk dat ik erboven moet staan…

Sorry als ik verkeerd geciteerd heb trouwens, dit is mijn eerste keer hier:)

[quote author=Falathiel link=topic=311313.msg276252161#msg276252161 date=1412858007]
Ik snap niet goed dat de titel is dat hij is vreemdgegaan, aangezien dit dus al 2 (!!!) jaar geleden gebeurd is. Je zegt dat je je er over heen hebt gezet, maar dat idee heb ik niet. Verder zeg je dat hij met andere meiden appt. Tsja, dat zie ik niet als een punt eerlijk gezegd, ik eerder eerder aan de manier waarop hij appt met ze. Noemt hij ze schatje en dergelijk?

Het zijn geen vriendschappelijke gesprekken, hij voelt zich altijd heel schuldig als ik erachterkom en ontkent hij het in het begin

Vind het altijd een beetje onwerkelijk als ik zulke dingen lees. Hij hield er een tweede relatie op na en dat vergaf je hem? Naar mijn mening had je hem aan de deur moeten zetten want hoe kan je jezelf wijsmaken dat hij je echt heel graag ziet als hij er nog een andere vriendin op nahield? En dat hij blijft appen met meiden is ook genoeg reden om het gedaan te maken - hij zegt steeds wel weer dat hij het dom vindt van zichzelf maar hij verandert zijn gedrag niet. En als kers op de taart ben jij nu bezig met een andere jongen. Serieus, hoe kan je jezelf nog wijsmaken dat je in deze relatie moet blijven?

Ja je bent slecht bezig. Ik heb er zo’n hekel aan als mensen zeggen dat wanneer hun vriend iets gedaan heeft, zij dat dan wel terug mogen doen. Nee. Het is net zo slecht. Jij moet sowieso stoppen met appen, want je gaat door terwijl hij je meerdere malen betrapt heeft. Draai het eens om, hoe vind jij dat appen van je vriend met die meiden? Niet leuk toch? Dus daar moet je mee stoppen. Ik denk trouwens dat het sowieso beter is te stoppen met jullie relatie. Beide klinkt het niet alsof jullie nou echt onwijs gek zijn op elkaar, want beide zijn jullie bezig met andere.

Door jullie berichten besef ik heel goed dat ik zelf niet goed bezig ben, ik voel me er nu ook echt schuldig over… ik ga hem zeker niet meer appen! en als hij mij appt zal ik het zeer zeker afkappen en zeggen dat ik het niet meer wil en voor mijn vriend wil gaan

[quote author=Encore link=topic=311313.msg276252641#msg276252641 date=1412864910]
Vind het altijd een beetje onwerkelijk als ik zulke dingen lees. Hij hield er een tweede relatie op na en dat vergaf je hem? Naar mijn mening had je hem aan de deur moeten zetten want hoe kan je jezelf wijsmaken dat hij je echt heel graag ziet als hij er nog een andere vriendin op nahield?

Ergens ben ik toch bang om hem kwijt te raken, ik snap dat het heel stom klinkt, maar we hebben zo ongeveer alles samen na die 3 jaar, vriendengroep en familie. We wonen 2 min bij elkaar vandaan en hij zit ook nog eens bij dezelfde vereniging als ik… als ik het uit maak blijf ik hem zien…

In eerste instantie had ik het in jouw plaats al lang uitgemaakt, ik zou echt geen relatie met iemand hoeven die zo iets flikt. Dat vind ik niet kunnen en ik vind het ook niet iets wat je zomaar even vergeeft en vergeet. Maar dat is dan mijn persoonlijke mening. Dat je met hem verder bent gegaan en je er over heen hebt gezet is prima, maar dat hij het dan vervolgens gewoon dood leuk wéér flikt? Nee sorry, ik snap echt niet dat je dat accepteert. Dat gaat toch wel echt ver en dat zegt ook wel iets over jullie relatie en zeker over hem! Dat jij het nu zelf doet is natuurlijk niet echt slim en zeker geen goed idee, terug pakken lijkt logisch maar is niet de juiste oplossing. Je bent dan namelijk geen haartje beter. Ik zou er zeker mee stoppen en gaan nadenken of je nog wel écht gevoelens voor je vriend hebt, want als ik het zo lees zijn jullie verschrikkelijk uit elkaar gegroeid en zoeken jullie allebei aandacht bij anderen en dat is geen gezonde relatie meer. Succes!

Dit. En je appt met een andere jongen…Zegt dat ergens niet dat je er mentaal genoeg van hebt?

ja klopt, alleen wilde ik dit denk ik nooit echt inzien, omdat alles dan zo veranderd, na die 3 jaar is ons leventje zich een beetje aan elkaar gaan “aanpassen” voor zover dat kon natuurlijk…

Ik kom ook uit een relatie van 3 jaar. Geloof me, het komt wel goed met je. Blijf niet bij iemand die je ongelukkig maakt…

Dit dus!

Het feit dat hij met andere meisjes appt en al een relatie met zijn ex heb gehad tijdens jullie relatie laat zien dat hij niet 100% voor jou gaat.
Waarom zou je bij iemand zijn die niet 100% voor jou gaat en blijkbaar na 3 jaar nog steeds de behoefte heeft om met andere meisjes te appen?

Dit klinkt echt als kalverliefde, aangezien jullie zo jong bij elkaar kwamen en er zoveel gedoe is…
doet me denken aan mijn eerste liefde, ook altijd drama :’)

Je zou hem denk geen 2e kans hebben gegeven als je echt van hem hield! Dus in dat geval ben ik trots op je dat je dat kon ik zou me niet kunnen voorstellen dat mijn vriend vreemd zou gaan! Die jongen die je appt, zou ik gewoon tegen zeggen luister " en dan zijn naam", je bent een leuke gozer hoor, maar ik zie je gewoon als vriend. Ik heb het met " je vriend zijn naam" en ben gelukkig met hem ja er zijn ups en down maar we komen er wel uit… Ik hoop dat je me snapt…

liefs,

Rosalinde