Hij is verliefd op mij, maar ik niet op hem

Hoi,
Ik zit dus met een probleem. Dit jaar zit ik in een volledig nieuwe klas en
na een tijdje merkte ik dat een jongen mij wel leuk vond. En m’n vriendinnen wisten het ook, dus hadden ze het mij al verteld. Nu begint het toch wel echt irritant te worden, ik heb meer het gevoel dat hij me stalkt. Het is echt overdreven en ik voel me er super slecht door. Het enige dat ik wil is dat hij me met rust laat. Maar dat durf ik dan ook weer niet echt te zeggen. Maar zo geraakt dit probleem natuurlijk ook niet opgelost.
En ja, ik probeer hem te negeren en zelfs te ontlopen, maar niets helpt.
Iemand die raad weet, of die dit ook al heeft meegemaakt?x

Toch wel eerlijk zijn, de meeste jongens hebben wat dat betreft toch een plaat voor hun kop en denken dat je misschien gewoon hard-to-get speelt. Maar als jij echt geen interesse hebt, moet je dat gewoon op een eerlijke, normale manier zeggen.

Ja, dat is waar, maar ik zit er een beetje mee omdat ik hem elke dag zie, en we zo’n beetje allemaal vrienden zijn. Ik denk dat ik me heel ongemakkelijk ga voelen elke keer als hij er is. Het is dan ook moeilijk afstand van hem te nemen.

Ja, dat is altijd wel lastig. Maar juist daarom moet je eerlijk zijn, anders blijft het zo ‘hangen’. Je kunt beter maar eerlijk zijn dan dat je hem gaat negeren en onaardig gaat doen, want dan krijg je juist ruzie.

Begin van het jaar had ik hetzelfde gehad…
een jongen vond mij leuk en ik vond hem maar heel eng en irritant …
Liep ik naar d rechter kant van de trap op school liep tie achter me aan heel vervelend.
me aanstaren of een gesprek proberen te starten of in mijn buurt te proberen te komen…
dus een vriend van mij gaf mijn msn aan hem zonder dat aan mij te vragen dus hij voegde me toe en hij zei van dat tie mij leuk vond dit en dat dus ik begon geirriteerd te raken en ik zei van jaa ik wil niks met je heb geen gevoelens voor je sorry en heb hem geblokt
en sinds toen laat hij me met rust hij heeft nu een vriendin ik weet dat tie niet over me is maar maakt niet uit zolang hij mij niet meer lastig valt heb ik geen probleem met hem …

Dus jaa beter dat je aan hem doorgeeft dat je het niet leuk vind en dat je geen geveolens hebt voor hem dan dat je hem ook aleen maar pijn doet …

Ik heb ongeveer 2 jaar geleden hetzelfde gehad, mijn beste vriend was verliefd op mij. Ik hoorde het ook via een vriendin en hij deed veel liever als hoe we eerder praatte. Ik heb toen tegen hem gezegd dat ik had gehoord dat hij verliefd op me was, dit gaf hij meteen toe. Ik vertelde hem dat ik hem als een vriend zag en dat ik ook niet meer wou, hij vatte het heel goed op en had 3 maanden later een vriendinnetje waar die nog steeds mee gaat.

Oftewel, gewoon open en eerlijk over praten dat is het beste.

Ik heb precies hetzelfde! Ik heb al gezegd dat ik hem niet zie als meer dan een vriend, maar hij blijft nog steeds hetzelfde doen… Ik zou iniedergeval gewoon open en eerlijk zijn, kom je toch het verst mee! :slightly_smiling_face:

Ik heb dit ook gehad, ik probeerde hem te ontlopen, hem subtiele hints te geven dat ik niet geinteresseerd was, maar niets hielp.

Uiteindelijk moest ik hem recht in zijn gezicht zeggen dat hij me gewoon met rust moest laten, waarna hij het EINDELIJK deed.

Ik weet niet hoe vasthoudend deze jongen is, maar als hij zo vreselijk stalkerig is als de mijne was, moet je het gewoon duidelijk doen. Je kan er wel bij zeggen dat je best vrienden wilt zijn als hij zich kan gedragen, als jij dat zelf tenminste wilt.

Wel, misschien als ik het echt beu word dat ik het wel zal zeggen, en ik weet dat ik dat eigenlijk sneller zou moeten doen, maar ik durf precies niet. Ik snap eigenlijk niet goed dat als je iemand leuk vind je die zo stalkt, zeker niet als ik echt signalen uit zend, ik kijk zo min mogelijk in zijn ogen en praat zo min mogenlijk met hem en als ik kan negeer ik hem. Hoe kan hij dit niet gewoon snappen en wat afstand nemen?

Super lang geleden dat ik hier nog een berichtje plaatste.
Uiteindelijk heb ik hem gezegd dat hij mijn type niet was, maar we nog steeds vrienden konden blijven.
Toen hebben we elkaar een tijdje ontweken en raad eens? nu begint hij toch niet weer opnieuw zeker? Alleen wat subtieler.

Iemand hier nog ervaring mee? tips altijd welkom.

Ik heb dit vorig jaar ook gehad en ik begrijp je helemaal!
Zo irritant!
Bij mij ging het zo:
Mijn vriendinnen wisten al een tijdje dat hij me leuk vond en ik had al zoiets door maar wist het niet zeker, nou op een dag waren we aan het wandelen naar de lockers en vroeg 1 van men vriendinnen aan hem; en r. Hoe is het in de liefde?
Nou toen zei hij tegen mij; ja ik zal het maar bekennen, ik heb al een tijdje gevoelens voor je.
Het ergste was dan nog dat men vriendinnen van ons wegliepen!
Ik liep hun snel achterna en eigenlijk voel ik me een beetje schuldig want ik heb nooit echt een duidelijk antwoord gegeven maar hij had waarschijnlijk wel al door dat ik hem niet leuk vond.
Maar hij is ook niet bepaald mooi wat eigenlijk niet echt telt, je moet naar het innerlijk kijken maar hij was ook niet zo leuk, ik weet het niet haha
Hij hoort wel in ons vrienden groepje enzo en ik praat daar nog tegen en alles is terug normaal.
Dit jaar maken we er nog grapjes over maar hij zit daar dan van; ja, oke ik snap het.
Maar wat ik zou doen is dus een duidelijk antwoord geven en niet dpen wat ik gedaan heb :slightly_smiling_face:
Veel succes!